Jaha, meille valitettiin sitten metelistä. :(

• Viestiketjun aloittaja hissunkissu
  • Ensimmäinen viesti
hissunkissu
Kerrostalossa vaan pitää ottaa naapurit huomioon. Jokaisella kun on oikeus elää rauhassa omaa elämää. _Kukaan_ ei tykkää kuunnella älämölöä pitemmän päälle.
No kun mun mielestä olen kyllä ottanut huomioon tähänkin asti! En tietenkään anna lapseni ihan päättömänä täällä juosta, karjua tai heitellä tavaroita. En mä nyt ihan tyhmä ole.

[QUOTE="vieras";23061166]Jep..puolin ja toisin. Jos tahtoo rauhaa ja hiljasuutta niin kerrostalo ei tosiaan oikee paikka asua!!!!!!!!!Muuttakoot sitten jonnekkin omaan rauhaan!!! Mua ainakin niin vituttaa nää lastenvihaajat jotka tunkee itsensä väkisin asumaan "lapsisperhealueille" ihan vaan sen takia kun ei ole omaa elämää ja on kiva valittaa koko ajan...näitäkin ihmisiä on.[/QUOTE]

ei kyse ole siitä että vihaisi lapsiperheitä..
kyllä se oikeasti pitemmänpäälle alkaa ärsyttämään jos kuuluu jatkuvasti jotain metelöintiä, vaikka olisi päivä. samoin huutaminen joka kuuluu naapuriin.. lapsikin voi oppia puhumaan normaalilla puheäänellä kun se sille opetetaan, portaissa voi kävellä ilman että hakkaa kantapohjilla portaita, kävellä voi ilman että siitä kuuluu järjetön töminä jne.

ap:n puolella
[QUOTE="vieras";23060189]Yritä pitää se kiljuva kakarasi kurissa tai mikä parasta, pistä se johonkin päivähoitoon ja mene itse töihin.[/QUOTE]

mahdatko olla sinä juuri se valittava naapuri?!?! taidat jokatapauksessa olla ihminen joka laittaa nokkansa toisten asioihin ja valittaa kaikesta. peiliin katsominen ei olisi pahitteeksi, eikä liioin empatiakyvyn hankkiminen!
sinulla ei taida olla lapsia itselläsi....

No kyllä mekin ollaan käyty yläkerran naapureille joskus huomauttaa että voisko vähän rajoittaa..Tavallisen elämisen äänet on ja kuuluu kerrostalo elämään, mutta mun mielestä ei ole enää tavallista elämistä että karjutaan tuntitolkulla, hakataan leluja patteriin oikein urakalla yms yms..Kyllä vähänkin isompaa muksua saa jo komentaa kun huomaa sen tekevän tollasta oikeesti häiritsevää juttua..Pienet vauvat on sit asia erikseen..

hissunkissu
No kyllä mekin ollaan käyty yläkerran naapureille joskus huomauttaa että voisko vähän rajoittaa..Tavallisen elämisen äänet on ja kuuluu kerrostalo elämään, mutta mun mielestä ei ole enää tavallista elämistä että karjutaan tuntitolkulla, hakataan leluja patteriin oikein urakalla yms yms..Kyllä vähänkin isompaa muksua saa jo komentaa kun huomaa sen tekevän tollasta oikeesti häiritsevää juttua..Pienet vauvat on sit asia erikseen..
Kun meillä ei karjuta tuntitolkulla, ei hakata leluja patteriin eikä lattiaan, en siirtele huonekaluja, en kävele kantapäillä, en huuda lapselleni... huoh. :(
Tietenkin ollaan yritetty olla nyt viiiielä hiljempaa, mutta tuskin sitä kauan jaksaa/muistaa hyssytellä lasta kokoajan.

