Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta ei kukaan voi muuttaa itseään niin, etteikö joku voisi kiusata. Hoopoa jos kaikki aika menee siihne, että miettii sitä ettei voi tehdä näin tai laittaa tuota päälle kun joku kiusaa....
Olen useasti ketonut kun poikani päätti laittaa sambapäähineen kouluun. Ja kas kummaa ei kukaan haukkunut vaan häntä kunnioitetaan koulussa paljon juuri sen takia kun tekee tuollaisia tempauksia.

Kyse onkin siitä, kun lasta on kiusattu. Jos lasta kiusataan, miksi lapsi ei uskalla sanoa sitä vanhemmille? Miksi lapsi kiusaamisen jälkeenkin haluaa pukeutua vaatteisiin, joiden takia häntä kiusataan?

Ei saa. Mutta se että jotain ei saa tehdä, ei poista sitä tosiasiaa, että kadulla kulkee paljon häiriintyneitä ihmisiä.

Niin,tää olikin tarkoitettu sille jonka mielestä nainen on aina osasyyllinen raiskaukseen jos kulkee "vittu vilkkuen". Jumalauta,montako naista on raiskattu lenkkipolulle tuulipuku päällä?? Oletteko tosiaan niin typeriä,että se sairaus ihmisen mielessä puhkeaa siitä että jollakin on lyhyt hame? Jos pystyy raiskaamaan,niin sen voi tehdä vaikka nainen tulis vastaan pilkkihaalareissa.

[QUOTE="kahden äiti";23146701]Edelleenkin peräänkuuluttaisin sitä sisälukutaitoa! Edelleenkään EI saa rikkoa ja varastaa! Mutta kyllä sen kalliin auton omistajan kannattaa pariin kertaan miettiä, ennen kuin jättää sen autonsa Kontulan ostarille, katto auki, avaimet virtalukossa tönöttämään. Sitä kun ei koskaan voi tietää, sattuuko vaikka Leukistinen aksolotli tai joku muu typerys paikalle.[/QUOTE]

Mun puolesta jättäkööt vaikka yksityiseen autotaloon. Yhtä kaikki, joku sen raapii avaimilla ja hakkaa pesäpallomailalla, koska se ei ole lada. Koska häiriintyneitä ihmisiä on. Kun sulle tapahtuu seuraavan kerran jotain pahaa, toivon, että menet sitten itseesi ja mietit, että varmasti teit jonkin asian väärin ja varmasti jollain tavalla teit itsestäsi kohteen.

erillaisuus on rikkaus ja on mielen köyhyyttä jos sitä ei ymmärrä.
Mä en mitään ole niin kovaa takonut ole lasten tajuntaan,kuin ettei ketään saa kiusata ja että me ollaan erillaisia kaikki.
Minusta lapsen omaa identiteettiä ei pidä murtaa ja taipua lampaan lailla samaan massaan.Pitää hakea oma paikkansa ja äitinä minun tehvänä on tukea siinä ja valaa uskoa pieneen mieleen, ettei tarvitse olla niinkuin muut jos siltä ei tunnu jotta tulisi rakastetuksi ja hyväksytyksi.

Kyse onkin siitä, kun lasta on kiusattu. Jos lasta kiusataan, miksi lapsi ei uskalla sanoa sitä vanhemmille? Miksi lapsi kiusaamisen jälkeenkin haluaa pukeutua vaatteisiin, joiden takia häntä kiusataan?

Miksi sä haluat käyttää sellaisia vaatteita kun käytät? Jos sun vaatteita alettais haukkua ja töissä kaverit sanoo että sä et kuulu porukkaan jos et tästä eteenpäin käytä napapaitaa ja minishortseja,niin alkaisitko käyttää niitä ihan vaan sen takia? Että saisit olla mahdollisimman mielin kielin,kieli ruskeena ettei vaan työkaverit nyt suutu sun vaatteista?

