kiitos rakas anoppi.

  • Viestiketjun aloittaja ex-miniä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
On se kumma että ämmien on niin vaikeaa ymmärtää omaa asemaansa perheessä. NAINEN on vastuussa kodinhoidosta, siivoamisesta, ruoanlaitosta yms. mihin hänen kykynsä naisena riittävät. Mies on vastuussa taloudesta ja pääasiallisesta tulonhankinnasta. Jos tämä työnjako ei naiselle sovi niin suosittelen sinkkuelämää.
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23059718]Ihan pakko kysyä, että eikö mielestäsi todellakaan kotikasvatuksella ole mitään merkitystä siihen, minkälainen lapsesta kasvaa?:O![/QUOTE]

Miten samalla kasvatuksella olleet sisarukset ovat niin kovin erilaisia tavoiltaan ja taidoiltaan.
 
ex-miniä
[QUOTE="vieras";23059726]On se kumma että ämmien on niin vaikeaa ymmärtää omaa asemaansa perheessä. NAINEN on vastuussa kodinhoidosta, siivoamisesta, ruoanlaitosta yms. mihin hänen kykynsä naisena riittävät. Mies on vastuussa taloudesta ja pääasiallisesta tulonhankinnasta. Jos tämä työnjako ei naiselle sovi niin suosittelen sinkkuelämää.[/QUOTE]

ei jumalauta :D mä luulin et me eletään vuotta 2011, mutta erehdyin. ollaankin vuodessa 1711 :D
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja ex-miniä;23059732:
en mä anoppia siitä syytäkään että mä olen sitä paskakasaa katsellut :D
vaan syytän anoppia siitä että sen poika on paskakasa :D
Mutta mitä merkitystä asialla olisi jos et olisi sitä paskakasaa vaivoiksesi ottanut?
 
kv
[QUOTE="vieras";23059726]On se kumma että ämmien on niin vaikeaa ymmärtää omaa asemaansa perheessä. NAINEN on vastuussa kodinhoidosta, siivoamisesta, ruoanlaitosta yms. mihin hänen kykynsä naisena riittävät. Mies on vastuussa taloudesta ja pääasiallisesta tulonhankinnasta. Jos tämä työnjako ei naiselle sovi niin suosittelen sinkkuelämää.[/QUOTE]

:LOL:

Just joo. Ja takaisin nyrkin ja hellan väliin ;)
 
kv
Alkuperäinen kirjoittaja ex-miniä;23059744:
ei jumalauta :D mä luulin et me eletään vuotta 2011, mutta erehdyin. ollaankin vuodessa 1711 :D
Mutta hyvä, että sait selville nyt, etkä vaikka kymmenen vuoden päästä :D

Toisaalta, kyllä tää tuli mullekin ihan puun takaa. ;)
 
ex-miniä
[QUOTE="eee";23059768]Mikset syytä appiukkoa? Anoppiko poikansa on yksin kasvattanut?[/QUOTE]

voin mä sitäkin syyttää kun nyt kerran syytteleen ruvettiin:D
mut anoppia siks, että se kaiken muksujensa puolesta teki, pureskeli varmaan ruuatkin valmiiks suuhun, eikä koskaan vaatinu mitään!
 
"sandra"
Mun mies on lähtöisin tuollaisesta perheestä mutta ei hänellä ole mitään ongelmia siivouksen, lastenhoidon tai minkään muidenkaan toimien suhteen.

Ei se pelkkä kasvatus ja kotiolot ole tae mistään.
 
ex-miniä
[QUOTE="vieras";23059781]Tuliko nämä asiat aloittajalle yllätyksenä yhteen muuton jälkeen?[/QUOTE]

pikkuhiljaa vuosien saatossa ne valkeni. ja mä en ole luovuttajatyyppiä vaan halusin aina yrittää ja keskustella ja toivoin parempaa. mutta minkäs teet jos on toivoton tapaus joka pakeni heti äidin lihapatojen äärelle kun paska ämmä tekikin sen perinteisen jauhelihakastikkeen tomaattisena versiona :D

tää on niin naurettavaa jotenkin, en tajua miten oon katellu tätä näin kauan. onneks silmät aukes ja elämä on vielä edessä! OLÉ! :D
 
"eee"
[QUOTE="sandra";23059799]Mun mies on lähtöisin tuollaisesta perheestä mutta ei hänellä ole mitään ongelmia siivouksen, lastenhoidon tai minkään muidenkaan toimien suhteen.

Ei se pelkkä kasvatus ja kotiolot ole tae mistään.[/QUOTE]

Peesi.
Ehkä sä ap oletkin kasvattanut miehesi huonosti?
 
