Olen julkifeministi. Haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikikii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veljekset Vähälän (kiitolinja) toimitusjohtaja on Ville Vähälä ja varatoimitusjohtaja hänen siskonsa Tiina Salonen. Molemmat todella päteviä omassa hommassaan. Olen toiminut konsulttina kuljetusalalla ja sieltä ainakin löytyy päteviä naisia!

Kuuklasin ko firmaa ja sain selville että se tekee noin 1% nettotulosta suhteessa liikevaihtoonsa ja että tulos on voimakkaassa laskusuunnassa. Että ainakaan numeroiden valossa yritys ei ole hyvin johdettu.
 
[QUOTE="vieras";22946966]Et vastannut tähän. Eli et taida olla kovin harrastunut asiassa?[/QUOTE]

Olen viimeksi lukenut kirjan helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan. Siinä käsitellään mm. herruustekniikoita. Omassa gradussani käytin aineistona klassikkojen teorioita. Osaan samaistuin, osaan en. En pidä teoriaa niinkään tärkeänä vaan ajattelen, että henkilökohtainen on poliittista.
 
Miksi sanot itseäsi feministiksi? Etkä vaikka tasa-arvon kannattajaksi?

Mielestäni asevelvollisuuden tulisi olla kaikilla, ei vain miehillä, mutta en puhu tästä ajatuksesta sovinistisena ;)
 
[QUOTE="vieras";22946996]Miksi sanot itseäsi feministiksi? Etkä vaikka tasa-arvon kannattajaksi?

Mielestäni asevelvollisuuden tulisi olla kaikilla, ei vain miehillä, mutta en puhu tästä ajatuksesta sovinistisena ;)[/QUOTE]

Sovinismi on feminismin "vastakohta" vain puhekielessä. Äärimmäinen "naiset ovat parhaita" tyylinen feminismi on sovinismia, tai tarkennettuna naissovinismia.
 
En tiiä alottajasta, mutta mä ainakin innostun suuresti. :)

Yksi kaverini on tunnustautunut feministiksi (ja buddhalaiseksi) ja hän on mitä suurimmalla todennäköisyydellä mies.

Jatkokysymys ap:lle: oletko joskus ollut julkifeminismissäsi erityisen julkinen feministi eli toitottanut aatettasi jokaisessa mahdollisessa yhteydessä? Esimerkiksi sanonut, että "Minä olen itseni rouva. Sinä varmaan ymmärtäisit paremmin, jos sanoisin, että olen itseni herra."
 
Yksi kaverini on tunnustautunut feministiksi (ja buddhalaiseksi) ja hän on mitä suurimmalla todennäköisyydellä mies.

Jatkokysymys ap:lle: oletko joskus ollut julkifeminismissäsi erityisen julkinen feministi eli toitottanut aatettasi jokaisessa mahdollisessa yhteydessä? Esimerkiksi sanonut, että "Minä olen itseni rouva. Sinä varmaan ymmärtäisit paremmin, jos sanoisin, että olen itseni herra."

Kaverillasi käy oletettavasti hyvä flaksi.
 
Jos ensimmäisen aallon feminismi korosti miesten ja naisten samankaltaisuutta ja yhtäläisiä oikeuksia, toisen aallon feminismi korosti eroja miesten ja naisten välillä, niin kolmannen aallon feminismin myötä nousivat esiin erot naisten välillä ja naisissa.
- Wikipedia

Miehenä on vaikea lähteä mukaan tuohon kolmannen allon feminismiin, eli siihen joka on nyt "vallassa".. Siksi tasa-arvon kannattaja on mielestäni parempi nimitys sille aatemaailmalle jota minä edustan.
 
Niinhän sitä luulisi, mutta totuus onkin jotain muuta. Minusta miesfeministi on lähinnä säälittävä tossun alla oleva vässykkä joka pimpsan puutteen pelossa myötäilee naisia, huomatakseen olevansa vain hyödyllinen idiotti joka jää ilman kun tosimiehet vievät kaikki naiset nenän alta.

Tosimies ei koskaan ole sovinisti tai öykkäri. Tosimiehellä on hyvä sydän ja tosimies on selkärainkainen ja reilu.
 
Jos määrittelisit tosinaisen noin, niin olisit sovinisti. "Tosinaiseutta" kun ei saa määritellä ja laittaa tuolla lailla raameihin.
Vaikka feministiksi itseäni kutsunkin aina silloin, kun olen seurassa, jotka ymmärtävät sanan samalla tavalla kuin minä, pidän joskus miehille asetettuja vaatimuksia kohtuuttomina myös.

Tosimies ei koskaan ole sovinisti tai öykkäri. Tosimiehellä on hyvä sydän ja tosimies on selkärainkainen ja reilu.
 
Jos määrittelisit tosinaisen noin, niin olisit sovinisti. "Tosinaiseutta" kun ei saa määritellä ja laittaa tuolla lailla raameihin.
Vaikka feministiksi itseäni kutsunkin aina silloin, kun olen seurassa, jotka ymmärtävät sanan samalla tavalla kuin minä, pidän joskus miehille asetettuja vaatimuksia kohtuuttomina myös.

Tosinaiseus on katoava luonnonvara, samoin kuin mieheys. On vain ruikuttavia ämmiä koko maa täynnä.
 
Jos määrittelisit tosinaisen noin, niin olisit sovinisti. "Tosinaiseutta" kun ei saa määritellä ja laittaa tuolla lailla raameihin.
Vaikka feministiksi itseäni kutsunkin aina silloin, kun olen seurassa, jotka ymmärtävät sanan samalla tavalla kuin minä, pidän joskus miehille asetettuja vaatimuksia kohtuuttomina myös.


Ai miten niin en voi määritellä tosinaista sanoin? Tosinainen juurikin on ei-öykkäri, ei sovinisti. Selkärankainen, reilu. Miten tuollainen olisi liikaa vaadittu mieheltä tai naiselta?
 

Yhteistyössä