Kun meillä ei karjuta tuntitolkulla, ei hakata leluja patteriin eikä lattiaan, en siirtele huonekaluja, en kävele kantapäillä, en huuda lapselleni... huoh. :(
Tietenkin ollaan yritetty olla nyt viiiielä hiljempaa, mutta tuskin sitä kauan jaksaa/muistaa hyssytellä lasta kokoajan.
No sit se naapuri on vaan nipo tai herännyt vaan erittäin pahasti väärällä jalalla...

mahdatko olla sinä juuri se valittava naapuri?!?! taidat jokatapauksessa olla ihminen joka laittaa nokkansa toisten asioihin ja valittaa kaikesta. peiliin katsominen ei olisi pahitteeksi, eikä liioin empatiakyvyn hankkiminen!
sinulla ei taida olla lapsia itselläsi....
Naapurin asiat alkaa siinä vaiheessa olemaan omia kun niitä kuuntelee päivästä toiseen kotona :D ;)

Eikö kuitenkin ollut parempi, että naapuri tuli itse sanomaan ap:lle, että kokee metelin häiritseväksi, kuin että olisi suoraan valittanut vuokranantajalle tai jonnekin taloyhtiössä? Se mitä kukin kokee häiritseväksi vaihtelee kovin ja joku normaalin elämän ääni on vaan siedettävä. Mutta ei sitä voi suorilta toisen puolesta sanoa, että tämä meidän melu ei sinua häiritse. En sillä, että ap olisi niin sanonutkaan:)

Kemd
älä sure. tosi typerä naapuri teillä, ei mikää normaali yksilö, ei ihmisiä ymmärtävä eikä lapsirakas. olisit itse pyytänyt hänen vuokraisäntänsä numeron, ja ensi kerralla ilmoita poliisille kotirauhan rikkomisesta. normaalit elämisen äänet kuuluvat kerrostaloihin. älä vaan yritä hissutella lastasi äläkä stressaa itseäsi tai perhettäsi yhtään tyhmällä naapurilla. pää pystyyn. tömistele rauhassa omassa kodissa hyvällä mielellä.
Kyllä mun mielestä voi kohteliaasti ottaa toisen huomioon vaikka ei olekaan hiljaisuus. Ethän sinä ap tiennyt naapurin vuorotyöstä joten älä nyt turhaan panikoi. Etkä sinä edes naapurin työvuoroista tiedä ellei hän sinulle listaa tuo. Leikin äänet saa kuulua mutta ehkä se on se huutaminen? En mä tykkäis jos aikuisetkaan huutais kotonaan päivisin. Mun mielestä riittää että lapsi on siis huutamatta oli mikä aika päivästä tahansa, opettelette hiljalleen kommunikoimaan toisin.

Sitte mahtaa olla nipo naapuri jos teillä ei edes oo eläintarha meininki. Sitten vaan on todettava että kerrostalossa elämiseen kuuluu sekin että naapurista nyt voi kuulua elämisenkin ääniä.

"Hippunen"
Kotimammat nyt ei vaan ymmärrä, että vuorotyöläisten on nukuttava työvuorojen mukaan MYÖS PÄIVÄLLÄ. Helppohan kotimammojen on olla, kun ei tarvii tehdä oikeaa työtä.
mitä sä täällä sitten palloilet,mee töihin!!!
mikä sua oikein risoo?? sulla ei todellakaan voi olla omia lapsia, silloin tietäisit ettei kotiäitien työ mitään lomailua ole! sinunko mielestä olisi parempi että lapset laitettaisiin päiväkotiin heti vauvana, mutta eihän sekään ole hyvä. silloin kuormitetaan päiväkoteja!
taidat olla niitä ihmisiä joille ei mikään ole hyvä ja nautit siitä kun saat valittaa ja arvostella muita.
Onnea vaan valitsemallesi tielle...

"Hippunen"
kukaan naapuri EI voi vaatia hänen työvuorojensa/aikataulujensa perusteella milloinka muiden täytyy olla hiljaa. Kyllä ne on ne yleiset Järjestyssäännöt, joita kaikkien täytyy noudattaa. ei asukkaiden sanelemia hiljaisuusaikoja!

[QUOTE="Hippunen";23061249]kukaan naapuri EI voi vaatia hänen työvuorojensa/aikataulujensa perusteella milloinka muiden täytyy olla hiljaa. Kyllä ne on ne yleiset Järjestyssäännöt, joita kaikkien täytyy noudattaa. ei asukkaiden sanelemia hiljaisuusaikoja![/QUOTE]

Mutta kohteliaasti voi pyytää.

"minä"
täällä taas aivottomat kotiäidit haluaa tahallaan ymmärtää väärin. Kerrostalossa pitää toki ottaa muutkin huomioon, ei esim kannata huudattaa stereoita nupit kaakossa koko ajan jne. Mutta NORMAALI ääni ja siihen nyt ikävä kyllä kuuluu myöskin lapsien kiukuttelut jne, jollakin voi olla koliikkivauva yms yms... jos et siedä, muuta helvettiin.