"vieras"
Kyllä se on ihan sen miehen oma vika jos laiskottaa.. Turhaan sinä anopin niskoille syyt kasaat, mutta et sinä nyt muutenkaan terveeltä vaikuta. Ettei olis seura tehny kaltaisekseen?
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23059741]Miten samalla kasvatuksella olleet sisarukset ovat niin kovin erilaisia tavoiltaan ja taidoiltaan.[/QUOTE]

Onhan niitä poikkeuksiakin, kuten tuolla aiemmissa mielipiteissäni kirjoittelin. Toisaalta, joillain äideillä on tapana vaatia pojilta vähemmän kotitöitä kuin tytöiltä. Joissain perheissä tytöt seuraavat äidin mallia, pojat isän....jos äiti on ollut se kotiorja niin sen kaavan mukaan sitten toimivat myöhemminkin. Mikähän nyt sitten onkin viittaamassasi tapauksessa se syy?
 
ex-miniä
[QUOTE="eee";23059813]Peesi.
Ehkä sä ap oletkin kasvattanut miehesi huonosti?[/QUOTE]

päivän paras läppä!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

mähän en tosiaan mielestäni missään vaiheessa yleistäny mitään, puhuin vaan omasta tapauksestani, että onhan varmasti niitäkin joilla on halu joskus itsenäistyä eikä vaan ottaa sitä äidinkorviketta siihen roikkumaan ja raatamaan....
 
Mun exä on äitinpoika kanssa. Mä kyl pistin sen tekeen kotitöitä. Pääasiassa teki ruuat. En tiä kuinka anoppi kasvatti. Mutta kun mies muutti omille ja mokasi sen kämpän,niin melki 41v muutti takaisin isin ja äidin luo....
 
osaa ne muutkin
Ilmeisesti ap mies ei ole aiemmin asunut naisen kanssa.

Nimittäin kyllä puolisokin osaa miehensä pilata. Tunnen miehen, joka osasi nuorena tehdä kotonaan kaikkea, ruokaa, siivousta jne.. Muutti sitten tyttöystävän kanssa yhteen, tämä alistuva nainen passasi ja passasi ja kappas vaan sen jälkeen samainen mies ei osannut enää tehdä mitään kotona, jopa hänen asenteensa naisia kohtaan oli muuttunut. Tosin onhan sekin keino pitää mies, kun nuolee miehen kengätkin. Miehet on niin mukavuudenhaluisia ;)

Oikeasti, älkää pilatko poikianne älkääkä miehiänne passaamalla ;)
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja ex-miniä;23059829:
päivän paras läppä!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

mähän en tosiaan mielestäni missään vaiheessa yleistäny mitään, puhuin vaan omasta tapauksestani, että onhan varmasti niitäkin joilla on halu joskus itsenäistyä eikä vaan ottaa sitä äidinkorviketta siihen roikkumaan ja raatamaan....
Äidinkorviketta :)) Hauska termi. Olisko vähän kamalaa olla äidinkorvike miehelleen. Mutta sellaista kai jotkut miehet hakevat.
 
"vieras"
Ilmeisesti ap mies ei ole aiemmin asunut naisen kanssa.

Nimittäin kyllä puolisokin osaa miehensä pilata. Tunnen miehen, joka osasi nuorena tehdä kotonaan kaikkea, ruokaa, siivousta jne.. Muutti sitten tyttöystävän kanssa yhteen, tämä alistuva nainen passasi ja passasi ja kappas vaan sen jälkeen samainen mies ei osannut enää tehdä mitään kotona, jopa hänen asenteensa naisia kohtaan oli muuttunut. Tosin onhan sekin keino pitää mies, kun nuolee miehen kengätkin. Miehet on niin mukavuudenhaluisia ;)

Oikeasti, älkää pilatko poikianne älkääkä miehiänne passaamalla ;)
Opiskelukaverini mies ei pystynyt leipomaan, koska hänellä oli niin isot kädet että kaikki taikina olisi tarttunut niihin... Näin opsikelukaverini kertoi armaasta puolisostaan :D

Oikea syy taisi olla se että nainen ei halunnut miestä sotkemaan keittiötään "omaa valtakuntaansa"... eli valitettavasti naisiakin on moneksi.
 
"vieras"
Voi elämä tosiaan, millainen helmi sulla on ollut miehenä... NOT! Hyvä, että pistät lusikat jakoon, etkä tuhlaa elämääsi enää tuollaisen ylikasvaneen vauvan kanssa. Onnittelut loistavasta päätöksestä!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23059726]On se kumma että ämmien on niin vaikeaa ymmärtää omaa asemaansa perheessä. NAINEN on vastuussa kodinhoidosta, siivoamisesta, ruoanlaitosta yms. mihin hänen kykynsä naisena riittävät. Mies on vastuussa taloudesta ja pääasiallisesta tulonhankinnasta. Jos tämä työnjako ei naiselle sovi niin suosittelen sinkkuelämää.[/QUOTE]
Mitäs jos NAINEN tuo perheeseen yhtä paljon, tai jopa enemmän, rahaa kuin mies? Eikö silloin NAISEN ja miehen pitäisi yhdessä hoitaa myös se kodinhoito?

Btw, jos sulta löytyy kalenteri, niin vilkaisepa mitä vuotta me eletään. Ja samalla voit vaikka palauttaa mieleesi, että maa jossa elämme on Suomi, eikä mikään keskiajalle jämähtänyt epätasa-arvoinen takapajula.
 
"pop"
Kyllähän lapsena saadut mallit ja kasvatus vaikuttavat paljon. Mutta jossain vaiheessa aikuisen on otettava itsekin vastuu omasta käytöksestään.
Anoppi on laittanut pojan pilaamisen alulle, mutta mies itse pilasi loput.
 

Yhteistyössä