Täällä kirjoittelee monta lapsetonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hih"

Vieras
Eikä minullakaan mitään sitä vastaan.

Mutta kun itselläni ei ollut vielä lapsia, eivät lapset olleet koskaan mielessäni.

Paitsi ehkä 5 minuuttia, silloin tällöin, kun kaupungilla entinen lukiokaverini tuli vastaa lastensa ja miehensä kanssa. Tuolloin aina mietin ehkä 5 minuuttia, että voi helkkari, miten kukaan voi jaksaa kulkea kaupungilla rattaiden kanssa. Monet ovet ovat todella vaivalloisia ja raskaita avata. Miten nistä saa rattaat ohi. Ja mietin, että miten kenelläkään voi olla varaa ostella parillekin lapselle kaikki kengät ja vaatteet kaupoista. Miten jää vielä itselle rahaa? Ja mietin, että miten helkkarissa kukaan jaksaa mennä hiekkikselle istumaan lasten kanssa ja jauhaa paskaa. Eikö siinä tule oikeasti ihan hulluksi? Muuten en koskaan ajatellut lapsia tai puhunut heistä. Omassa elämässä ja opintojen loppuun saattamisessa oli ihan tarpeeksi.

Sinänsä siis ihmettelen.

Ehkä lapset olisivat alkaneet kiinnostaa enemmän, jos en olisi tullut vahingossa raskaaksi ennen kuin lapsista oli edes päätetty. Aina mietimme miehen kanssa, että teemme 0, 1, 2 tai maksimissaa 3. Kumpikaan meistä ei ollut mitenkään fanaattinen mihinkään suuntaan. Elämä oli merkityksellistä ja täyttä ilmankin, eikä rahaakaan ollut liikaa.

Täällä myös kirjoittelee monta lapsellista :D. Mikäli nettiaikaa olisi ollut tuolloin, ennen lapsia-aikaani..aivan taatusti olisin eksynyt näille sivuille. Googleta mitä tahansas, lähestulkoon aina ehdotetaan aiheesta kaksplus keskustelut sivustoa tietolähteenä :D...
...kai suurinosa on silleen puolivahingossa tänne tiensä löytänytkin.

Ai niin, tuon kohtaamise jälkeen mietin vielä, että miten voi jäädä aikaa myös työlle ja opinnoille, jos on parikin lasta. No tosin tällä ystävällä on mahtavat tukiverkot molemmin puolin. Jotka varmaan taloudellisestikin auttavat hankinnoissa.

Tunne oli sis aina sellainen, että huhhuh, minusta ei tuohon olisi...

Ei minuakaan ois voinu lapset vähempää kiinnostaa, kunnes sain kuulla tulevani isäksi :-D Monesti kun nuorena kaupungilla liikkuessani huomasin naisen työntävän vaunuja, mieleen tuli "Tuossa taas menee joku onneton YH". Samoihin aikoihin ap:n kanssa tulin isäksi.

Niin, kirjoitellaanhan täällä muustakin kuin lapsista.

Olin päättänyt vain, että jos päätämme tehdä lapsia, eikä heitä kuitenkaan kuulu,niin ainakaan mitenkään sairaalahoidoin en ala lapsia hankkia. Koska oikeasti ei ollut mitään vauvakuumetta. Pelko ja kauhu oli päällimmäinen tunne, joka siis valtasi ehkä kerran kuussa kun näin lukiokaverin kaupungilla perheensä kanssa. Kun minä ja mieskin olimme sinne eksyneet.

En mäkään ollut ajatellut lapsia tai suunnitellut "lapsentekoa" ennen kuin tulin sitten yllättäen raskaaksi. Olinhan mä joskus ajatellut että "teen lapsia sitten joskus" muttei ollut tosiaan suunnitelmissa vielä. Mut hyvä näin. Ja sitten tänne KaksPlussalle eksyinkin kun etin jotain keskustelupalstaa odottaville.