Kotimammat nyt ei vaan ymmärrä, että vuorotyöläisten on nukuttava työvuorojen mukaan MYÖS PÄIVÄLLÄ. Helppohan kotimammojen on olla, kun ei tarvii tehdä oikeaa työtä.
Keskitytään nyt vaan nukkumiseen ja sivuutetaan tuo kotiäiti kohta kokonaan...
Vuorotyöläisen on valitettavasti (?) järjestettävä päiväaikainen nukkumismahdollisuutensa ihan itse, naapureita ei voi hiljaisuuteen velvoittaa.
Ja ennenkuin jatkat kotiäiti solvaustasi niin kerrotaan että olen itsekin vuorotöitä tekevä. Ja päivällä nukutaan, välillä paremmin välillä huonommin. Minä olen nukkunut kun seinän takana käynyt syömässä ja kahvilla 10 henkinen talkooporukka. Minä olen nukkunut kun traktori tekee peltotöitä makuuhuoneen ikkunan takana 2 metrin päässä. Minä olen nukkunut kun lapset ovat päivän kotona jne.
Jos et saa nukuttua kerrostalossa lienee parempi etsiä rauhallisempi asuinpaikka. Mutta ei se omakotitalokaan hiljaisuutta takaa....

ap:n puolella
Naapurin asiat alkaa siinä vaiheessa olemaan omia kun niitä kuuntelee päivästä toiseen kotona :D ;)
tarkoitan nyt tällä ap:n kertomaa. siis normaaleja ääniä mitä lapsi pitää.
Tottakai asia on erikseen jos lasta ei ikinä komenneta,saa tehdä mitä lystää. En mäkään hyväksy sitä että tietentahtoen häiritään, lasta täytyy opettaa miten just esim rapussa mennään jne.
meidän talossa kyllä aikuiset aiheuttaa häiriötä, huutamalla ja tappelemalla yms.

Kaikki täällä yhteen ääneen toitottavat että kyllä lapsen metelöinti on "normaalia elämisen ääntä". Miten tuo "normaali" määritellään? Onko sille jotain mittaria?

Yhden naapurin mielestä sukkasillaan sipsuttava ja kaksi legopalikkaa päivässä lattialle tiputtava lapsi pitää sietämätöntä meteliä.
Toisen mielestä kurkku punaisena 24/7 kiljuva kakara (oma lapsi) on sitä "normaalia elämisen ääntä" joka KUULUU kerrostaloon.

Meillä oli aikoinaan yläkerrassa lapsiperhe joka omasta mielestään kai piti "normaalia elämisen ääntä". Huonekaluja raahattiin pitkin lattiaa joka helvetin päivä, yleensä kuitenkin illalla 21 jälkeen. Kauhea töminä kieli kämpässä pidettävistä juoksukilpailusta ja jatkuvasti lattiaan iskeytyvät tavarat olivat kuin painonnostajat pudottelisivat painojaan lattiaan. Siis aivan järjetön mekkala ihan jatkuvasti. Patterit ja putket ovat kivoja kun niitä voi rummuttaa ja paukuttaa..
Toki he tekivät meille suuren palveluksen koska silloin kypsyi lopullisesti päätös muuttaa landelle omakotitaloon.

No entäs me sitten? Meidän keskimmäinen on 4v tyttö ja minulle ei tulisi mieleenikään väittää että hänen pitämänsä ääni olisi jotenkin "normaalia elämisen ääntä". Ei todellakaan! Ja tuo vielä osaa kaivaa muistakin esiin pimeimmät puolet venyttämällä pinnaa yli katkeamispisteen. Niin aikuisilta kuin sisaruksiltaankin.

Mikä siis on normaalia? Uskon että omalle, muita selvästi häiritsevälle, metelille sokaistuu jotenkin. Toki on olemassa myös ammattivalittajia joille mikään ei ole hyvä.

