Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja onhan tässä toki sekin puoli, ettei siitä pinkin käyttämisestä kuule pelkästään poika itse. Myös isompia sisaruksia sitten lällätetään; sun pikkuveli on tyttö jne jne. Tätä siis koulussa.
 
[QUOTE="kahden äiti";23145918]Ei vaan, nimenomaan, kuten huhhuh ilmaisi, vanhemman tehtävä on "tuupata" lasta oikeaan suuntaan kehityksessä. Lapselle ei tarvitse näyttää maailman kaikkea pahuutta vaan häntä voi hienovaraisesti suojella siltä. Lapsikin saa olla onnellisen tietämätön lapsi vähän pidempään, kun ei tarvitse tulla kiusatuksi/pahoinpidellyksi tällaisten pikkuasiaoiden vuoksi.[/QUOTE]


Tuupata oikeaan suuntaan = pojalle sininen tai harmaa paita.:|
 
[QUOTE="kahden äiti";23146006]Tietenkin olen! Sunko mielestä sitten on soveliasta kulkea julkisilla paikoilla v**tu vilkkuen?![/QUOTE]

Karmeaa. Muista, että jos sinulla on kallis auto, saan sen rikkoa ja varastaa, koska näin sen. Jos mennään samalla logiikalla.
 
[QUOTE="huhhuh";23146562]Ja onhan tässä toki sekin puoli, ettei siitä pinkin käyttämisestä kuule pelkästään poika itse. Myös isompia sisaruksia sitten lällätetään; sun pikkuveli on tyttö jne jne. Tätä siis koulussa.[/QUOTE]

Vanhempien tehtävä on tällaisessa tilanteessa kertoa lapsille

a) ketään ei saa kiusata
b) väri ei tee sukupuolta
c) molemmat sukupuolet ovat yhtä arvokkaita eikä sukupuoli ole syy kiusata
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23146581:
Näin alkuun riittää varmaan ihan vaan sen kynsilakan pois jättäminen.

Mee sanoon toi vaikka Esko Eerikäiselle.

Ja muuten, ei se laukkujenkaan ompelu mitään niin perimiehekästä puuhaa ole.
 
[QUOTE="huhhuh";23146562]Ja onhan tässä toki sekin puoli, ettei siitä pinkin käyttämisestä kuule pelkästään poika itse. Myös isompia sisaruksia sitten lällätetään; sun pikkuveli on tyttö jne jne. Tätä siis koulussa.[/QUOTE]

Mun mielestä tommosien lällättäjälasten vanhemmat pitäis laittaa jonnekin vanhemmuuskurssille,jos eivät muuten saa jälkikasvuaan aisoihin. Mitä se kertoo vanhemmuudesta,kun kuusivuotiaat muksut elää kuin pellossa ja luulee omistavansa koko maailman? Pitävät oikeutenaan sanella mitä kenelläkin saa olla päällä ja mitä ei?
 
[QUOTE="just";23146457]ok =)

kysymys nro 1) siis periaatteessa sulla itselläsi olisi kuitenkin ihan samanlainen fiilis kestitä vieraita, on sulla sitten pelkät alusvaatteet, tai ihan paita ja pitkä housut/hame päällä? kummatkin on sulle yhtä luontevia vaihtoehtoja?

kysymys nro 2) jos mun mielestä joku vaatekappale, sanotaan vaikka farkut, ei sovi naiselle, ja on mun mielestä oksettavan rumat naisen päällä, niin oletko pelkästään sen takia laittamatta farkkuja jalkaan, silloin kun minä tulen teille kylään, vaikka itse viihtyisit ne jalassa?[/QUOTE]



1) Äkkiä sitä tottuu esim. olen jo tottunut kulkemaan bikineissä pihalla, vaikka meillä olisi ketä kylässä.

2) Luultavasti en tulisi sulle kylään. Jos kuitenki olisit mummoni ja et sietäsi farkkuja naisilla, tulisin luoksesi muissa vaatteissa. Mulla ei ole mitään tarvetta alkaa uhmaamaan mummolleni, vaikka muuten farkuissa kulkisinkin.
 
