Menisittkö töihin, jos teillä on ripuli ja oksettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sairas"

Vieras
Itse olen asiakaspalvelualalla, olen viime yön ja aamun aikana ripuloinut noin 2-3 krt/tunti (siis joka ikinen tunti) ja koko ajan tuntuu, että oksettaa, mutten oksenna (ainakaan vielä). Lapsi ja mies oli ko. taudissa, nyt pelkään, että tulee mulle... mutta mennäkö töihin kokeilemaan vai ei?

Tiedän, että vaikeaahan se töissä varmaan olis, kun joutuu vessassa juoksemaan ja pidättelemään paskaa, mutta hävettää taas olla poissa (uusi työpaikka). :ashamed:

Eihän sitä itsekkään voi töissä olla jos koko ajan saa pelätä että tulee paskat housuun. Itse olin pojan kanssa tuossa taudissa viime viikolla, tarttuu tosi herkästi.

Meillä alkoi kans viime yönä koko perheen ripulointi, joten ollaan kotona koko perhe vaikka on vain ripulia. Mies on lääkäri ja minä vaateliikkeessä töissä, asiakaspalvelualalla molemmat. Lapset on jopa oksennelleetkin, ehkä aikuiset kestää paremmin...

Toisilla vatsataudit menee ohi "vaan" ripulilla ja toisilla ei. Vatsataudissa ei todellakaan mennä töihin, oli uusi työpaikka tai sanoi mies mitä tahansa!!!

Ihan pakko sanoa tuosta ripulista sen verran, että olen itse aikuisiällä joutunut ripulin takia sairaalaan nesteytykseen. En pysty tajuamaan että joku ajattelee ripulia sellaisena oireena että ei tiedä onko kipeä vai ei.

Missä on vika jos tämmöstä pitää edes kysyä?! Aikuinen vastuuntuntoinen ihminen ei todellakaan lähde tartuttamaan tautia tahallaan eteenpäin.
Nähtävästi kuitenkin monet niin tekee, joko omaa tyhmyyttään tai ilkeyttään.

No siis jos on vain huono-olo niin kyllä menisin töihin. Eriasia jos oksentaa tai ripuloi.
Itse olen joutunut olemaan jopa vatsataudissa töissä... ei ollut herkkua, mutta kyllä sen kesti. Ei ollut asiakastapaamisia sinä pääivänä mutta yksi duuni oli pakko saada sinä päivänä valmiiksi... ja olin just ollut viikon poissa kun lapset sairasti, jonka takia työllä olikin tosi kiirus. Mutta mä olen yksityisyrittäjä. Ei paljon vaihtoehtoja aina.

Viimeisen tunnin aikana olen käynyt 7 (!) kertaa ripuloimassa... eli ei oikein olis töissä onnistunut. Soitin siis töihin ja lääkäriin niin olen nyt kotona, kun molemmasta sanottiin, että kotona pitää pysyä. Ja kyllä tää olokin alkaa vähitellen sanoa sen, että oikeasti on parempi kotona. Mutta siinä mielessä olen päässyt helpommalla kuin monet muut, kun en oksenna (toivottavasti!) niin olo on paljon parempi.

[QUOTE="sairas";23030444]Itse olen asiakaspalvelualalla, olen viime yön ja aamun aikana ripuloinut noin 2-3 krt/tunti (siis joka ikinen tunti) ja koko ajan tuntuu, että oksettaa, mutten oksenna (ainakaan vielä). Lapsi ja mies oli ko. taudissa, nyt pelkään, että tulee mulle... mutta mennäkö töihin kokeilemaan vai ei?[/QUOTE]

Tottakai menet, paskot sitten vaan housuun.

Viimeisen tunnin aikana olen käynyt 7 (!) kertaa ripuloimassa... eli ei oikein olis töissä onnistunut. Soitin siis töihin ja lääkäriin niin olen nyt kotona, kun molemmasta sanottiin, että kotona pitää pysyä. Ja kyllä tää olokin alkaa vähitellen sanoa sen, että oikeasti on parempi kotona. Mutta siinä mielessä olen päässyt helpommalla kuin monet muut, kun en oksenna (toivottavasti!) niin olo on paljon parempi.

Niin, miten pystyisit edes tekemään työsi jos käytännössä istut koko ajan vessassa?