Haluatteko että kaupan kassa pussittaa pakasteet? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"Gemma"

Vieras
Täällä meillä päin ainakin marketin kassat kysyy, että "pistetäänkö pakasteet pussiin?", niin käskettekö laittaa???

Itse en ikinä käske, ja en voi ymmärtää, että mitä varten ihmiset sitä yleensä haluaa? Mielestäni on aivan järjetöntä luonnon tuhoamista pussittaa kaiken maailman hernemaissipaprikat ja jäätelöt niihin pieniin pusseihin, kun ne kuitenkin on jo valmiiksi pakkauksissa ja laitetaan vielä muovikassiinkin! Kaiken huippu on sitten jotkut jäätelötuuttipakkaukset, jotka muutenkin on tuplapakattuja, niin laitetaan vielä pussiin ne, ja luonto kiittää!

Kaiken maailman selityksiä siitä oon kyllä kassajonossa kuullu, mutta en vielä yhtään pätevää.
"Joo, laita, ettei ne sula!" Ettei ne sula?!?!?! Anteeks nyt vaan mut mitä ihmettä?!?! MUN fysiikanoppieni mukaan se 0,05mm paksu muovipussi EI mitenkään oleellisesti vaikuta niiden pakasteiden sulamiseen, mutta onko täällä kaksplusmammoilla kenties erilaisia oppeja?
Tai "joo laita ettei muut kastu", voi herranjumala, ei ne pakasteet sulaessaan nyt litratolkulla valu, ja kun tosiaan ihan kaikki siellä kassissa olevat tuotteet kuitenkin on pakattuja, niin ei voi niin paljon pieni kosteus pakkausten pinnassa haitata?!?!
Ja sitten vielä "joo, laita kun en mene suoraan kotiin/on niin pitkä kotimatka". Niin?! Lyhentääkö se pussitus sitä matkaa jotenkin vai mitä, en ihan ymmärrä?!?!

Että kertokaa nyt arvon kaksplusmammat, onko teillä oikeasti joku pätevä syy laitattaa ne pakasteet pussiin, vai voisitteko edes vähän ajatella luontoa tässä kohtaa?

Kiitos kun sain avautua:D

no ei toki ne sula eikä lämpene vähemmän pussissa, mutta monista ruoista, esim. laatikot alumiinirasiassa, matkalla sulava jäätelö, kelmupaketissa oleva liha voivat valuttaa nesteitään. ikävä on kun kaikki ruoat on niissä neisteissä. siinä on leivät ja salaatiti käyttökelvottomia.

Mä otan toisinaan, koska käytän hedelmäpussit kotona leipäpusseina tms. Ja reissuissa vaippapusseina. Eli joskus jos kotoa on hedelmäpussit vähissä, niin pyydän pakkaamaan pakasteet. Tosin näin on ehkä pari kertaa vuodessa.

Mä joskus pyydän kassaa laittamaan pakasteet erillisen pussiin, erityisesti jos samassa kauppakassissa on esim. jauhoja tai muuta kosteudesta kärsiviä tuotteita. Olen pari kertaa kotona joutunut kaapimaan jauhot kauppakassin pohjalta kun pakasteiden kosteus on pehmentänyt jauhopussin pohjan rikki.

Ja kotimatkakin vaikuttaa siinä mielessä, että kuinka kauan ne pakasteet joutuu siellä kauppakassissa lämmetä.

Usein mulla on tosin termoskassi mukana jos tiedän ostavani pakasteita ja kotimatkassa kestää kauemmin. :)

jos ostan isomman määrän irtojäätelöitä, otan ne pussit käyttöön jo pakastealtaalla.

Jaa miksikö? No ettei mun tartte sormillani lämmittää joka ikistä puikkoa erikseen ja saan ne näppärästi kuljetettua kärrystä hihnalle, hihnalta kassiin ja kassista pakastimeen.

ihan samalla tavalla kuin omenatkin pistän pussiin. Mutta nyt hokasin, että voisin ensi kerralla käyttää kestohedelmäkasseja tähän tarkoitukseen.

Minä pakkaan ne itse o pakastealtaasta otto vaiheessa..jos siis ostan pieniä pusseja.Yleensä ostan niitä isoja,onkhan niissä kilon verran,niin niitä en pakkaa..

Kiva kun pakastekalakin tai vaikka pakaste broisku valuttaa nesteet sun muiden ruokien sekaan...Saati jos ostat jotain joka on pakattu paperiin tai pahviin ja kastuu siinä sitten (vaikkapa irtoleipä joka yleensä on paperipussissa, ei suinkaan muovissa....) Mutta kukin tekee niin kuin haluaa. Ei me taideta maailmaa pelastaa me suomalaiset

No jo on jumalauta tärkeät huolenaiheet. Käsittämätöntä että joku vaahtoaa jostain vitun muovipusseista.