[QUOTE="huhhuh";23146596]Johan on köyhää jos et muuta värejä löydä kuin sininen/ harmaa? Vihreä, keltainen, oranssi, ruskea, musta, turkoosi, beige, mintunvihreää, erisävyjä monestä väristä jne jne jne. Kyllä niitä löytyy kivojakin. Jos haluaa[/QUOTE]

Mintunvihreä? Se on sitten ihan sama, vaikka olis kynsilakattu päästä varpaisiin ja vaaleenpunainen rimpsupipo päässä, jos mintunvihreetä käyttää.
 
apn kirjoituksiin: pukeeko joku oikeasti poikalapsen tyttöjen vaatteisiin? mä en ole ikinä moiseen ilmiöön törmännyt missään. käyttäähän miehetkin esim vaaleanpunaisia paitoja, ihan heteromiehet siis, koska se on muotia, tai oli ainakin jossain vaiheessa. voiskohan olla, että pikkupojillakin on vain muodinmukaisesti joskus esim vaaleanpunainen paita? mutta en kyllä oikeasti ole koskaan nähnyt että joku pukisi lapsensa vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. ja jos niin tekee, niin on jotain todella pahasti päässä vialla.. huh
 
[QUOTE="huhhuh";23146596]Johan on köyhää jos et muuta värejä löydä kuin sininen/ harmaa? Vihreä, keltainen, oranssi, ruskea, musta, turkoosi, beige, mintunvihreää, erisävyjä monestä väristä jne jne jne. Kyllä niitä löytyy kivojakin. Jos haluaa[/QUOTE]

JOs lähdetään linjalle, että jokin väri on tyttöjen ja jokin poikien niin tuossakaan ei montaa väriä ole mitä poika voi päälleen laittaa. Miksi se vaaleanpunainen aiheuttaa niin kovasti naisissa taistoa, että se on ja vain se on tyttöjen/naisten väri? Onko siitä tullut jokin status?
 
Karmeaa. Muista, että jos sinulla on kallis auto, saan sen rikkoa ja varastaa, koska näin sen. Jos mennään samalla logiikalla.

Kuulun paikalliseen tikanheittoseuraan ja mulla on t-paita jossa on ampumataulun kuva. Saako minut ampua kadulle jos kuljen se paita päällä? Onhan se ihan suoraa provosointia. Eli jos kulkee vittu vilkkuen,niin jokaisella on oikeus tunkea mulkkunsa sinne? Jos kuljet vaikka suu auki,niin paikallinen spurgu saa runkata mällinsä sinne,kun kerta oli kuin tarjottimella? Tämä ei siis sulle Leukistinen aksolotli,vaan edelliselle kirjoittajalle.

Joo,ja lapsetkin saa raiskata uimarannoilla,onhan se paljas posliini niin äärimmäisen kiihottava.
 
[QUOTE="wtf";23146627]apn kirjoituksiin: pukeeko joku oikeasti poikalapsen tyttöjen vaatteisiin? mä en ole ikinä moiseen ilmiöön törmännyt missään. käyttäähän miehetkin esim vaaleanpunaisia paitoja, ihan heteromiehet siis, koska se on muotia, tai oli ainakin jossain vaiheessa. voiskohan olla, että pikkupojillakin on vain muodinmukaisesti joskus esim vaaleanpunainen paita? mutta en kyllä oikeasti ole koskaan nähnyt että joku pukisi lapsensa vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. ja jos niin tekee, niin on jotain todella pahasti päässä vialla.. huh[/QUOTE]

Siis sehän on palstalla kuuminta hottia. Haetaan ne kivat vaatteet tyttöjen puolelta. :(
 
Vertaatko vaaleanpunaista paitaa pojalla siihen, että sinä, aikuinen ihminen kekkaloitsisit pikkuhousuissa? Oikeesti?


Toi oli vain esimerkki. Ja kysehän ei ollut vaaleanpunaisesta paidasta, iso osa pojistahan sellaisia käyttä. Kyse oli siitä, että sellaisissa vaatteissa on mukava olla, joissa ei saa paheksuvia katseita ja ei tule kiusatuksi.
 
[QUOTE="wtf";23146627]apn kirjoituksiin: pukeeko joku oikeasti poikalapsen tyttöjen vaatteisiin? mä en ole ikinä moiseen ilmiöön törmännyt missään. käyttäähän miehetkin esim vaaleanpunaisia paitoja, ihan heteromiehet siis, koska se on muotia, tai oli ainakin jossain vaiheessa. voiskohan olla, että pikkupojillakin on vain muodinmukaisesti joskus esim vaaleanpunainen paita? mutta en kyllä oikeasti ole koskaan nähnyt että joku pukisi lapsensa vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. ja jos niin tekee, niin on jotain todella pahasti päässä vialla.. huh[/QUOTE]

Itse olen käyttänyt nuorempana paljon miesten tai poikien vaatteita. Mulla ei juuri ollut tyttöjen juttuja kun en niitä suostunut päälleni laittamaan. Ja ihan olen nainen ja nykyisin puen mekkoja ja hameita. Kiito Iman siitä, että sain toteuttaa itseäni tuollalailla. Ja ei minua kiusattu vaikka poika olinkin silloin :P
 
1) Äkkiä sitä tottuu esim. olen jo tottunut kulkemaan bikineissä pihalla, vaikka meillä olisi ketä kylässä.