Itse olen käyttänyt nuorempana paljon miesten tai poikien vaatteita. Mulla ei juuri ollut tyttöjen juttuja kun en niitä suostunut päälleni laittamaan. Ja ihan olen nainen ja nykyisin puen mekkoja ja hameita. Kiito Iman siitä, että sain toteuttaa itseäni tuollalailla. Ja ei minua kiusattu vaikka poika olinkin silloin :P

niin sä olet itse niitä halunnut käyttää. mä tarkotin tolla kirjotuksella lähinnä sitä, että joku pieni lapsi, joka ei itse vaatteista juurikaan mitään vielä ymmärrä, puettaisiin tarkoituksella vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. silloin munmielestä, viiraa äidin päässä ja lujaa. tai isän, kuka ikinä sitä lasta nyt pukeekaan.

Joo. Mutta jossain vaiheessa pitää ihan päättää, haluaako ilmaista itseään sellaisena, kuin on, vai laittaa itsensä mahdollisimman tavallisen ja keskiverron näköiseksi. Ihan oma valinta, mutta olemalla kaikkien kanssa mahdollisimman samanlainen kadottaa lopulta itsensä.

Ei se ihan niinkään mene. Voi tehdä kompromisseja kadottamatta itseään. Itselläni oli jossain vaiheessa aika, jolloin halusin olla erilainen ja korostaa erilaisuuttani. Nyt en enään välitä vaikka hukkuisin massaan ja olen silti vieläkin enemmän oma itseni.

[QUOTE="wtf";23146734]niin sä olet itse niitä halunnut käyttää. mä tarkotin tolla kirjotuksella lähinnä sitä, että joku pieni lapsi, joka ei itse vaatteista juurikaan mitään vielä ymmärrä, puettaisiin tarkoituksella vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. silloin munmielestä, viiraa äidin päässä ja lujaa. tai isän, kuka ikinä sitä lasta nyt pukeekaan.[/QUOTE]

Mä en tiedä onko mun viisivuotiaani jotenkin epätavallisen älykäs,mutta hän osaa puhua.

Ei se ihan niinkään mene. Voi tehdä kompromisseja kadottamatta itseään. Itselläni oli jossain vaiheessa aika, jolloin halusin olla erilainen ja korostaa erilaisuuttani. Nyt en enään välitä vaikka hukkuisin massaan ja olen silti vieläkin enemmän oma itseni.

Tehdä kompromisseja vaikka siinä, ettei laita enää vaaleanpunaista paitaa, kun joku ei tykkää? mikä kompromissi se edes on? ja miksi pitää tehdä kompromissi asiassa, joka ei muille kuulu ollenkaan? En oikeasti todellakaan ymmärrä.

[QUOTE="vieras";23146744]Mä en tiedä onko mun viisivuotiaani jotenkin epätavallisen älykäs,mutta hän osaa puhua.[/QUOTE]

wautsi, ompas sulla äärimmäisen kehittynyt lapsi viisivuotiaaksi!

...pieni se on silti ja tuskin itse käy vielä shoppailemassa vaatteitaan? eiköhän ne ole vanhemmat, jotka lapsen vaatettaa tuossa vaiheessa. ja jos vanhempi haluaa pukea poikansa johonkin balleriinamekkoon päiväkotiin, niin sillon mun mielestä ei oo asiat kunnossa. kyllähän sen jo helvetti normaalilla järjellä tajuaa, että sitä lasta kiusataan silloin.

Tilanne voi olla sellainen, että päiväkodissakin jo on niitä lapsia jotka peloittelevat niin paljon ettei uskalleta kertoa omille vanhemmilleen. Ja miksi ei pukeutuisi edelleen niinkuin haluaa? Kiusaaminen voi pahentua jos lapsi kieltäytyy pukeutumasta enää niin, silloin se kiusa on toiminut ja hän on silloin täysin vapaata riistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja värillä on väliä;23146763:
Josta tulee automaattisesti mieleen, että olet homo. Tai vähintään bi. Kyllähän monissa kulttuureissa viestitään väreillä tiettyjä asioita. Esim. jossain arabimaissa punainen väri naisella tarkoittaa että tämä on huora.

Ajatella! Onneksi emme ole arabimaissa. Joissain arabimaissahan jo se, ettei ole kasvot peitetty naisella viestii halua tulla kivitetyksi ja raiskatuksi ja silvotuksi. Ajatella. Varmasti sinulle nuo tiukat arabimaat voisivat olla unelmaelinympäristö.

