Tänään tekisi mieli vedellä korville tuota ukkokultaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Että tympii tuo ukko. Oon tämän päivää mietiskelly asioita ja tullut siihen tulokseen että meidän perheessä mies tekee mitä huvittaa ja minä mitä täytyy.
Mies hoitaa työnsä hyvin, tekee pitkää päivää yrittäjänä ja vuoden kiireisin aika on nyt ohi ja olisi aikaa olla vaikka perheen kanssa mutta ei.
Keksii vaikka tikusta asiaa ettei tarvii norkoilla meidän kanssa.

Miehen ei edes tarvitse osallistua kotitöihin saatikka ulkotöihinkään, 10 vuoteen kerran pari nurmikonkaan leikannut tältä tontilta. Mutta se ei sitä kerro etteikö miehen apua aina silloin tällöin tarvitsisi.

Nytkin odottaa hommat hoitamistaan, meidän vessa on melkein pakkasen puolella, on ollut jo vuosia tiedossa että sinne pitää ostaa uusi patteri. Mutta ei sitä voi hoitaa. Ei sitäkään että vedet tulee kohta pöntöstä lattialle kun likakaivo on niin täynnä ettei viemärit vedä. Vedet vuotaa jo jostain sieltä pöntön alta. Vessassa on kamala haju johtuen tuosta ja kun se on vielä aivan kylmäkin niin kuivumista ei tapahdu. Myös kylppäri haisee kuin mikäkin. Tään tyyppisiä juttuja olisi muitakin hoidettavana...

Jos mies joskus täällä kotona jotein tekee, kunhan ensin rankutan pari viikkoa tai pari vuotta, pitää sille laittaa työkalut hopeatarjottimelle valmiiksi ja olla vieressä tsemppaamassa ja pyyhkimässä hikeä otsalta. Sitten kuunellä sitä kiroilua ja räiskämistä, siivota jälkiä pari tuntia kun on ihan kohtuullista potkaista vaikka kaikki lapsen lelut lattialle kun joku paska insinööri ei ole osannut sitäkään asiaa suunnitella että hän sen olisi osannut tehdä.

Kaiken tekemisen voi lykätä loputtomiin tai jättää tekemättä. Miksi tää pätee vaan meidän kotiin? Työt hoitaa mallikkaasti ja suurella moraalilla mutta kotona kaiken tekeminen on niin perkeleen hankalaa. Ihan perusasioidenkin teko. Tavarat jää käsistä minne sattuu, luuleko se että joku pieni tonttu kulkee sen perästä laittaen tavaroita paikoilleen että taapero ei niitä saa käsiinsä.
Terävät veitset ja tulitikut jättää lapsen ulottuville, saatikka paljon muutakin mitä ei tarvitsisi lasten liikutella.

Meillä piti olla hyvä parisuhde mutta tänään tuli mulle mieleen että tää taitaakin olla vaan mun hyväksikäyttöä. Kaikki on hyvin niin kauan kun en pyydä tai ole vailla mitään. Koskaan en tiedä mitä mies saa päähänsä tehdä, tänään sen piti olla lapsen kanssa koska mun oli tarkoitus siivota ja käydä hoitelemassa virastoasioita mutta tähän mennessä ei ole miestä kotona näkynyt.
Huomenna on monta menoa mutta eihän mies sitä tiedä, koskaan ei kysy onko meillä mitään ja koska mitään ei koskaan tarvitse tehdä niin ne sovitutkin menothan voi tehdä toiste.
Mun pitäsi olla koko ajan komentamassa ja kertomassa miksi mitäkin täytyy tehdä. Ehkä niin saisin kerrankin asiat hoitumaan.

Ärsyttää kun pää on ihan sekaisin. Jospa nää ajatukset johtuu vaan tästä raskaudesta. Hormoonit jyllää yms.

Vai alanko kuitenkin sittenkin tajuta tään kuvion. Tuntuu vaan niin jyrkälle kun osaa toi mies olla hemmetin hyväkin. Hoitaa lasta ja on sellainen hyvä tyyppi, ei turhasta napise. Mutta....
Miksi sille ääliölle pitäisi olla aina mitali antamassa kun se täällä kotona laittaa kerrankin sen rikan ristiin!!!!????

Ymmärrän tuohtumuksesi. Alku oli kuin omasta miehestäni, mutta ei meillä sentään noin huonosti asiat ole. Tulee mieleen, että miehesi ei kehtaa myöntää osaamattomuuttaan noissa remonttiasioissa. Mitä jos itse tilaisit ammattilaisen asialle?

Täällä sama juttu; remontit kesken ja äijä vaan makaa tai istuu t.koneella! Ja jos sanon et se ja se pitäs tehdä valmiiksi, vastaus mykkäkoulua tai syyttelyä tai molempia. Ja meillä kuvio jatkunut jo monta vuotta...Vasarat ja naulat jättää vaikka ruokapöydälle, samoin makkarankuoret ja lastenvaipat lojumaan, eikä puhettakaan et veis roskapussin roskiin asti!!!!!!!Ymmärrän oikein hyvin että ärsyttää

Jospa vika on sinussa? Sä olet vaan nalkuttava akka jota ei kukaan mies (varsinkaan pitkää päivää tekevä yrittäjä) jaksa kuunnella.

