Mutta ei kukaan voi muuttaa itseään niin, etteikö joku voisi kiusata. Hoopoa jos kaikki aika menee siihne, että miettii sitä ettei voi tehdä näin tai laittaa tuota päälle kun joku kiusaa....
Olen useasti ketonut kun poikani päätti laittaa sambapäähineen kouluun. Ja kas kummaa ei kukaan haukkunut vaan häntä kunnioitetaan koulussa paljon juuri sen takia kun tekee tuollaisia tempauksia.
Kyse onkin siitä, kun lasta on kiusattu. Jos lasta kiusataan, miksi lapsi ei uskalla sanoa sitä vanhemmille? Miksi lapsi kiusaamisen jälkeenkin haluaa pukeutua vaatteisiin, joiden takia häntä kiusataan?