Pikasynnyttäjät ja sektiolla synnyttäneet eivät tiedä mitään synnytyksestä!

• Viestiketjun aloittaja "Iituska"
  • Ensimmäinen viesti
"Iituska"
En voi ollenkaan samastua heihin. Itselläni oli todella vaikea synnytys joka kesti yli vuorokauden. En arvosta ollenkaan näitä pikasynnyttäjiä jotka vaan pieraseevat sen muksun pihalle, eivätkä nämä sektiolla synnyttäneetkään saa minun arvostustani. Kokevat ehkä pienen ajan kipua ja se oli siinä! Helppoa kuin heinän teko perkele.

:LOL:

Mulla on molemmat olleet suht pitkiä synnytyksiä mutta en kyllä koe olevani mitenkään enemmän Äiti kuin sektiolla tai nopeasti synnyttäneet. Surkuhupaisaa on se, että vaikka toivon teidän olevan provomielellä liikenteessä, on ihmisiä jotka oikeasti ajattelevat noin.

"hih"
Jep, eiköhän kannata lopettaa tämä provosoiminen jo alkuunsa.

Mutta voin sanoa, että itsellä takana kaksi käynnistettyä sektioon pitkittymisen takia päätynyttä synnytystä. TODELLAKAAN ei ollut helppoa kuin heinän teko.

Sinähän saat luonnollisesti arvostaa ihan ketä haluat, minua ei sinun arvostamiset paljon paina. :)

"mami"
Jaa että niiden, jotka vaan "pieraisevat" vauvan pihalle, pitäisi pitkittää synnytystä ja tuskissaan ponnistella pidempään ihan vaan sen takia että saisivat sinun arvostuksesi? :D Tai niiden, jotka tahtomattaan JOUTUVAT sektioon, pitäisi vaatia alatiesynnytystä jossa mahd. molemmat menehtyisivät? :D Joo, surkea provo taas mutta pakko oli kommentoida.

"Hmm"
Juu helppoahan se...
Kaverilla vauva syntyi noin minuutissa (eka supistus ja sen myötä samantien ulos) ja repi paikat siinä tullessaan niin pahasti että äitiä kursittiin kasaan varmaan tunti (kas kun paikat ei ollut edes vielä avautunut)... Juu, tosi helppoa!

Itsellä synnytykset on vienyt esikoisen 23 tunnista kuopuksen 8 tuntiin, siinä välissä keskimmäisen kanssa meni n 15 tuntia, mutta helpommalla olen päässyt jokaisesta kuin tuo kaveri.

"vieras"
Ap:n mielestä sektion kokeneet ovat kuitenkin "sektiolla synnyttäneet".. Itselleni tehty sektio, mutta en koe kyllä synnyttäneeni enkä todellakaan tiedä synnytyksestä mitään.. miten voisinkaan, kun en ole sitä kokenut.. Miettisit vähän tarkemmin ap, oli vähän huono aloitus =)

Nopea synnytys voi olla paljon tuskaisempi, kuin pitkä synnytys. Eräs tuttava ainakin vakuutteli näin, kun 2 tunnin synnytyksen kärvisteli ilman kivunlievitystä, supparit koko ajan kaksi- ja kolmehuippuisia, eli ei taukoa ollenkaan. Sen lisäksi nopean ponnistusvaiheen vuoksi todella pahat repeämät :)

"jepjep"
joo-o- Ihan totta! Vaikean synnytyksen jälkeen moni miettii OIKEASTI pitkään, että uskaltautuuko samaan tilanteeseen KOSKAAN uudestaan. Helpon synnytýksen kokeneet äidit saattaa puhua "kakkosen tekemisestä" jo kuukausia synnytyksen jälkeen- ja siihen vaikean synnytyksen kokeneet voivat vaan hymähtää suu auki.

[QUOTE="Iituska";23148917]En voi ollenkaan samastua heihin. Itselläni oli todella vaikea synnytys joka kesti yli vuorokauden. En arvosta ollenkaan näitä pikasynnyttäjiä jotka vaan pieraseevat sen muksun pihalle, eivätkä nämä sektiolla synnyttäneetkään saa minun arvostustani. Kokevat ehkä pienen ajan kipua ja se oli siinä! Helppoa kuin heinän teko perkele.[/QUOTE]

:hug:

Mä olen onneksi kokenut sektion, imukupin, pitkittyneen, pysähtyneen, syöksysynnytyksen, käynnistetyn ja normaalin synnytyksen. Synnytyksen kivunlievityksellä ja ilman. Synnytyksen jonka aikana kätilö ei ehtinyt tulla tarkastamaan mun vointia.... Olen myös oksentanut kokonaisen yhden synnytyksen (noin vuorokausi) ja kuunnellut lääkärin ja kätilön välisen riidan synnytystavasta ja siitä onko sikiölle vaarallista jatkaa luomusti kun äiti on kuumeessä ja tulehdusarvot hipoo taivaita (oli kohtutulehdus) Aika pelottavaa oli myös se kun vauva ei reagoinut mitenkään synnyttyään, oli vain hiljaa...

Hmm.... unohtuiko jotain...?

Jos et olekokenut KAIKKEA tätä niin en arvosta sinua lainkaan, etkä ansaits etulla kutsutuksi äidiksi! :stick:

Jokainen synnytys on omanlaisensa. Ja loppu peleissä se millä tavoin vauva syntyy, millaisella avustuksella tulee ulos, ei ole merkitystä. Tärkeintä on että mennään niin turvallisilla vesillä kuin mahdollista. Ja loppu hyvin, kaikki hyvin. Vai mitä mieltä olette?