[QUOTE="a p";23122401]Olin päättänyt vain, että jos päätämme tehdä lapsia, eikä heitä kuitenkaan kuulu,niin ainakaan mitenkään sairaalahoidoin en ala lapsia hankkia. Koska oikeasti ei ollut mitään vauvakuumetta. Pelko ja kauhu oli päällimmäinen tunne, joka siis valtasi ehkä kerran kuussa kun näin lukiokaverin kaupungilla perheensä kanssa. Kun minä ja mieskin olimme sinne eksyneet.[/QUOTE]

Joillakin vaan kasvaa sellasia kauheita kakaroita ja jos sattuu näkemään vaan sellaisia niin ei varmasti tule vauvakuumetta. Onneksi kaikki lapset ei kuitenkaan oo sellaisia hirviöitä.

Joillakin vaan kasvaa sellasia kauheita kakaroita ja jos sattuu näkemään vaan sellaisia niin ei varmasti tule vauvakuumetta. Onneksi kaikki lapset ei kuitenkaan oo sellaisia hirviöitä.

Ei nää lukiokaverin lapset olleet kauheita kakaroita. Täytyy myöntää, että en oikeastaan edes huomannut heitä, enkä osannut puhua heille mitään. En tajunnut lapsettomana, että lastenkin olemassaolo pitäisi huomata ja varsinkin lasten. Juttelin vaan kaverini kanssa jonkun sanan ja väheksyin yleensä itseäni, että kun minä vaan opiskelen ja hän ehtii tehdä kaikkea, siinä ohessa lapset.

Ei lapset olleet mulle mikää ongelma lapsettomana. Siis en ajatellut heitä, enkä varsinkaan sellaista, mitä olen huomannut osan lapsettomista ajattelevan, että olisivat parempia ihmisiä, kun eivät lapsia tee. Muita lapsia en edes huomannut,siis kertaakaan esim. kaupassa en laittanut merkille kenenkän kiljuvaa lasta. Ei sellaista huomaa, jota ei ajattele. Ei mua rasittanut äänet, kun kotona oli aina hiljaista. Eli nyt jälkikäteen ajatelleen pakkohan munkin oli ollut joskus osua kauppaan, jossa joku kiljui, mutta ehkä sen huomasin ja aloin ajatella heti muita asioita, eikä se jäänyt mieleen.

Nyt kun itselläni on lapsia, häiritsee paljon enemmän toisten lapset, joita ei vahdita.

Lukiokaverilla on siis hienot lapset.
Pelko ja kauhu tulivat siitä, että mietin, että joutuisin istua hiekkalaatikolla tai shoppailla niille lapsille kaikkea, tai opiskella samalla kun hoidan lapsia.

Mitä hain aloituksella. Eli ihmetyttää joidenkin lapsettomien suuret tunteet toisten lapsia kohtaan. Itse en lapsettomana huomannut että lapsia edes olisi olemassa tai ajatellut heitä koskaan (siis jos ei oteta lukuun 5 minsaa kerran kuussa.).
toisten lapset olivat aivan yhdentekeviä. Ehkä uteliaisuutta tunsin korkeintaan, jso satuin tulemaan vastaan tuttuja lapsia.

Mutta kun mietin että minun pitäisi itselleni ja vastuulleni hankkia ja istua hiekkalaatikolla ja minun pitäisi rattaiden kanssa kulkea etsimässä varusteet, niin kauhu ja pelko täytti rintani.

Mutta että olisin inhonnut toisten lapsia tai edes miettinyt toisten lapsia. Not.

Ei se kerro lapsettomien suurista tunteista lapsia kohtaan jos täällä kirjoittelee. Täällä puhutaan paljon muustakin kuin lapsista ja tosiaan itsekin eksyin tänne vahingossa googlen kautta ja sille tielle jäin ;)

Jep, kertokaa joku toinen palsta jossa on yhtä vilkasta keskustelua monipuolisista aiheista naisten näkökulmasta, niin menen heti sinne. Ei kiinnosta jankata miesten kanssa maahanmuutosta tai kumpi on parempi automerkki, Nissan vai Volvo.

Olen lapseton kolmekymppinen, täällä jo kolmatta vuotta :) Eikä lapsia suunnitelmissa lähivuosille, jos ollenkaan.

