Milloin kerroit raskaudestasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuume

Vieras
Ihan uteliaisuuttani kyselen milloin kerroit raskaudesta muille? Kenelle kerroit ensin yms..
Monihan odottaa sen että 12vko on täynnä. Mutta eikö se ole kamlan pitkä aika yrittää olla hiljaa :D

täällä siis itse toivon kovasti että saisin joskus sen kovin odotetun plussan...

Aikaisemmissa raskauksissa on kerrottu melkein heti plussan jälkeen kaikille.Nyt kolmannessa odotellaan tuonne 10vkon tienoille.Ja kyllä tuo 12vkoa on tooosi pitkä aika pidätellä niinkun suurta salaisuutta,joskus meinaa ihan haljeta :D

Olemme kertoneet molemmat perheillemme (kielletty kertomasta eteenpäin sukulaisille), ja parhaille ystäville. Niille joille kertoisimme km:stäkin. Näille kerroimme heti plussan pärähdettyä testiin, sillä tiesivät yrityksestä ja malttamatomina odottivat tuloksia :D Eka raskaus, joten eihän sitä malttanut salailla =) Muille sitten vähitellen ekan ultran jälkeen (ensi viikolla), jos kaikki on hyvin.

DD ja pieni enkeli 7+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume:
Ihan uteliaisuuttani kyselen milloin kerroit raskaudesta muille? Kenelle kerroit ensin yms..
Monihan odottaa sen että 12vko on täynnä. Mutta eikö se ole kamlan pitkä aika yrittää olla hiljaa :D

täällä siis itse toivon kovasti että saisin joskus sen kovin odotetun plussan...

Me kerrottiin vasta kun olin viikoilla +17 jo menossa. Se 12 vkoa on hyvä kyllä pitää, ikävä on kertoa myös jos sattuu käymään huonosti matkan aikana.
Me pitkitettiin siks niin kauan, että kerrottiin se jouluna. Arvatkaa vaan oliko piiiiiitkä aika olla hiljaa ja piilotella hupparin alla :D

No nyt kolmas raskaus menossa ja lähimmät ja rakkaimmat on tienny alusta-ekasta ultrasta asti,kaikille kavereille ei olla vieläkään kerrottu,saavat sitten itse huomata ;)

Ekassa ja tokassa samalla tavalla eli lähimmille heti ja muille 12 vko:n ultran jälkeen.

Nyt ennen kolmatta oli yksi km ja kyllä siitä km:n kerrottin aika monelle,niin moni tiesi sitten jo odotella uutta raskautta :)

kahdessa viimeisessä raskaudessani annoin ihmisten kokea itse sen arvailemaisen ja oivaltamisen ilon eli en miestä ja vanhinta lastani lukuunottamatta kertonut kenellekään. Saivat arvailla ja kysyä sitten että mitenkäs onkaan.

Mun vanhemmille ensin kerrottiin ykkösestä kun tein testin viikoilla 10 ja jotain ja sitten miehen vanhemmille.Siskoille ja niille kerrottiin sitten joskus 12 viikon tietämillä.Ajateltiin että muille kerrotaan vasta kun näevät tai kysyvät ja toivottiin että ainakin jonkun aikaa on salassa tieto.Ja aika pitkälle päästiin kun olin töissäkin melkein äityislomalle asti eikä kukaan tiennyt että saan kohta vauvan kun oli niin pieni masu.Kakkosesta kerroin heti kun plussasin kun menkat ei alkaneetkaan ja sitten sitä jo kertoi kaikille kun joku vain kysyi tai tuli puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume:

Muutamalle on kerrottu jos ko. asia vaan on tullut puheeksi jossain tilanteessa, mutta muuten ei tapana ollut kertoa missään vaiheessa. Ei vaan tule mieleenkään mennä jokaiselle erikseen ilmoittamaan, kyllä ne huomaa viimeistään kun maha kasvaa.

Yleensä olen ilmoittanut nätillä runolla. Nyt tästä raskaudesta ilmoitin näin: Toive kolmas toteutuu kunhan koittaa marraskuu, salaisuus ei pysy kauaa, meillä odotetaan vauvaa. Odotan siis kolmatta. =)

Yhteistyössä