Avoin suhde, toimiiko koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
Olen tässä pähkäillyt miehen kanssa ehkä puolileikillä, että mitä jos hänellä olisi lupa käydä vieraissa. Itsestä ajatus tuntuu monelta kannalta ok:lta, mutta toisaalta kyllä vähän epäilyttääkin. Onko kokemuksia? Loukkaantuuko mies, jos ihan oikeasti annankin luvan?

Ei toimi jos yhtään epäilyttää. Helposti sillä saa kyllä pilattua suhteensa. Mutta kyllä avoin suhde voi toimiakin, mutta molempien pitää haluta sitä yhtä paljon.

Jos epäilyttää yhtään,enpä antais sinuna lupaa ja yhteinen päätös oltava ja siulla oltava myös oikeus muihin miehiin.Mustasukkaisuus voi olla yksi ongelma ja ehkä ajatukset siitä etttei riitä kumppanille tai ettei kumppani välitä.Meillä ei avoin suhde toimisi ollenkaan.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin sovitte.

Toimii joillakin ja joillakin ei. Ja kyllä siinä pitää olla kummallakin lupa panna toisia eikä vain toisella kumppanilla.

Itte en voisi ikinä elää avoimessa suhteessa, ei ole yhtään mun juttu. Sitä joko ollaan yhdessä tai sitten ei olla.

Jos epäilyttää yhtään,enpä antais sinuna lupaa ja yhteinen päätös oltava ja siulla oltava myös oikeus muihin miehiin.Mustasukkaisuus voi olla yksi ongelma ja ehkä ajatukset siitä etttei riitä kumppanille tai ettei kumppani välitä.Meillä ei avoin suhde toimisi ollenkaan.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin sovitte.

En tiedä onko minulla nytkään sellaista oloa, että ns. riitän. Tiedän kyllä itsekin hyvin, etten ole niin innostunut seksistä kuin mies on. Yhtenä hyvänä puolena olisikin se, että mies saisi tyydyttää sitä tarvettaan myös muualla.

Ootko miettiny niitä huonoja puolia sitten? Mustasukkaisuus esim.
Tai jos miehes ei sitten haluakkaan tai " muista " käyttää kortsua,seksitaudit,toisen naisen raskaus,
Toinen nainen rakastuu miehees tai miehes toiseen naiseen yms.
Jos sua ei seksi niin paljon kiinosta,eikö miehes voisi vetää käteen sen sijaan että lähtis muita panemaan?

Tai jos miehes ei sitten haluakkaan tai " muista " käyttää kortsua,seksitaudit,toisen naisen raskaus,
Jos sua ei seksi niin paljon kiinosta,eikö miehes voisi vetää käteen sen sijaan että lähtis muita panemaan?

Käteenhän se nykytilanteessa vetääkin. Tuo kondomin käyttämättömyys nyt on vähän kaksipiippuinen juttu; jos mies nimittäin pettäisi ilman lupaa ja jättäisi kondomin käyttämättä, olisi kynnys kertoa siitä aika iso. Jos hänellä sen sijaan on lupa panna edes kondomin kanssa, voisi kertomiskynnys kondomin unohtamisesta olla alhaisempi. Elareihin on varaa. Tuo rakastuminen tuossa tietysti on se kysymys.

Sä et halua seksiä koskaan? Jos näin on ja miehes tyydyttää itseään muualla, mutta sekin aika on sitten teiltä pois. Vaiko eikö miehesi seura kiinosta?

Olen tässä pähkäillyt miehen kanssa ehkä puolileikillä, että mitä jos hänellä olisi lupa käydä vieraissa. Itsestä ajatus tuntuu monelta kannalta ok:lta, mutta toisaalta kyllä vähän epäilyttääkin. Onko kokemuksia? Loukkaantuuko mies, jos ihan oikeasti annankin luvan?

Ei varmaan loukannu jos olet hienovarainen sanoissasi. Kannattaa varmaan edetä varovasti. Ehkä voisit pehmentää sanomalla ensin että en mä siihen kuolisi jos joskus olisit jonkun toisen kanssa yms. Avointa suhdetta voi toteuttaa erittäin monella tavalla, esim. sallittua ulkomailla mutta ei Suomessa, sallittua tiettyjen naisten kanssa, sallittua vain jos ei ole ihastunut, sallittua liikematkoilla jne jne. Usein yhteiset kaverit ja duunikaverit rajataan ulkopuolelle.

Tässä oma tarinani. Vaimoni kanssa olemme olleet yhdessä jo 20-vuotta. Olemme 37-vuotiaita, joten melko nuorina tapasimme. Kummallakaan ei ole juuri kokemuksia "ulkopuolelta". Vaimoni on aina ollut hyvin passiivinen sängyssä ja suurta intohimoa ei ole ollut. Lasten saamisen jälkeen tilanne on vain heikentynyt ja sekä määrä (normaalia), että laatu ovat vähentyneet vielä entisestään. Itselläni on tietysti omat tarpeeni ja todella kaipaan toisen ihmisen intohimoista kosketusta ja läheisyyttä (en pelkkää käteevedettyä orgasmia). Tätä en vaimoltani saa tai ole saanut yli kymmeneen vuoteen. Rakastan kyllä perhettäni ja vaimoani ja meillä on mukavaa ja hauskaa yhdessä, paitsi... Toista ei kuitenkaan voi muuttaa ja on myös väärin vaatia toiselta jotain velvollisuudesta. Juuri velvollisuusseksi on oikea sana määrittämään seksiämme. Vaimoni on siis aseksuaali ja minä en, ratkaisuksi tähän aion ehdottaa avointa suhdetta. Tähän hieman kaipailisinkin kokemuksia. Itse en ole juuri harjoitellut intohimoa pariinkymmeneen vuoteen. Ravintoloihin en aio lähteä nuorisoa metsästämään enkä usko, että vakisuhteen löytäminen, kun olen naimisissa, olisi kovin helppoa. Myöskään maksullissa käyminen on etiikkani vastaista.

Seppo

Yhteistyössä