"vieras"
Nopea synnytys voi olla paljon tuskaisempi, kuin pitkä synnytys. Eräs tuttava ainakin vakuutteli näin, kun 2 tunnin synnytyksen kärvistelä ilman kivunlievitystä, supparit koko ajan kaksi- ja kolmehuippuisia, eli ei taukoa ollenkaan. Sen lisäksi nopean ponnistusvaiheen vuoksi todella pahat repeämät :)
Mutta aatteles sinä et jotku kärsii ton saman jutun kolmin/nelin kertaisena..;)
Siinä vasta äitien äiti.

Niinhän se tosiaan on et on vain kahenlaisii synnytyksii,vai mitä ap...?

"vieras"
En ollenkaan arvosta näitä kipuherkkiä synnyttäjiä, jotka pitkittävät synnytystä päästäkseen kehuskelemaan kärsimyksillään palstalla. Vaatikaa sektiota, jos ei synnytys edisty.

[QUOTE="hih";23148941]Jep, eiköhän kannata lopettaa tämä provosoiminen jo alkuunsa.

Mutta voin sanoa, että itsellä takana kaksi käynnistettyä sektioon pitkittymisen takia päätynyttä synnytystä. TODELLAKAAN ei ollut helppoa kuin heinän teko.

Sinähän saat luonnollisesti arvostaa ihan ketä haluat, minua ei sinun arvostamiset paljon paina. :)[/QUOTE]

Noissa pitkittyneissä ja lopulta pysähtyneissä ja sektioon päätyneissä synnytyksissä on se vika, että joutuu kestämään helvetin tuskat kummastakin vaihtoehdosta. Ja kaikenlisäksi vielä pelkäämään oikeasti että onko lapsella kaikki ok???

"kahden äiti"
Minulla 2 melko pitkää ja vaikeaa synnytystä ( ensimmäisessä meinasi itseltä lähteä henki, toisessa lapselta ). Totta on, etteivät pikasynnyttäjät ja sektiolla synnyttäneet tiedä mitään pitkästä synnytyksestä, mutta minä en tiedä mitään syöksysynnytyksestä enkä sektiosta. Yhtälailla äitejä ollaan kaikki ja kaikilla omat ongelmansa synnytyksissä.

tottuk
[QUOTE="Iituska";23148917]En voi ollenkaan samastua heihin. Itselläni oli todella vaikea synnytys joka kesti yli vuorokauden. En arvosta ollenkaan näitä pikasynnyttäjiä jotka vaan pieraseevat sen muksun pihalle, eivätkä nämä sektiolla synnyttäneetkään saa minun arvostustani. Kokevat ehkä pienen ajan kipua ja se oli siinä! Helppoa kuin heinän teko perkele.[/QUOTE]

hah hah haa! mahtaa sua vituttaa ku ekan sain 5h päästä ekasta supistuksesta ja toka 3h päästä. :D Pakkoko olla tollanen panttaaja punkero, joka ei osaa EDES synnyttää. :D :D :D

"vieras"
Näin on. Pitkään kitumalla saat sulan hattuus. Minä kiduin 2 vuorokautta, sitten vasta hätäsektioon. En perkele vaan viittiny synnyttää, jotenki brutaalia puuhaa. Mietin, että tyhjää sitä pilaa piparinsa ja mieskin ois vaan yökkiny. Siinä sitte tuskailin ja sitte mua vietiinki leikkuriin kovaan kyytiä happimaskin kans. Oli muuten lystiä.

Aattelin, että nykästäänpä kintut ristiin ja sinnitellään, niin kylläpä leikkaavat.

"vieras"
Provohan tämä koko aloitus on, mutta olen samaa mieltä ap:n kanssa.
Minulla ensimmäinen synnytys oli kivulias, mutta täyttä mannaa toiseen verrattuna. Niin suurta kipua en ole eläissäni kokenut ja tuskin tulen kokemaankaan. Kipu oli sairasta, raastavaa ja repivää. Kun olisit juoksukilpailussa, jossa maaliviivaa siirretään aivan viime metreillä kauemmaksi ja kauemmaksi. Se oli jopa niin sairasta, että jos joskus kolmanteen lapseeen päädymme, vaadin taatusti pelkosektion, minua ei kiduteta enää koskaan. Yksikään kivunlievitys ei kohdallani kakkosen synnytyksessä tehonnut, ei ilokaasu, ei epiduraali, ei aquarakkulat, ei spinaali, ei MIKÄÄN.

Vaikkei kivulla kilpailla tarvikaan, minua vituttaa nämä sektion tilaavat, jotka ruikuttavat miten synnytys nipisti. Hohhoijaa! Mitä nekin kivusta tietävät. Ovat saada kohtauksen jo kun otetaan verikoe.

"niinpäniin"
tämä sectiolla molemmat lapsensa saanut on kärsinyt molemmilla kerroilla vuorokauden avautumisvaiheet ja tunnin ponnistusvaiheet ja vielä siihen päälle huolen lapsen voinnista hätäsectioita tehdessä johon vielä paraneminen leikkauksesta kaupan päälle. joten haista sinä paska ap jos olit tosissas. kyllä tämä sectiomamma ainaki tietää tasan tarkkaan kaikki ne kivut ja jotka jäi tietämättä olen niistä onnellinen.
ja onnea niille joilla se lapsi ulos tulee pierasemalla, olispa se itellekki niin helppoa.

ja p.s
tähän samaan syssyyn se että minusta on aivan yli naurettavaa että jotkut äidit (varsinkin ensisynnyttäjien kohdalla jotka vaatii ku eivät tiiä vielä mitään) vaatimalla vaatii ilman kivunlievityksiä synnyttää jotta saavat sitte sitä hehkuttaa. onko se sitten parempi äiti kun saa´kiiltävämmän kruunun kun on synnyttäny ilman kivunlievityksiä? kysympä vain.

Yhteistyössä