2) Luultavasti en tulisi sulle kylään. Jos kuitenki olisit mummoni ja et sietäsi farkkuja naisilla, tulisin luoksesi muissa vaatteissa. Mulla ei ole mitään tarvetta alkaa uhmaamaan mummolleni, vaikka muuten farkuissa kulkisinkin.

en puhunut bikineistä, vaan alusvaatteista, jotka itse otit esimerkkinä esiin.

enkä myöskään puhunut sinun kylääntulostasi, eikä tässä puhuttu mummoista... jos joku ihminen, sanotaan nyt vaikka miehesi sisko, olisi sitä mieltä, että farkut ei sovi naiselle, ovat juntteja tms, niin huomioisitko pukeutumisessasi hänen näkemyksensä, vaikka itse viihtyisit niissä farkuissa??

jos vastaisit nyt ihan näihin, etkä keksisi mitään soveltavia esimerkkejä. ;)

ps. tosin voisin kysyä, että miksi ihmeessä et tulisi minulle kylään? et siis olisi itse valmis tekemään "kompromisseja"? :whistle:
 
Toi oli vain esimerkki. Ja kysehän ei ollut vaaleanpunaisesta paidasta, iso osa pojistahan sellaisia käyttä. Kyse oli siitä, että sellaisissa vaatteissa on mukava olla, joissa ei saa paheksuvia katseita ja ei tule kiusatuksi.

Miten voi muka aina miellyttää kaikkia? Jos et laita vaaleanpunaista vaan laitat jonkun missä on vaikka muumin kuva,niin joku tulee avautumaan siitä kuvasta. Kaikille vaan beiget vaatteet ilman kuvia ja tekstejä,ettei vaan tule paheksuvia katseita ja kiusaamista.
 
Toi oli vain esimerkki. Ja kysehän ei ollut vaaleanpunaisesta paidasta, iso osa pojistahan sellaisia käyttä. Kyse oli siitä, että sellaisissa vaatteissa on mukava olla, joissa ei saa paheksuvia katseita ja ei tule kiusatuksi.

Mutta ei kukaan voi muuttaa itseään niin, etteikö joku voisi kiusata. Hoopoa jos kaikki aika menee siihne, että miettii sitä ettei voi tehdä näin tai laittaa tuota päälle kun joku kiusaa....
Olen useasti ketonut kun poikani päätti laittaa sambapäähineen kouluun. Ja kas kummaa ei kukaan haukkunut vaan häntä kunnioitetaan koulussa paljon juuri sen takia kun tekee tuollaisia tempauksia.
 
[QUOTE="vieras";23146636]Kuulun paikalliseen tikanheittoseuraan ja mulla on t-paita jossa on ampumataulun kuva. Saako minut ampua kadulle jos kuljen se paita päällä? Onhan se ihan suoraa provosointia. Eli jos kulkee vittu vilkkuen,niin jokaisella on oikeus tunkea mulkkunsa sinne? Jos kuljet vaikka suu auki,niin paikallinen spurgu saa runkata mällinsä sinne,kun kerta oli kuin tarjottimella? Tämä ei siis sulle Leukistinen aksolotli,vaan edelliselle kirjoittajalle.

Joo,ja lapsetkin saa raiskata uimarannoilla,onhan se paljas posliini niin äärimmäisen kiihottava.[/QUOTE]



Ei saa. Mutta se että jotain ei saa tehdä, ei poista sitä tosiasiaa, että kadulla kulkee paljon häiriintyneitä ihmisiä.
 
Toi oli vain esimerkki. Ja kysehän ei ollut vaaleanpunaisesta paidasta, iso osa pojistahan sellaisia käyttä. Kyse oli siitä, että sellaisissa vaatteissa on mukava olla, joissa ei saa paheksuvia katseita ja ei tule kiusatuksi.

Joo. Mutta jossain vaiheessa pitää ihan päättää, haluaako ilmaista itseään sellaisena, kuin on, vai laittaa itsensä mahdollisimman tavallisen ja keskiverron näköiseksi. Ihan oma valinta, mutta olemalla kaikkien kanssa mahdollisimman samanlainen kadottaa lopulta itsensä.
 
Karmeaa. Muista, että jos sinulla on kallis auto, saan sen rikkoa ja varastaa, koska näin sen. Jos mennään samalla logiikalla.

Edelleenkin peräänkuuluttaisin sitä sisälukutaitoa! Edelleenkään EI saa rikkoa ja varastaa! Mutta kyllä sen kalliin auton omistajan kannattaa pariin kertaan miettiä, ennen kuin jättää sen autonsa Kontulan ostarille, katto auki, avaimet virtalukossa tönöttämään. Sitä kun ei koskaan voi tietää, sattuuko vaikka Leukistinen aksolotli tai joku muu typerys paikalle.
 

Yhteistyössä