Ne lapset kasvavat yllättävän nopeasti:-)

Onhan täällä paljon mummujakin! Mut lapsettomat eivät välttämättä saa oikeaa tietoa mistään:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/lapsettomuus.htm

[QUOTE="a p";23123571]Mitä hain aloituksella. Eli ihmetyttää joidenkin lapsettomien suuret tunteet toisten lapsia kohtaan. Itse en lapsettomana huomannut että lapsia edes olisi olemassa tai ajatellut heitä koskaan (siis jos ei oteta lukuun 5 minsaa kerran kuussa.).
toisten lapset olivat aivan yhdentekeviä. Ehkä uteliaisuutta tunsin korkeintaan, jso satuin tulemaan vastaan tuttuja lapsia.

Mutta kun mietin että minun pitäisi itselleni ja vastuulleni hankkia ja istua hiekkalaatikolla ja minun pitäisi rattaiden kanssa kulkea etsimässä varusteet, niin kauhu ja pelko täytti rintani.

Mutta että olisin inhonnut toisten lapsia tai edes miettinyt toisten lapsia. Not.[/QUOTE]

Tuolla yhdessä ketjussa huomasin, että täällä pyörivät lapsettomat hakee palstalta hyväksyntää omalle lapsettomuudelleen etsimällä lapsellisista vikoja ja kauheuksia heidän elämästään. Koittavat tätä kautta selittää itselelleen, että ovat tehneet oikean valinnan jättämällä lapset tekemättä.

Tuolla yhdessä ketjussa huomasin, että täällä pyörivät lapsettomat hakee palstalta hyväksyntää omalle lapsettomuudelleen etsimällä lapsellisista vikoja ja kauheuksia heidän elämästään. Koittavat tätä kautta selittää itselelleen, että ovat tehneet oikean valinnan jättämällä lapset tekemättä.

Hih, ei kyllä päde tämä kommentti taas mihinkään :D Olen päälle parinkympiN ja lapseton. Palsta on hauskaa ajankulua ja keskusteluja, välillä saa jopa päivän naurut. Ehkä pyöräytän lapsia joku päivä, mutta en sen takia palstalle tullut. Vahingossa tämän löysin.

Ei se kerro lapsettomien suurista tunteista lapsia kohtaan jos täällä kirjoittelee. Täällä puhutaan paljon muustakin kuin lapsista ja tosiaan itsekin eksyin tänne vahingossa googlen kautta ja sille tielle jäin ;)

Samoin, tosi harvoin osallistun ketjuihin joissa on täysin kyse lapsista. Täällä kun kuitenkin on iso osa aloituksista koskien jotain ihan muuta kuin lapsia. Tosin, vaikka oon itse lapseton niin miehelläni on lapsi joten sen takia tulee joskus luettua myös lapsia käsitteleviä aiheita :)

Jep, kertokaa joku toinen palsta jossa on yhtä vilkasta keskustelua monipuolisista aiheista naisten näkökulmasta, niin menen heti sinne. Ei kiinnosta jankata miesten kanssa maahanmuutosta tai kumpi on parempi automerkki, Nissan vai Volvo.

Olen lapseton kolmekymppinen, täällä jo kolmatta vuotta :) Eikä lapsia suunnitelmissa lähivuosille, jos ollenkaan.

Hevostalli.net :)

Tarkennus: vapaaehtoiset lapsettomat
Olikin hyvä että tarkensit tuota kommenttia,nimittäin vauvakuume on kova ja lasta yritetään,siksi
alunperin eksyin tänne palstelle joku aika sitten vaikka lapsia ei viellä olekkaan.:)
Niin ja välillä täällä on mielenkiintoisia ja / tai hauskoja keskusteluita.

eksyin tänne kauheassa vauvakuumessa n. 2v sitten. nyt tilanne on toinen, meillä on kolmivuotissuunnitelma, implantti käsivarressa hidastaa kummasti lapsen hankintaa. nyt on silleen mukavasti kokoajan pikkasen vauvakuumetta, kun tietää että aika kuluu nopeaan ja max 3v päästä saa jakaantua tuon miehen kanssa. ensiksi oma elämä kuntoon ja opiskelut loppuun, sit voi rauhallisin mielin jakaantua, rakentaa talon ja luoda uraa. tää on sitä unelmointivaihetta. =)

Yhteistyössä