Rosa Meriläisen kolumni itsetyydytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätavallinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en koskaan harrastanut itsetyydytystä neitsyenä. Enkä kyllä sittenkään, kun ensirakkauteni tapasin... ei ollut tarvetta :D Löysin sooloseksin vasta parin vuoden päästä kun erosimme. Ei se kyllä vieläkään normiseksiä voita, mutta onpahan joku tapa jolla paineet purkaa.

[QUOTE="vieras";23005664]Kyllä nykykäsityksen mukaan masturbointi on tärkeä osa seksuaaliterveyttä.[/QUOTE]

Eli voisitko suomeksi kertoa mistä mä olen jäänyt paitsi?

Se on ok. Meitä on erilaisia. Voi olla, että jossain vaiheessa - jos haluaa, kannattaa kokeilla itsetyydytystä, koska siten oppii tuntemaan itsensä paremmin ja nauttimaan enemmän seksistä. Naisilla on usein myös orgasmivaikeuksia. Itsetyydytys voi auttaa naista ymmärtämään, miten saa helpommin orgasmin.

Se on ok. Meitä on erilaisia. Voi olla, että jossain vaiheessa - jos haluaa, kannattaa kokeilla itsetyydytystä, koska siten oppii tuntemaan itsensä paremmin ja nauttimaan enemmän seksistä. Naisilla on usein myös orgasmivaikeuksia. Itsetyydytys voi auttaa naista ymmärtämään, miten saa helpommin orgasmin.

Mä en todellakaan koe että mulla ois vähääkään mielenkiintoa siihen. Päinvastoin.
Entäs jos ei ole ongelmia nauttia seksistä eikä orgasmivaikeuksia?
Vaikka joskus on ollut pidempikin aika ilman, en oo nähnyt mitenkään houkuttelevaks touhuilla yksin.
Parasta se on toisen ihmisen kanssa :)

[QUOTE="aloittaja";23005749]Mä en todellakaan koe että mulla ois vähääkään mielenkiintoa siihen. Päinvastoin.
Vaikka joskus on ollut pidempikin aika ilman, en oo nähnyt mitenkään houkuttelevaks touhuilla yksin.
Parasta se on toisen ihmisen kanssa :)[/QUOTE]

Vaikkei olisikaan siinä oppii tuntemaan itsensä paremmin. Ja ehkä saattaa ovaltaa jotain uuttakin jos asialle avautuu..

[QUOTE="aloittaja";23005749]Mä en todellakaan koe että mulla ois vähääkään mielenkiintoa siihen. Päinvastoin.

Toki on parasta toisen kanssa ja mieluiten sellaisen, jota rakastaa. Ei kenenkään tarvitse haluta itsetyydytystä. Elämässä on kuitenkin erilaisia vaiheita ja usein myös yksinäisiä kausia. Silloin on hyvä jos pystyy purkamaan paineita ja rentoutumaan itsetyydytyksen avulla. Paljon huonompi vaihtoehto mielestäni olisi esim. satunnaisuhteet.

En väitä vastaan mutta ethän sä tiedä josset ole kumpaakin kokeillut. Vai oletko, se jäi epäselväksi?

On ihmisiä, jotka haluavat vain yhdyntää, toiset haluavat välillä suuseksiä ja jotkut sormetusta. Ne ovat kaikki erilaisia tapoja harrastaa seksiä ja itsetyydytys on yksi tavoista. Se on erilaista kuin mikään muu seksin muoto, ei välttämättä parempaa tai huonompaa vain erilaista.

Jos ei koe tarvetta suuseksille tai itsetyydytykselle, niin hyvä juttu. Jos tuntee, niin sekin on hyvä juttu. Itse tykkään: orgasmin saan muutamassa minuutissa vaikka en varsinaisesti olisi edes kiihottunut aluksi. Seksissä toisen ihmisen kanssa orgasmiin menee kuitenkin vähintään se viitisen minuuttia PLUS päälle vielä se kiihottumiseen menevä aika (ja välillä jopa vaiva). Sooloseksi on nopeaa ja helppoa.

On ihmisiä, jotka haluavat vain yhdyntää, toiset haluavat välillä suuseksiä ja jotkut sormetusta. Ne ovat kaikki erilaisia tapoja harrastaa seksiä ja itsetyydytys on yksi tavoista. Se on erilaista kuin mikään muu seksin muoto, ei välttämättä parempaa tai huonompaa vain erilaista.

