relaatiot 21

Raymond
Latinan 9+9 sanat löytyy, kun laittaa Googleen latinan partisiippirakenne. Mulla löytyi ekan sivun teksteistä. Jälkimmäistä sanaa joutuu lyhentämään.
Kiitokset tästä avusta... Kuten hiema naikasemmin tulleista "pohjantähteistä"

PItkään pystyi sinnittelemään ilman tänne vierailua, kun tavoitteena oli ratkaista kokonaan ilman palstaa edellisen relan tavoin, mutta muutama osoittatui turhan haastavaksi omille aivoille.
Kuten ilmeisesti on tehnyt muillekin kun ei kukaan ole päässyt kokonaan läpi..
 
käpyli
Tulen sen verran jäljessä, ettei musta mitään apua ole teille (eikä vastustakaan, no worries ;) )

Mutta kiitos että viitsitte näitä laitella <3 Tää aloittais nyt koko ketjun selaamisen alusta, jotta voi käydä läpi ne, mitkä ei auenneet eka lukemalla :)
 
ronttus
Apuja?

Raamattu
zarath. ja py.kirj. välissä oleva väliviivallinen 11

42
vastauksesta 7 ja 14

elokuva
lentokentästä lähtevä 4

kielioppi
sijamuoto 7 ja 9

aika
tulevaisuus 12 ja 11

sekä hermot vienyt ruoka -ruudun 6, joka yhdistyy niihin mozart palleroisiin... järki sanoo, että suklaa, mutta kun ei käy!

Puuttuu vielä muitakin, oon sijalla 21 tällä hetkellä.
 
"emppuli"
Apuja?

Raamattu
zarath. ja py.kirj. välissä oleva väliviivallinen 11 zaratzin wikistä pitäisi löytyä tämä kohdasta : uskonnon lähteet

42
vastauksesta 7 ja 14 - vastaus saa aina va.....e , vastaus on muutakin "pictures"

elokuva
lentokentästä lähtevä 4

kielioppi
sijamuoto 7 ja 9

aika
tulevaisuus 12 ja 11 "tulevaisuutta ei voi en.." ja sitten tulevaisuus enkuksi ja hieman lisää kirjaimia

sekä hermot vienyt ruoka -ruudun 6, joka yhdistyy niihin mozart palleroisiin... järki sanoo, että suklaa, mutta kun ei käy! - ei ole suklaa vaan miksä se suklaa esim on? "h......"

Puuttuu vielä muitakin, oon sijalla 21 tällä hetkellä.
tuossa nyt joitain apuja
 
Apuja?

Raamattu
zarath. ja py.kirj. välissä oleva väliviivallinen 11 siel z:n wikis lukee :)

42
vastauksesta 7 ja 14 täsmennyssivu tai sit siinä ihan alussa luki että tarkoittaa myös

elokuva
lentokentästä lähtevä 4 lyhenne

kielioppi
sijamuoto 7 ja 9 ne on sijamuotoja

aika
tulevaisuus 12 ja 11 tulevaisuus wikistä yks hieno sana ja sit mitä tehdään kun halutaan "tietää" tulevaa

sekä hermot vienyt ruoka -ruudun 6, joka yhdistyy niihin mozart palleroisiin... järki sanoo, että suklaa, mutta kun ei käy! ei ku syödään suklaata niin h...tellaan, tuosta perusmuoto :D

Puuttuu vielä muitakin, oon sijalla 21 tällä hetkellä.
var so god :)
 
"emppuli"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;23104528:
ja mie luin jotain rasisimi juttua ku siinä mainittiin luonteenpiirre :D

tekijä hoi, tuu jo jelppiin :D
Kannatan.. tekijä/Tekijät voisivat tulla 2 viimestä sanaa vihjaamaan,jotta saisi uutta suuntaa etsimiseen
 
ronttus
Nyt vasta tajusin, että multa puuttuu enää 5 sanaa!

Ja koska täällä on näitä paremmin näkeviä ihmisiä kuin minä, niin saisinko vielä vihjeet näihin:

Internet
riippuvaisuus 13

Aika
A.E. --> 4+10

42
luku --> 9
 
No jospas minäkin kysäisen parit vinkit, nää puuttuis ylärivistä. Oisko kellään vinkata? :flower:

RAAMATTU:
pääsanasta 4+5 (tähän oli google-neuvo, mutta vaikka kuinka etsin, niin eihän se löytynyt) :(
kat.k. & min 8
rub. 8

HALLOWEEN:
Vamp. 6+6
H. 5+5
C.B. 5+5
 
"emppuli"
No jospas minäkin kysäisen parit vinkit, nää puuttuis ylärivistä. Oisko kellään vinkata? :flower:

RAAMATTU:
pääsanasta 4+5 (tähän oli google-neuvo, mutta vaikka kuinka etsin, niin eihän se löytynyt) :(
onko sulla se vasta sana myös? jos on laita googleen ja ekalla sivulla pitäisi olla 4+5 tekstien seassa, olikohan n. puolessa välissä sivua tms tämä

kat.k. & min 8 -muistaakseni min. wikistä löysin,P alkuinen
rub. 8 - väritys

HALLOWEEN:
Vamp. 6+6 - on vampyyri, joka rakastuu Bella Swaniin
H. 5+5 - "black magic"
C.B. 5+5
tässä hieman apuja :)
 

Yhteistyössä