[QUOTE="vieras";23146732]Miksi sä haluat käyttää sellaisia vaatteita kun käytät? Jos sun vaatteita alettais haukkua ja töissä kaverit sanoo että sä et kuulu porukkaan jos et tästä eteenpäin käytä napapaitaa ja minishortseja,niin alkaisitko käyttää niitä ihan vaan sen takia? Että saisit olla mahdollisimman mielin kielin,kieli ruskeena ettei vaan työkaverit nyt suutu sun vaatteista?[/QUOTE]

Rajansa kaikella toisten määräämisillä. Se että pukeudun mukaviin vaatteisiin, mistä en saa pahansuovia katseita, ei tarkoita, että pukeutuisin ihan mihin vain mitä toiset käskee. Puhuinkin kopromisseista en siitä, että kaikki pitäisi tehdä kuten toiset haluavat.

Rajansa kaikella toisten määräämisillä. Se että pukeudun mukaviin vaatteisiin, mistä en saa pahansuovia katseita, ei tarkoita, että pukeutuisin ihan mihin vain mitä toiset käskee. Puhuinkin kopromisseista en siitä, että kaikki pitäisi tehdä kuten toiset haluavat.

Mikä kompromissi se edelleenkin on, että ei saa laittaa vaaleanpunaisia vaatteita?

Luuletko muuten, että voit välttyä pahansuovilta katseilta, jos joku päättää katsoa pahansuovasti? Saatat joskus joutua ympäristöön, missä näkymättömyys ei takaa sulle enää koskemattomuutta.

"Vanhempien mukaan muut alkoivat kiusata Oskaria jo päiväkodissa. Häntä on lyöty ja tönitty, ja hänen vaatteitaan on revitty. Oskaria on myös haukuttu homoksi ja tytöksi. Äidin mukaan kiusaajat ottivat pojan kohteekseen, kun heille selvisi että tämä pitää vaaleanpunaisesta väristä, kynsilakasta ja baletista."

Siis eikö tässä jutussa puhuta vaaleanpunaisesta väristä ja sen värisistä vaatteista eikä missään mainita mitään hameista ja siitä että vanhemmat on pakottaneet lapsen pukeutumaan vaaleanpunaisiin vaatteisiin.

Ajatella! Onneksi emme ole arabimaissa. Joissain arabimaissahan jo se, ettei ole kasvot peitetty naisella viestii halua tulla kivitetyksi ja raiskatuksi ja silvotuksi. Ajatella. Varmasti sinulle nuo tiukat arabimaat voisivat olla unelmaelinympäristö.

Se olikin vain esimerkki. Esimerkki siitä, miten väreillä viestitään. Eläinmaailmassa saa miehet pukeutua pinkkiin; mitä punaisempi rinta, sitä parempi flaksi. En ottanut viestilläni kantaa aloittajan kirjoitukseen, vaan kerroin, mitä tulee ensimmäisenä mieleeni miehestä, jolla on pinkki paita. Enkä varmasti ole ainut..

[QUOTE="wtf";23146774]wautsi, ompas sulla äärimmäisen kehittynyt lapsi viisivuotiaaksi!

...pieni se on silti ja tuskin itse käy vielä shoppailemassa vaatteitaan? eiköhän ne ole vanhemmat, jotka lapsen vaatettaa tuossa vaiheessa. ja jos vanhempi haluaa pukea poikansa johonkin balleriinamekkoon päiväkotiin, niin sillon mun mielestä ei oo asiat kunnossa. kyllähän sen jo helvetti normaalilla järjellä tajuaa, että sitä lasta kiusataan silloin.[/QUOTE]

On mukana kun ostetaan vaatteita ja kertoo kyllä äärimmäisen selvästi jos ei vaatteesta pidä. Kuka tässä nyt on lastaan mihinkään helvetin balleriinamekkoon pukemassa?! Mistä sä päättelet että lehtijutun poika on pakotettu yhtään mihinkään,helvetin idiootti. Kyse on vaaleanpunaisesta paidasta!!!! Mistä me tiedetään vaikka siinä paidassa ois ollu joku skeittilaudan kuva ja se ihan oikeasti on suunniteltu ja valmistettu poikien vaatteeksi? Nyt vaaleanpunainen on sama asia kuin balleriinamekko,NIINKÖ??? Ei luoja mun hiukset lähtee kun te ootte niin vajaita! Ja niin on kyllä nekin vanhemmat jotka sitovat lapsensa joka aamu köydellä kiinni että voivat VÄKISIN pukea lapselle vaatteet joita se ei päälleen halua.

