Oletteko ennakkoluuloosia kasvisruokien suhteen?

Tuli vain tälläänen mieleen kun viime viikolla luokkakaveri nähtyään perjantain ruoan ruokalistasta sanoi, että taitaa tulla Rollspäivä. Mä hänelle kyllä sanoin, että voihan se ruoka hyvää olla kuitenkin.

Ruokana oli kasvisfetapihvejä ja mä ainakin tykkäsin niistä. Joskus koulussa tehtiin juurespihviä ja ne vasta hyviä olikin. Myös kasvislasagne on hyvää.

Tuntuu, että joillakin on ennakkoluuloja kasvisruokaa kohtaan ja ajatellaan sen olevan pahaa. Ei suostuta edes maistamaan ja kyse sentään aikuusista ihmisistä.
 
"vieras"
Kasvisruoka on ihanaa! Täynnä makua kun sen vain on hyvin tehnyt. Ihan sama asia kun liharuokakin. Meidän kotona on yksi kasvisruokapäivä viikossa, ellei toista tai kolmattakin. Ja me kuitenkin siis tykätään lihasta.
 
Meil koton ainaski syötii paljo kasvisruokia, joten ei onneks tarttenu koskaa istua nälissään koulussa, jos se ruoka "näytti vähä oudolta"... Kaiken lisäks, mistä tulee tää vankkumaton totuus, että ruoka tarttee lihaa ollakseen hyvää? :D

Sit on viel tietenkin se, että jos ihmiset ei tunnista ainesosia, nii eihä ne halua niitä syödä, hyi punajuuri, mikä bataatti, mikä selleri? :D
 
"hmm"
Kasvisruoka ei ole mun juttuni. Maistaa voin, ehdottomasti. Mutta en minäkään koulussa maksaisi siitä että käyn vain maistamassa, joten varmaan itsekin olisin mennyt johonkin syömään roskaruokaa. En myöskään voi sietää fetaa, joten siitä syystä en varmasti olis lähteny noita syömään.
 
"vieras"
En todellakaan, kun olen kasvissyöjä. :D Ja siis ihan oikeasti kasvissyöjä, en sellainen ihminen, joka ei syö lihaa vaan sen sijaan soijarouhetta ja makaronia. Mä teen ruokani juuri niistä aineksista, joille moni yökkäilee: pavuista, linsseistä, kikherneistä, kaikista mahdollisista vihanneksista ja juureksista, sienistä yms. Mulle on tuttuja ne eksoottisemmatkin ainesosat, kun tykkään usein kokata mm. aasialaistyyppisiä ruokia.
 
Kasvissyöjänä olen kyllä ennakkoluuloinen kasvisruokien suhteen. Meni todella monta vuotta ennen kuin "uskalsin" syödä esim tofua. Kasvisfetapihvejä en suostuisi syömään, koska fetajuusto ällöttää jotenkin.
 
[QUOTE="hmm";22976172]Kasvisruoka ei ole mun juttuni. Maistaa voin, ehdottomasti. Mutta en minäkään koulussa maksaisi siitä että käyn vain maistamassa, joten varmaan itsekin olisin mennyt johonkin syömään roskaruokaa. En myöskään voi sietää fetaa, joten siitä syystä en varmasti olis lähteny noita syömään.[/QUOTE]

Ei tuon luokkakaverin tarvitte ruoasta maksaa kuten ei tarvitte munkaan maksaa.
 
jeeisklk
Minäkään en syö mitään fetaa tms, vaikka en oo lihansyöjä. En ymmärrä miksi pitäs syödä jotain erikoispaskaa jos ei syö lihaa. Ihan normiruokaa mä ainakin syön. En vain syö lihaa. Kaikki normiruuat voi tehdä lihattakin.
 
khjgk
[QUOTE="suski";22976303]Ala-asteen biologiaa... Kasvikunta, eläinkunta ja sienikunta.

Sienet ovat ravintokoostumukselta ja muutenkin lähempänä eläimiä kuin kasveja.[/QUOTE]

:LOL: Älä viitsi KUULE NAURATTAA.
Kerropa, miksi sitten KASVISPIZZAssa on sieniä, kasvislasagnessa.....
Sieni kasvaa maassa ja on KASVI. Sä olet itse varsinainen tattipää.
 

Yhteistyössä