Jos ei koe tarvetta suuseksille tai itsetyydytykselle, niin hyvä juttu. Jos tuntee, niin sekin on hyvä juttu. Itse tykkään: orgasmin saan muutamassa minuutissa vaikka en varsinaisesti olisi edes kiihottunut aluksi. Seksissä toisen ihmisen kanssa orgasmiin menee kuitenkin vähintään se viitisen minuuttia PLUS päälle vielä se kiihottumiseen menevä aika (ja välillä jopa vaiva). Sooloseksi on nopeaa ja helppoa.

hassua, mä tykkään kyllä kaikista noista ensin mainituista ja muustakin :)
mutta en todellakaan halua yksin hommailla, en edes todellakaan näe mitä kivaa siinä olisi.
ja miten niin vähintään 5min...? eiköhän siinäkin suhteessa ole erilaisia ihmisiä ilmeisesti :)

Mitenkä on mahdollista, että joku antaa niinkin ison osan itsestään kuin seksuaalisuuden toisten ihmisten vastuulle? Elämässä voi olla vuosia jolloin ei ole parisuhteessa eikä edes parisuhde takaa jatkuvaa seksiä. Sittenkö kärsii itsekseen kun ei osaa hoidella itseänsä?

Missähän maailmassa te oikein elätte.

Seksi ja itsetyydytys on tietysti kaksi eri asiaa.
Ellei sitä tee yhdessä partnerin kanssa. kaikkien tulee harrastaa itsetyydytystä, silloin oppii tuntemaan sen, mistä tykkää, eikä seksielämä ole liian yksioikoista.

[QUOTE="aloittaja";23006091]hassua, mä tykkään kyllä kaikista noista ensin mainituista ja muustakin :)
mutta en todellakaan halua yksin hommailla, en edes todellakaan näe mitä kivaa siinä olisi.
ja miten niin vähintään 5min...? eiköhän siinäkin suhteessa ole erilaisia ihmisiä ilmeisesti :)[/QUOTE]

Sä tuut siis heti kun mies vaan kuivilteen työntyy suhun? Joo..

[QUOTE="vieras";23006115]Meriläinen puhuu asiaa. Miksi tällä palstalla eletään jollain 60-luvulla, että runkkaaminen on syntiä.

Se on paras seksiä:heart:.[/QUOTE]

en mä sano että se on syntiä. mä en vaan mitenkään näe sitä kiinnostavana asiana.

Seksi on parasta mihen kanssa, tietty! Ei ole onkelmia tulemisen kanssa tai muuteskaan1

MUTTA! mies ei ole aina kotona, häntä ei aina haluta, tai tekee mieli vaan itse puuhastella! ENnnen en osaanut itseäni tyydyttää, mutta opettelin. Se on ihan erilaista kuin miehen kanssa, ei parempaa mutta erilaista. Koska opin rentoutumaan itsekseni niin ehkä olen myös rennompi miehen kanssa, en tiedä.

Sen tiedän, että en kaivannut sitä ennen kuin osasin sen ;)

[QUOTE="yks";23006133]Mitenkä on mahdollista, että joku antaa niinkin ison osan itsestään kuin seksuaalisuuden toisten ihmisten vastuulle? Elämässä voi olla vuosia jolloin ei ole parisuhteessa eikä edes parisuhde takaa jatkuvaa seksiä. Sittenkö kärsii itsekseen kun ei osaa hoidella itseänsä?

Missähän maailmassa te oikein elätte.[/QUOTE]

miten niin toisen vastuulle? mä vaan tarvitsen siihen toisen ihmisen... :)

Itsetyydytys on vähän ku pissaaminen ja kakkaaminen, siihen ei liity suuria tunteita. Sen takia jotkut ei sitä ehkä kaipaa, varsinkin jos on tarjolla seksiä toisen ihmisen kanssa. Mun mielestä itsetyydytys ei oikein ole seksiä edes. Se on raapimista, kun kutittaa.

Paineen purkuahan se vain on, ei siitä saa sen kummemmin mitään. Tässä asiassa molemmat ääripäät on yhtä typeriä, se että itsetyydytys ois sairasta tai synti, ja se, että itsetyydytys ois jotenki välttämätöntä ollakseen seksuaalisessa mielessä normaali.

Yhteistyössä