[QUOTE="vieras";24243781]Muuten kyllä pointti, mut ei mulla ainakaan todellakaan ole kahdeksaa tuntia vapaata työn ja unen jälkeen. Työmatkoihin + eväiden laittoon tms. pakolliseen työhön liittyvään, mitä ei tarttis tehdä jos ei olis töissä, menee jo yhteensä melkein 2 tuntia päivässä.
Lopusta kuudesta tunnista aika iso osa kuluu kotitöihin ja pakollisiin ilta-aamutoimiin tyyliin suihkussakäymiset ja meikkaamiset ja vaatteiden vaihtamiset. Sitä todellista vapaa-aikaa, jonka ehtisi viettää vaikka läheisten kanssa tai harrastaa tai esim. lukea jotain jää max pari tuntia päivä. Eli 2 tuntia 24:stä saan tehdä jotain oikeasti mielekästä, mistä pidän, vuorokaudessa. Voi jee.
Tietty oon todella kiitollinen kuitenkin, etten asu missään kiinassa...[/QUOTE]
Ota lapset mukaan kotitöihin. Menee kotityöt ja lasten kanssa oleminen yhdellä kärpäseniskulla. En tiedä, miten teille sopisi, mutta mä aikoinaan vaihdoin päivällisen ja iltapalan paikkaa siten, että töistä tulessa meillä oli "kello viiden tee". Nälkäiset lapset saivat nopeasti murkinaa ja sen jälkeen mä sain hetken huilahtaa ja tehdä muita juttuja ennenkuin aloin tekemään päivällistä. Kun yritin tehdä päivällisen noin klo 17:ksi ja iltapalan noin klo 19:30, niin aika ei tuntunut riittävän yhtään mihinkään.