"vieras"
Meillä asuu yläkerrassa kolmen lapsen perhe joilla on tapana aloittaa aamut huutamalla. Aluksi lapset huutaa ja itkee, sitten äiti avaa rapun oven ja tulee kerroksen tai kaksi alaspäin ja aloittaa sellaisen "nyt saatanana perkele tulette sieltä jo!" huuto remakan. Ikävää kun heillä ei koskaan tunnu olevan hyvää aamua. Perheen mies on sellainen tossu, ei tervehdi koskaan, nainen saattaa tervehtiä mutta välillä on ihan hiljaa vaikka katsoisi suoraan silmiin ja sanoisi "hei", "huomenta" tms.

Koska tilanne on vain henkistä väkivaltaa lapsia kohtaan niin en oikein tiedä pitäisikö minun tehdä mitään. Vuokranantajalla, sama koko talossa, en koe tarpeelliseksi ilmoittaa mitään. Tavallisia elämän ääniä nuokin ovat, elämäntapa vain hieman erilainen kuin meillä.

"Hippunen"
Keskitytään nyt vaan nukkumiseen ja sivuutetaan tuo kotiäiti kohta kokonaan...
Vuorotyöläisen on valitettavasti (?) järjestettävä päiväaikainen nukkumismahdollisuutensa ihan itse, naapureita ei voi hiljaisuuteen velvoittaa.
Ja ennenkuin jatkat kotiäiti solvaustasi niin kerrotaan että olen itsekin vuorotöitä tekevä. Ja päivällä nukutaan, välillä paremmin välillä huonommin. Minä olen nukkunut kun seinän takana käynyt syömässä ja kahvilla 10 henkinen talkooporukka. Minä olen nukkunut kun traktori tekee peltotöitä makuuhuoneen ikkunan takana 2 metrin päässä. Minä olen nukkunut kun lapset ovat päivän kotona jne.
Jos et saa nukuttua kerrostalossa lienee parempi etsiä rauhallisempi asuinpaikka. Mutta ei se omakotitalokaan hiljaisuutta takaa....
asiaa!
tuli mieleen tästä ap:n tapauksesta ja joistakin ei niin ymmärtävistä kommenteista.. että mitäs tosiaan jos just silloin kun vuorotyöläinen ottaa torkkuja, aura-auto saapuu pihaa auraamaan ja siitä lähtee aikamoinen ääni! meneekö vuorotyöläinen silloin sanomaan auraajalle, että tulisitko vähän myöhemmin auraamaan kun nyt pitää olla hiljaisuus...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23061356:
Kaikki täällä yhteen ääneen toitottavat että kyllä lapsen metelöinti on "normaalia elämisen ääntä". Miten tuo "normaali" määritellään? Onko sille jotain mittaria?

Yhden naapurin mielestä sukkasillaan sipsuttava ja kaksi legopalikkaa päivässä lattialle tiputtava lapsi pitää sietämätöntä meteliä.
Toisen mielestä kurkku punaisena 24/7 kiljuva kakara (oma lapsi) on sitä "normaalia elämisen ääntä" joka KUULUU kerrostaloon.

Meillä oli aikoinaan yläkerrassa lapsiperhe joka omasta mielestään kai piti "normaalia elämisen ääntä". Huonekaluja raahattiin pitkin lattiaa joka helvetin päivä, yleensä kuitenkin illalla 21 jälkeen. Kauhea töminä kieli kämpässä pidettävistä juoksukilpailusta ja jatkuvasti lattiaan iskeytyvät tavarat olivat kuin painonnostajat pudottelisivat painojaan lattiaan. Siis aivan järjetön mekkala ihan jatkuvasti. Patterit ja putket ovat kivoja kun niitä voi rummuttaa ja paukuttaa..
Toki he tekivät meille suuren palveluksen koska silloin kypsyi lopullisesti päätös muuttaa landelle omakotitaloon.

No entäs me sitten? Meidän keskimmäinen on 4v tyttö ja minulle ei tulisi mieleenikään väittää että hänen pitämänsä ääni olisi jotenkin "normaalia elämisen ääntä". Ei todellakaan! Ja tuo vielä osaa kaivaa muistakin esiin pimeimmät puolet venyttämällä pinnaa yli katkeamispisteen. Niin aikuisilta kuin sisaruksiltaankin.

