relaatiot 21

Seuraavat puuttuu:

KIEKKOMAAILMA:
Fant.. (9)

SISU:
Temp.. (7)
Luont.. (15)
Alussa (7)

KIELIOPPI:
Taiv.. (8)
Part..rak (9)(9)

Löytyiskö apuja? Jos joltakulta puuttuu jotain mitä mulla on, autan toki mielelläni.

Seuraavat puuttuu:

KIEKKOMAAILMA:
Fant.. (9)

SISU:
Temp.. (7)
Luont.. (15)
Alussa (7)

KIELIOPPI:
Taiv.. (8)
Part..rak (9)(9)

Löytyiskö apuja? Jos joltakulta puuttuu jotain mitä mulla on, autan toki mielelläni.

Fant 9 -> kokeile kirjoittaa tuo sana uudestaan. En oo ihan varma toimiiko relaatioiden virheenkorjaus tässä kohtaa, mutta siis periaatteessa ton sanan keskelle pitää vaan laittaa yks kirjain lisää.
Taiv 8 -> Taivutus (kielioppi) – Wikipedia

Ja se raamattu 6 on siis kaanon, sanotaanko se nyt sitten suoraan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja matti myöhäinen;23102878:
multa puuttuu näiden lisäksi rakenne 15 ja aikamuoto 6

Kiitoksia auttajille, nyt puuttuu enää 4 sanaa!

Rakenne-sana löytyy, kun alkaa wikin hakuun kirjoittaa rakenne-sanaa.

Aikamuoto 6 on latinaa, tarkoittaa juuri aikamuotoa.

Latina 9+9
Alussa oli.. 7
Luonteenpiirre 15
Temper 7

Ilkeät fiksut taustailijat voisivat jo paljastaa salansa, mulla palaa kohta kiinni. :kieh: Siis nimenomaan tähän relaatioon kun ei vaan keksi enää mitään.

joo niimpä,saisivat tulla vihjaamaan myös sanoja,eikä pelkästään noukkimaan itselleen ja pihtaa sanoja,meinaa järki mennä viimesten 4 sanan kanssa kun mikään sopiva vaihtoehto ei mene..

mulla puuttuu 7
noiden neljän lisäksi se hitsin neste 9 (laiton wikin haun tokan sivun kaikki sanat, ei auta)
ja se suklaa 5 oikea ( tuo suklaavalmistajalista on niiin pitkä)

[QUOTE="ruu";23103047]mulla puuttuu 7
noiden neljän lisäksi se hitsin neste 9 (laiton wikin haun tokan sivun kaikki sanat, ei auta)
ja se suklaa 5 oikea ( tuo suklaavalmistajalista on niiin pitkä)[/QUOTE]

neste 9 on 2 sivun suht lopussa ,muistaakseni suluissa pienellä tekstillä,kannattaa kaikki koittaa

suklaa 5 -melkein kuin sanoisit maito enkuksi + 1 kirjain perään

[QUOTE="emppuli";23103067]neste 9 on 2 sivun suht lopussa ,muistaakseni suluissa pienellä tekstillä,kannattaa kaikki koittaa

suklaa 5 -melkein kuin sanoisit maito enkuksi + 1 kirjain perään[/QUOTE]

suklaa 5 -melkein kuin sanoisit maito enkuksi + 1 kirjain perään = tää mulla on, mutta se toinen puuttuu

kiitos tuosta nesteestä

[QUOTE="ruu";23103047]mulla puuttuu 7
ja se suklaa 5 oikea ( tuo suklaavalmistajalista on niiin pitkä)[/QUOTE]

auttaisko ödeema ja suklaa on melkein kuin se yks kauppa, mist on telkas ärsyttävii mainoksii
(uusin on vissiin se kun naine makaa soffal ja syö jotai jugurttii ja ukko tekee kaiken)

Jos haet noi wikistä, niin sieltä tulee yks sivusto jossa on latinankieliset vastineet noille. Kokeile googlausta niillä.

No menihä se. Sitä kyllä jo kokeilin aikasemmikii ku luin siun pyöritelleen samaa mutta lyhyemmin :D
Miäkii sitä lyhyttä yritin tunkee ekaks..

Mut siis ne 4 viimestä sanaa viälä, huomenna en kyllä enää tätä tee, pitäis jo nii paljo muutakii tääl tehä :whistle: vissiin...

Yhteistyössä