Alkuperäinen kirjoittaja värillä on väliä;23146832:
Se olikin vain esimerkki. Esimerkki siitä, miten väreillä viestitään. Eläinmaailmassa saa miehet pukeutua pinkkiin; mitä punaisempi rinta, sitä parempi flaksi. En ottanut viestilläni kantaa aloittajan kirjoitukseen, vaan kerroin, mitä tulee ensimmäisenä mieleeni miehestä, jolla on pinkki paita. Enkä varmasti ole ainut..

Se oli aika huono esimerkki. tai sitten esimerkiksi kelpaa minunkin esimerkkini.

No mikä sulla siinä on sit ongelma että joku pitää vaaleanpunaista paitaa? Jos se kompromissi onkin just siinä että ei tuu tarhaan pitsimekossa vaan tyytyy käyttämään sitä vaaleanpunaista paitaa.

Tehdä kompromisseja vaikka siinä, ettei laita enää vaaleanpunaista paitaa, kun joku ei tykkää? mikä kompromissi se edes on? ja miksi pitää tehdä kompromissi asiassa, joka ei muille kuulu ollenkaan? En oikeasti todellakaan ymmärrä.

No, mä en ymmärrä miksi haavoittuvan lapsen pitää se paita pistää päälle, jos siitä kiusataan. Varmaan kaapista löytyy muitakin yhtä kivoja paitoja, joista ei naljailua saa.

[QUOTE="wtf";23146734]niin sä olet itse niitä halunnut käyttää. mä tarkotin tolla kirjotuksella lähinnä sitä, että joku pieni lapsi, joka ei itse vaatteista juurikaan mitään vielä ymmärrä, puettaisiin tarkoituksella vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. silloin munmielestä, viiraa äidin päässä ja lujaa. tai isän, kuka ikinä sitä lasta nyt pukeekaan.[/QUOTE]

Siis ihan vauva. Kyllä meidän kohta 2vuotias poika tykkää kovastikkin kaikesta tyttöjen jutuista ja iso poikani josta jo puhuinkin tuossa on päiväkodissa pukeutunut myös prinsessaksi ja ei kiusattu koskaan. Mielestäni viiraa vanhemman päässä jos ei osaa opettaa lapselleen oikean ja väärän merkitystä.

[QUOTE="huhhuh";23146596]Johan on köyhää jos et muuta värejä löydä kuin sininen/ harmaa? Vihreä, keltainen, oranssi, ruskea, musta, turkoosi, beige, mintunvihreää, erisävyjä monestä väristä jne jne jne. Kyllä niitä löytyy kivojakin. Jos haluaa[/QUOTE]

Mutta sinunsta ei kuitenkaan , missään tapauksessa, vaaleanpunaista? Koska se ei ole poikien väri?

Miten pitkälle vanhemmat ovat valmiita menemään, jotta kukaan ei kiusaa? Jos hoidossa kiusataan pinkistä paidasta, niin sitten ei vanhemmat anna pukea sitä pojalle päälle. Mitäs jos päiväkodissa tytöt ovat päättäneet, että vain leggareihin ja tunikaan pukeutuvat ovat ok, jättävätkö tyttölapsien vanhemmat housut kiltisti kotiin?

No, mä en ymmärrä miksi haavoittuvan lapsen pitää se paita pistää päälle, jos siitä kiusataan. Varmaan kaapista löytyy muitakin yhtä kivoja paitoja, joista ei naljailua saa.

Jos se haluaa vaikka? Vaikka sä olet sellainen, että mielellään meet ehkä seinänvieriä pitkin mahdollisimman huomaamattomana, kaikki pienet lapsetkaan ei ole sellaisia.

Yhteistyössä