Mikä siis on normaalia? Uskon että omalle, muita selvästi häiritsevälle, metelille sokaistuu jotenkin. Toki on olemassa myös ammattivalittajia joille mikään ei ole hyvä.
Niimpä. Ja siksi on turhaa tulla huutelemaan että kakarat kuriin jne...kun ei palstan kautta tiedä mikä ap:n tilanne aivan todella on ja mitä naapuri kuulee/ei kuule. Jos se on nipo nii ap eläköön tavallaan ja jos ei oo ni ap miettiköön mitä heillä tapahtuu.
Se vaan on tosi että kerrostalo ei oo huopatossutehas eikä kukaan voi vaatia omien aikataulujensa mukaan elämistä.

"minä"
Mitäs kun meillä tehdään viereiseen kerrostaloon peruskorjausta ja välillä ne helkutit aloittaa poraamisen jo 7 aikaan viikonloppuna, heitänkö kananmunia vai huudanko solvauksia?
Eikö ne jumalauta tajua, että MEIDÄN perhe tahtoo nukkua!!!!!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23061356:

Viimekädessä tuon kai ratkaisee käräjäoikeus, jos siis häätöön asti mennään.

Meillä on naapurissa joku "nikkari", aina 20-22 välillä alkaa kuulumaan vasaran naputtelu ja välillä sahaamistakin. Ei se häiritse, koska telkkarin ääni peittää sen helposti. Hiljaisuus talossa on kuitenkin jo alkanut, mutta toisaalta jos minulla on oikeus harrastaa television katsomista niin miksi naapurini ei saisi tehdä puutöitä? Ei hän siellä mitään sirkkeliä ulvota. Tuohon kysymykseen mikä on normaalia tuskin on vastausta, muutenkin normaali on useimmissa yhteyksissä mahdotonta määritellä, se on jokseenkin mielipide kysymys. Se mikä olisi "normaalia" ääntä 2010 valmistuneessa talossa voi olla epänormaalia ja liian kovaa meteliä 1970 valmistuneessa talossa - vice versa.

[QUOTE="Hippunen";23061383]asiaa!
tuli mieleen tästä ap:n tapauksesta ja joistakin ei niin ymmärtävistä kommenteista.. että mitäs tosiaan jos just silloin kun vuorotyöläinen ottaa torkkuja, aura-auto saapuu pihaa auraamaan ja siitä lähtee aikamoinen ääni! meneekö vuorotyöläinen silloin sanomaan auraajalle, että tulisitko vähän myöhemmin auraamaan kun nyt pitää olla hiljaisuus...[/QUOTE]

Ja yöllä nukkuvien on sanottava postinjakajille että ei saa kolistaa ja juosta rapussa. Lehdet pitää hivuttaa luukuista ja hiipiä rapussa. Koska yöllä on hiljasuus. Ei saa rempatakaan päivällä kun mun poika nukkuu jne...Aina joku häiriintyy jostakin. Ei saa soittaa, lapset ei saa pitää ääntä jne.....

"vieras"
[QUOTE="minä";23061409]Mitäs kun meillä tehdään viereiseen kerrostaloon peruskorjausta ja välillä ne helkutit aloittaa poraamisen jo 7 aikaan viikonloppuna, heitänkö kananmunia vai huudanko solvauksia?
Eikö ne jumalauta tajua, että MEIDÄN perhe tahtoo nukkua!!!!![/QUOTE]

Luulisi heidän nyt tietävän vai oletteko TE muuttaneet nukkumistapojanne? Miten joku ei voisi tietää vuosia jatkunutta perinnettä ja onhan tuo viikonloppuisin pitkään nukkuminen oikeastaan MAANTAPA! Ettei vaan olisi jotain puolalaisia duunareita siellä?

hohoijaa
Kyllä mun mielestä voi kohteliaasti ottaa toisen huomioon vaikka ei olekaan hiljaisuus. Ethän sinä ap tiennyt naapurin vuorotyöstä joten älä nyt turhaan panikoi. Etkä sinä edes naapurin työvuoroista tiedä ellei hän sinulle listaa tuo. Leikin äänet saa kuulua mutta ehkä se on se huutaminen? En mä tykkäis jos aikuisetkaan huutais kotonaan päivisin. Mun mielestä riittää että lapsi on siis huutamatta oli mikä aika päivästä tahansa, opettelette hiljalleen kommunikoimaan toisin.
No voi hohhoijaa.Pistäisikö saada lista naapurin työvuoroista ja olla poissa ne päivät omasta kodista???

Yhteistyössä