Ekan lapsen kohdalla rv 16 paikkeilla me oikein juhlallisesti miehen kanssa mentiin käymään mun äidin ja isän luona, istuttiin ja istutettiin vanhemmat sohvalle ja kerrottiin että meille tulee vauva. Äiti sanoi suunnilleen että "Jaa, mitenköhän ne nyt töissä pärjää ilman sua", vaikka todella odotin riemukkaampaa vastaanottoa. Oon ollut paikalla pari kertaa kun isosisko on odotuksistaan kertonut ja kyllä sitä ollaan niin hypitty riemusta kattoon... Isältäni nyt en odottanut yhtään mitään.
Illalla mulle nousi 39 asteen kuume ja olin ihan sekaisin, kun äiti soitti ja sanoi että kyllä me iskän kanssa ollaan tosi onnellisia, jos nyt jotain väärinkäsityksiä pääsi käymään. Kuumehoureissani en oikein tainnut edes sisäistää asiaa ja tosi paha maku jäi... Lapsi on kyllä äärettömän tärkeä isovanhemmille, mun isä varsinkin meinaa välillä hemmotella pojan ihan piloille.
Kun tätä toista aloin odottaa niin sanoin miehelle että p*rkele, ei kerrota kenellekään ennen kun se lapsi on syntynyt, ettei taas tule kauheeta draamaa ja pahaa mieltä kaikille.
Töissä sitten kuitenkin alkoi hirveä huhumylly pyöriä että toi on ihan varmaan raskaana... Yks fiksu ja sairaanutelias työkaveri alkoikin kysellä mun raskaudesta meidän äitiltä ja äiti sano että enpäs kuule tiedä, ei mulle ole mitään kerrottu. Tokihan nyt äiti oli sen nähnyt, että oon raskaana kun melkein päivittäin nähdään ja viikkojakin oli jo 25, mutta sanoi mulle että halusi mun itse ottavan asian puheeksi. Vastaanotto oli jo huomattavasti iloisempi kuin ekalla kerralla...