Seurakunnan työntekijä (suntio) paikalla, kysy mitä haluat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maallikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kaarina";23125771]Proosallinen kysymys seuraavaksi: Olen 32-vuotias, voinko hakea seurakunnalta kesätyötä hautausmaatyöntekijänä? Pitäisin kovasti hommasta, ja olisi ihanaa tehdä työtä ulkona :)[/QUOTE]

Voit hakea :) Valmistaudu vaan erilaiseen ulkohommaan kuin kotipihassa; hautausmailla kulkee aina omaisia jotka tarvitsee juttuseuraa. Ja silloin kuunnellaan, ei höpötetä siitä mitä itselle on elämän varrella tapahtunut. Jos pystyt siihen, niin eikun hakemaan vaan nyt heti lähimmälle seurakuntapuutarhurille! Kesäpaikkoja jaetaan jo.

[QUOTE="vieras";23125787]Minkälainen koulutus sulla on?[/QUOTE]

Siivousalan ammattitutkinto, sillä aikanaan "firmaan" pääsin. Sen jälkeen työelämä ja kurssit on opettaneet.

Mä vaan yhdistän kaikki uskonnot omassa päässäni niin, että kaikki palvoo tai uskoo johonkin. Jos ihmistä lohduttaa johonkin uskoa niin ei se ole pahasta. Avaan sunnuntaiaamuna mielelläni kirkon ovet ihan jokaiselle joka uskoo tai ei usko, mut haluaa tulla.

Ajatteleeko kristitytkin nykyään siis jumalan olevan olemassa vaan jokaisen omassa päässä, eikä universaalina totuutena? Ette siis pidä kaikkia teidän jumalaan uskovia pakanoina?

Voit hakea :) Valmistaudu vaan erilaiseen ulkohommaan kuin kotipihassa; hautausmailla kulkee aina omaisia jotka tarvitsee juttuseuraa. Ja silloin kuunnellaan, ei höpötetä siitä mitä itselle on elämän varrella tapahtunut. Jos pystyt siihen, niin eikun hakemaan vaan nyt heti lähimmälle seurakuntapuutarhurille! Kesäpaikkoja jaetaan jo.

Kiitos, pistän hakemuksen sisään :) Olen kyllä empatiakykyinen ihminen, sehän on vain mukavaa plussaa tuo sosiaalinen puoli!

Ajatteleeko kristitytkin nykyään siis jumalan olevan olemassa vaan jokaisen omassa päässä, eikä universaalina totuutena? Ette siis pidä kaikkia teidän jumalaan uskovia pakanoina?

Muista, Mrs Shillelagh, mä puhun vain omasta mielipiteestäni.
En mä tiedä universaalia totuutta. En myöskään ole mikään saarnaaja, en voi osoittaa mitään absoluuttista totuutta mistään. En tiedä mitä kristityt yleisesti ajattelevat. Voin vain olettaa.
Pidämmekö kaikkia "meidän" jumalaamme uskovia pakanoina..? Aika kummallinen kysymys. Eikös pakanoita yleensä ole he jotka eivät usko siihen mihin muu samaan uskova ihmiskunta..?

Muista, Mrs Shillelagh, mä puhun vain omasta mielipiteestäni.
En mä tiedä universaalia totuutta. En myöskään ole mikään saarnaaja, en voi osoittaa mitään absoluuttista totuutta mistään. En tiedä mitä kristityt yleisesti ajattelevat. Voin vain olettaa.
Pidämmekö kaikkia "meidän" jumalaamme uskovia pakanoina..? Aika kummallinen kysymys. Eikös pakanoita yleensä ole he jotka eivät usko siihen mihin muu samaan uskova ihmiskunta..?

Kirjoitusvirhe. Piti siis sanoa, että pidättekä pakanoina niitä, jotka uskovat johonkin muuhun kuin teidän jumalaan.

Kirjoitusvirhe. Piti siis sanoa, että pidättekä pakanoina niitä, jotka uskovat johonkin muuhun kuin teidän jumalaan.

En pidä :) Ja kirkoissani on käynyt väkeä jotka ei mun uskontokuntaani kuulu. Muista kristityistä en tiedä. Tai tiedän kyllä että osa ev.lut.kirkon työntekijöistä ei muuta hyväksy kuin just oman näkökantansa.
Mä ajattelen itse jokasena työaamuna että tervetuloa kuka vaan. Kun ei mun kans halua tapella. Mielipiteitä vaihdellaan, mut aina päädytään siihen että jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Tai olla uskomatta.
Mut aina mulla on kirkonovet (ja syli ja korvat) auki vaikka olis kuinka "pakana." :)

En pidä :) Ja kirkoissani on käynyt väkeä jotka ei mun uskontokuntaani kuulu. Muista kristityistä en tiedä. Tai tiedän kyllä että osa ev.lut.kirkon työntekijöistä ei muuta hyväksy kuin just oman näkökantansa.
Mä ajattelen itse jokasena työaamuna että tervetuloa kuka vaan. Kun ei mun kans halua tapella. Mielipiteitä vaihdellaan, mut aina päädytään siihen että jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Tai olla uskomatta.
Mut aina mulla on kirkonovet (ja syli ja korvat) auki vaikka olis kuinka "pakana." :)

Tuo on se munkin näkemys. Ei uskolla väliä, kunhan ei vahingoita muita.

Oletko koskaan harrastanut seksiä papin kanssa? Mä joskus nuorempana ajattelin, että olis ihan kiva vietellä pappi. Mutta en koskaan tehnyt sitä kun en nähnyt niitä kovin usein, ja mun paikkakunnalla useimmat oli tosi vanhoja - ja kaikki ihan liian uskovaisia. Mutta noin niin kuin periaatteessa.

Nyt ei kyllä pappi enää maistuis, pitää olla jo pari astetta tuhmempi mies. ;)

[QUOTE="vieras";23126462]Oletko koskaan harrastanut seksiä papin kanssa? Mä joskus nuorempana ajattelin, että olis ihan kiva vietellä pappi. Mutta en koskaan tehnyt sitä kun en nähnyt niitä kovin usein, ja mun paikkakunnalla useimmat oli tosi vanhoja - ja kaikki ihan liian uskovaisia. Mutta noin niin kuin periaatteessa.

Nyt ei kyllä pappi enää maistuis, pitää olla jo pari astetta tuhmempi mies. ;)[/QUOTE]

En ole sekstaillu papin kanssa koskaan, olen naimisissa ihan eri alan työntekijän kanssa,
Mut täytyy myöntää että välillä on tosi makean näkösiä sijaisia... :D Ihminen minäkin olen, silmät vielä päässä :D

Nyt olen PULASS :( Äitimme haudataan huomenna ja ISTUMAJÄRJESTYS on "epäselvä" ??

Onko se niin, että MINÄ esikoisena istun aviopuolisoni kanssa eturivissä... Veljeni yksinään.... Ainoa lapsen-lapsi ja hänen vieressään hänen pieni tyttärensä ??

Laskenko / voinko laskea kukan Veljeni kanssa yhdessä ensin ja sitten "haen " puolisoni jalaskemme kukkamme ja sen jälkeen lapsen-lapsi kera lapsensa etc.
Mutta, että Aviopuolisoni on siis lähisukulainen ja istuu kanssani eturivissä ja laskee kanssani kukan ??

Yhteistyössä