M
minä olen minä
Vieras
Jos on joku oikein hieno diagnoosi adhd tai lukihäiriö tai joku muu muotijuttu, niin saa anteeksi kaikkea, ja esim. yo-kirjoituksissa helpotuksia (ei tartte lukihäiriöisen kirjoittaa kuulakärkikynällä, saa kirjoittaa lyijykynällä jne).
Musta kyllä sillä tavalla väärin, että sitten jos on ujo tai vaikka koulukiusattu, niin ei voi saada käyttäytymisestä sen takia koskaan kkymppiä. Kun nykyään siihen vaaditaan sellaista että puhuu ja vaikka kannustaa ja kehuu niitä omia kavereita, jos nyt sitten itse on koulukiusaaja, niin kehuu niitä. (jos joku ei uskalla luokassa puhua, niin harvoin sillä on ketään puolustajia) Minusta sillä tavalla väärin, että jos luokassa joku on hiljainen eikä uskalla ilmaista itseään, niin se on ihan sen koko ryhmän vaikutusta. Joku mättää siinä ryhmässä, koska kotonaan joka ainoa lapsi puhuu ja paljon.
Joten siinä mielessä, kukaan ei saisi saada kymppiä siinä ryhmässä jos hiljainenkaan ei saa.
Musta kyllä sillä tavalla väärin, että sitten jos on ujo tai vaikka koulukiusattu, niin ei voi saada käyttäytymisestä sen takia koskaan kkymppiä. Kun nykyään siihen vaaditaan sellaista että puhuu ja vaikka kannustaa ja kehuu niitä omia kavereita, jos nyt sitten itse on koulukiusaaja, niin kehuu niitä. (jos joku ei uskalla luokassa puhua, niin harvoin sillä on ketään puolustajia) Minusta sillä tavalla väärin, että jos luokassa joku on hiljainen eikä uskalla ilmaista itseään, niin se on ihan sen koko ryhmän vaikutusta. Joku mättää siinä ryhmässä, koska kotonaan joka ainoa lapsi puhuu ja paljon.
Joten siinä mielessä, kukaan ei saisi saada kymppiä siinä ryhmässä jos hiljainenkaan ei saa.