Ehdottomasti helpottui elämä eron jälkeen!
Ahdistus katosi täysin. Sain laittaa astiat omaan järjestykseen astianpesukoneeseen..

(tapauksessani oli perfektionistinen mies)
Rahaa jäi ENEMMÄN käyttööni! Johtuen siitä, ettei minun tarvinnut hankkia ja maksaa enää miehen kalliita työedustus vaatteita. Ei tarvinnut maksaa enää miehen prässihousujen pesulalaskuja yms.
Ei tarvinnut ostaa miehelle enää niitä helvetin kalliita kenkiä! (mies oli hyvin ovela ja manipuloiva, sai minut joka ikinen lerta jotenkin maksamaan vaate ja kenkä hankintansa.
Ei enää tarvinnut maksella miehen parkkisakokkoa! Totta, mies ei koskaan maksanut sakkojansa. Minä ne sitten kypsyneenä makselin pois, etteivät ne kaksinkertautuisi ja menisi pahimmassa tapauksessa ulosottoon!
Ei tarvinnut enää maksella miehen autonkuluja, ainoastaa omani.
Ei tarvinut enää hankkia niin paljon RUOKAA! Totta, minä maksoin ruokakulut, kannoin ne kaupasta kotiin ja valmistin ruoaksi.
Ei tarvinut enää maksella miehen ulkomaanmatkoja! Maksoin nekin joka kerta, kun kävimme perheenä ulkomailla.
Mies harrasti yllättäen tietokoneita! Joten rahansa menivät ohjelmiin ja laitteisiin. (kalliisiin sellaisiin)
Ei tarvitse enää miettiä, minkälaisia mielialalääkkeitä seuraavaksi kokeilisin. Masennukseni lähtivät samalla ovenavauksella miehen kanssa! Olin niin HELPOTTUNUT!
Eroprosessia kesti NELJÄ vuotta! Joten ihan yhtäkkinen ratkaisu se ei todellakaan ollut. Vaan mietin asiaa KUNNOLLA!
En ole IKINÄ voinut niin hyvin kuin tätä nykyä! Ja erostahan on jo vuosia aikaa.
Kenenkään kanssa en ole uskaltanut enää yhteen muuttaa, en luota itseeni. Mitä jos ahdistun. Olkoon se haittapuoli, jos se sellainen ylipäänsä edes on.