Ei käyny tämä mielessä? Että se oletkin sinä joka sietäisi saada korvilleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Jospa vika on sinussa? Sä olet vaan nalkuttava akka jota ei kukaan mies (varsinkaan pitkää päivää tekevä yrittäjä) jaksa kuunnella.

Ei käyny tämä mielessä? Että se oletkin sinä joka sietäisi saada korvilleen?

Jos noista jutuista puoletkaan pitää paikkansa niin kyllä miehessäkin taitaa vikaa olla. Jotkut leivänmurut vaikka jättäisikin kiusallaan nalkuttavan akan siivottavaksi mutta jo tuo vessajuttu on vähän liikaa. Ainakin ihan kiusanteoksi ajateltuna.

Oon miettinyt itsekkin että jos vika onkin mussa. Mutta taas, kuten sanoin, en vaadi mieheltä kotitöiden tekoa ollenkaan. Joten niistä en ainakaan nalkuta, ne teen itse ihan mielelläni ja aikaa on. Oikeastaan hoidan kaiken kotiin liittyvän, aivan kaiken. Jos mieheltä jotain pyydän, tarvitsen siinä kyllä sitten jo oikeasti apua.

Nytkin täällä uhmistaaperon kanssa yritän viimeisilläni pärjätä, supistelee yms. liikkuminen ja varsinkinn nosteleminen on hankalaa. Mutta silti teen kaiken, uunin lämmitykset puitten hakemisineen yms. sellaiset saan hoidettua. Herää vaan välillä kysymys tarviiko mun hoitaa kaikkea?

Joskus väsyneenä saatan muistuttaa miestä esim. missä meidän roskis sijaitsee, mies jättää kaikki roskatkin pöydälle kun 20 cm päässä olisi roskis. En tunne ketään muuta ihmistä joka ei vaan laita roskia roskikseen vaan roskiksen viereen pöydälle. Ja joo, ei meidän roskis pursua täynnä etteikö sen takia voisi laitttaa.

Miellä on iso talo isoine pihoineen ja olen mielelläni laittanut ja hoitanut sitä. Osaan paljon miehisiä hommia, vaihdan autoon renkaat ja huollan muutenkin, saan autot korjaamolle tai katsastettua samoin ruohonleikurien huollot yms. hoidan. Maksan laskut ja ylipäätänsä kaiken näköjään. Mies tulee töistä syömään, aina on ruoka odottamassa. Se mitä joskus vaadin on aikaa mun olla yksin, yleensä urheilen sen aikaa.
Ostan miehen vaatteet ja kaiken mitä se tarviaa, herra on niin kiireinen välillä ettei kauppoihin kerkeä.

Ja mikä parasta, ei mun tarvii valehdella yhtään näistä asiosta. Tiedän itsekkin että paasaan miestä liikaa, ei mun tarvitsisi mutta kun se hoituu tässä sivussa ja mulla on aikaa kun oon kotona lapsen kanssa. Toisaalta, samat hommat kyllä tein kun itsekkin olin töissä.

Miksi mies siis edes kehtaa kun pääsee oikeasti näin helpolla yleensä? Opetinko itse sen vaan niin hyvälle ettei sen enää tarvii miettiä mitään omilla aivoillaan?

ap.

Nytkin odottaa hommat hoitamistaan, meidän vessa on melkein pakkasen puolella, on ollut jo vuosia tiedossa että sinne pitää ostaa uusi patteri. Mutta ei sitä voi hoitaa. Ei sitäkään että vedet tulee kohta pöntöstä lattialle kun likakaivo on niin täynnä ettei viemärit vedä. Vedet vuotaa jo jostain sieltä pöntön alta. Vessassa on kamala haju johtuen tuosta ja kun se on vielä aivan kylmäkin niin kuivumista ei tapahdu. Myös kylppäri haisee kuin mikäkin. Tään tyyppisiä juttuja olisi muitakin hoidettavana...

Et selvästikään ajattele loogisesti. Miehesi on jo vuosia ehkäissyt ylitäyttyneen paskakaivon vuotoa pöntönvälistä sulkemalla lämmityksen. Kun vessa menee pakkaselle niin mahdollinen vuotokin loppuu itsestään.

Maalaisjärjen käyttö sallittu.

On toki ikivanha ketju, mutta on hämmentävää että kotona oleileva nainen kehtaa fantasioida fyysisellä väkivallalla työssäkäyvää miestään kohtaan sen vuoksi, että tämän suoritetaso kotitöiden osalta ei naista tyydytä. Toivottavasti mies on tajunnut lähteä tuollaisesta suhteesta.

Jos eläisin tuollaisessa suhteessa, jossa joutuisin tienaamaan yrittäjänä perheelle elannon painamalla pitkää päivää, ja kotona odottaisi työpäivän jälkeen murhanhimoinen nalkuttava justiina ja täpötäysi paskakaivo, niin ottaisin rivakasti joko pelkän menolipun jonnekin helvetin kauas palmun alle tai ampuisin itseni.

Miten ihmispolot ajautuvat tuollaisiin suhteisiin? Kuinka moni mies tänä päivänä joutuu sietämään tuollaista paskaa, ja erehtyvät vielä lisääntymään tuollaisissa suhteissa?

Yhteistyössä