Minä haluaisin että KAIKKI ostokset pakkaisi joku muu kuin minä. Siihen hommaan löytyy varmasti jotain neekereitä tai vatareita halvalla. Mulla on parempaakin tekemistä kuin pussitella ostoksia samaan aikaan kun joku haiseva mummo jo huohottaa niskaan seuraavana.

mua ärsyttää kun on pitkät jonot ja mamma edessä ostaa parikyt jogurttipurkkia ja kassa vielä menee kysymään että laitetaanko jugurtit pieneen pussiin....voi argh, ja sitten niitä näprätään sinne pussiin! Kun asiakas voisi laittaa ne itsekin niihin pusseihin joko jo myymälän puolella tai sit kassan päädyssä. Mäkin laitan pakasteet pusseihin itse -haen heviosastolta jos pakastealtaassa ei ole.

mua ärsyttää kun on pitkät jonot ja mamma edessä ostaa parikyt jogurttipurkkia ja kassa vielä menee kysymään että laitetaanko jugurtit pieneen pussiin....voi argh, ja sitten niitä näprätään sinne pussiin! Kun asiakas voisi laittaa ne itsekin niihin pusseihin joko jo myymälän puolella tai sit kassan päädyssä. Mäkin laitan pakasteet pusseihin itse -haen heviosastolta jos pakastealtaassa ei ole.

Voin kertoa, että kassoja ärsyttää ihan sama asia! Mamma ite seisoo siinä tumput suorina pussien vieressä, kun kassa pussittaa ja jono vaan kasvaa... Ja sitten kaupan päälle vielä valitus siitä, kun on pitkät jonot! Mutta, valitettavasti meidän kassojen on pakko tarjoutua pussittamaan ne, koska pomo määrää...

nimim. kaupan kassa...

Voin kertoa, että kassoja ärsyttää ihan sama asia! Mamma ite seisoo siinä tumput suorina pussien vieressä, kun kassa pussittaa ja jono vaan kasvaa... Ja sitten kaupan päälle vielä valitus siitä, kun on pitkät jonot! Mutta, valitettavasti meidän kassojen on pakko tarjoutua pussittamaan ne, koska pomo määrää...

nimim. kaupan kassa...

Sinusta siis on järkevämpää, että joku pistää purkit kassiin, sinä otat ne kassista pois, vinkutat jokaisen erikseen viivakoodinlukijassa ja pistät sitten sinne pussiin? Miten tämä helpottaa sinun elämääsi? Muuten kuin ettei tartte repäistä sitä pussia sieltä rullasta :D

Niin, ja sitten kun sulla on niitä pakasteita muovikassillisen verran, niin käsket pakkaamaan ne niihin pieniin pusseihin sen sijaan, että voisit vaan varata yhden ison kassin pakasteille?

nimim. kaupan kassa...

Voi älynväläys.. Sanoinko niin? Jos mä ostan 5 pussia keittojuureksia niin annan pakata ne pikkupussiin ja laitan ne maitojen kanssa samaan pussiin, pysyvät siten paremmin jäässä. Jos taas ostan enemmän pakasteita niin tottakai pakkaan ne kaikki samaan isoon pussiin jotta siten pysyvät vielä paremmin jäässä. Ei kaikki asiakkaat ole yksinkertaisia.

nimim. kaupan kassa...

:D Oletko vähän kyllästynyt työhösi?

nimim. kaupan kassa...

Se on kyllä sitten teidän työpaikan ongelma, joka teidän tulisi siellä työpaikalla keskenänne sopia eikä syyttää asiakkaita. "Valitettavasti minun on työpaikallani tehtävä työtä... muuten en tekisi, mutta kun pomo määrää."

Itse joskus otan pussin, etteivät jäätelöt ala valua kesällä kangaskassiini. Talvella eivät sula, joten en ota.

En anna pakata erillisiin pusseihin, turhaa kulutusta, pakkaan ite liukuhihnan jälkeen pakasteet samaan muovikassiin( siis semmoseen normi pussiin), meillä käydään harvoin kaupassa ja silloin kun käydään ostetaan kerralla se muovikassillinen pakasteita, pakasteiden kanssa pakkaan vaan sellaset ostokset jotka kestää kylmää, esim. oluet, mehut, limut sun muut, en jauhoja tai muutakaan kosteudelle arkaa...

no minä aina otan pakasteet pakattuna pikkupussiin...ihan siitä syystä, että me käytetään ne sitten kotona vaipparoskispusseina, samoin kun käytetään tyhjentyvät leipäpussit. kätevää ja edullista :=

Yhteistyössä