pitäis varmaan opetella tekemään vähemmän ruokaa XD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
piti tehdä meille makaroonilaatikko, ja sen tein..
nyt kun se on uunissa niin tuntuu ehkä vähän liioittelulta :D
800g jauhelihaa, 10dl makaroonia ja 1,4l munamaitoa, meitä on tosissaan syömässä 3 joista yksi on metrin pätkä :D :D
näin käy mulle aina, mielestäni teen ruokaa kohtuudella mutta lopputulos on jotain muuta.
kotoa opittu tapa ilmeisesti, onneksi en asu yksin :D :D

[QUOTE="Neith";22922708]piti tehdä meille makaroonilaatikko, ja sen tein..
nyt kun se on uunissa niin tuntuu ehkä vähän liioittelulta :D
800g jauhelihaa, 10dl makaroonia ja 1,4l munamaitoa, meitä on tosissaan syömässä 3 joista yksi on metrin pätkä :D :D
näin käy mulle aina, mielestäni teen ruokaa kohtuudella mutta lopputulos on jotain muuta.
kotoa opittu tapa ilmeisesti, onneksi en asu yksin :D :D[/QUOTE]

No, tuostahan syö monta päivää :)!

[QUOTE="Tiina";22922734]No, tuostahan syö monta päivää :)![/QUOTE]

niinhän siitä syö, mutta mä en jaksa syödä kuin max 2 kertaa samaa ruokaa perättäisinä päivinä.. se on siis ongelma meillä, mie teen ruokaa ikäänkuin ruokittavana olis suurperhe.

Syötte monta päivää tuosta ja loput pakkaseen. :) Mä teen aina isot annokset ruokaa ja pakastan loput. Joskus kun laiskottaa, niin ei tartte alkaa kokkaamaan vaan voi ottaa pakastimesta.

Syötte monta päivää tuosta ja loput pakkaseen. :) Mä teen aina isot annokset ruokaa ja pakastan loput. Joskus kun laiskottaa, niin ei tartte alkaa kokkaamaan vaan voi ottaa pakastimesta.

toi pakastus olis hyvä juttu, mutta meillä on niin onneton pakastin ettei sinne mahdu (se kun on ihan täynnä sen 3 laatikon verran)
isomomman hankinta on suunnitteilla kyllä. jotenkin vois kyllä tuo mun pää suvaita toimia kun mietin että paljonko sitä ruokaa tarvitsee tehdä :D

Mulla on nyt vähän sama ongelma :/

Äkillisen stressin seurauksena en pystynyt oikein syömään varmaan viiteen päivään ja nyt sitten täytyy syödä varovasti tai tulee vatsa kipeäksi.. Silti teen samanlaisia satseja kuin aiemmin, jolloin söin suunnilleen samanverran kuin tuo meiän vajaa 110 kilonen isäntä :D
Sit ärsyttää kun pitäis monena päivänä syödä samaa ruokaa, kun tykkäisin kuitenkin tehdä eri ruokia eri päiville..

Mulla on nyt vähän sama ongelma :/

Äkillisen stressin seurauksena en pystynyt oikein syömään varmaan viiteen päivään ja nyt sitten täytyy syödä varovasti tai tulee vatsa kipeäksi.. Silti teen samanlaisia satseja kuin aiemmin, jolloin söin suunnilleen samanverran kuin tuo meiän vajaa 110 kilonen isäntä :D
Sit ärsyttää kun pitäis monena päivänä syödä samaa ruokaa, kun tykkäisin kuitenkin tehdä eri ruokia eri päiville..

:) mie tykkäisin kanssa tuosta että on vaihtelua, eli lounaaksi ja iltaruuaksi ei ole koskaan samaa ruokaa, ja monena päivänä peräkkäin ei syödä samaa.. mutta koska mulla aina lähtee lapasista tuo ruuanlaitto niin pakastin täytyy niistä lihapakkauksista joissa päiväys on tulossa vastaan, kun ei niitä keritä tekemään kun olen tehnyt sen verran liikaa jotain muuta ruokaa.. luvattoman paljon meillä menee roskiin ruokaa kun ostan/teen sitä liikaa

Kieltämättä tuo on aika iso annos. Meidän kahdeskan hengen perhe syö 2 krt sellaisesta annoksesta, jossa on 600g jauhelihaa ja vajaa pari pussia makaronia.

Olisin myös ehdottanut pakastamista, mutta jos on tilaongelmia, niin huonompi juttu. Paistettu makaronilaatikko on erinomaisen hyvää.

Kannattaako asioista tehdä oikeesti noin vaikeita?
Mä voin syödä samaa ruokaa neljäkin kertaa peräkkäin (kahtena päivänä kaksi ruokailua) tai voin pakastaa osan.
Kun tekee hyvää ruokaa, sitä söisi vaikka kuinka usein :)

[QUOTE="Neith";22922825]:) mie tykkäisin kanssa tuosta että on vaihtelua, eli lounaaksi ja iltaruuaksi ei ole koskaan samaa ruokaa, ja monena päivänä peräkkäin ei syödä samaa.. mutta koska mulla aina lähtee lapasista tuo ruuanlaitto niin pakastin täytyy niistä lihapakkauksista joissa päiväys on tulossa vastaan, kun ei niitä keritä tekemään kun olen tehnyt sen verran liikaa jotain muuta ruokaa.. luvattoman paljon meillä menee roskiin ruokaa kun ostan/teen sitä liikaa[/QUOTE]

Mä just ukolle sanoin että pitää ostaa arkkupakastin kun pakastin on tosiaan niin täynnä että on vaan sitten pakko syödä noita maratooniruokia kun niitä kerran hölmöyksissäni teen :D

[QUOTE="huoh";22922838]Kannattaako asioista tehdä oikeesti noin vaikeita?
Mä voin syödä samaa ruokaa neljäkin kertaa peräkkäin (kahtena päivänä kaksi ruokailua) tai voin pakastaa osan.
Kun tekee hyvää ruokaa, sitä söisi vaikka kuinka usein :)[/QUOTE]

siis eihän asia ole sinänsä ongelma, kunhan vain "ääneen ihmettelen" omaa toimintaani :D

Kieltämättä tuo on aika iso annos. Meidän kahdeskan hengen perhe syö 2 krt sellaisesta annoksesta, jossa on 600g jauhelihaa ja vajaa pari pussia makaronia.

Olisin myös ehdottanut pakastamista, mutta jos on tilaongelmia, niin huonompi juttu. Paistettu makaronilaatikko on erinomaisen hyvää.

Kuinka voi riittää kahdeksalle hengelle edes yhteen ruokailukertaan noin pieni makaronilaatikko? :O Minä teen ap:n ohjeen mukaan neljälle hengelle (1 aik, 3 3-7v lasta) laatikon, riittää kahdeksi kerraksi.

Kuinka voi riittää kahdeksalle hengelle edes yhteen ruokailukertaan noin pieni makaronilaatikko? :O Minä teen ap:n ohjeen mukaan neljälle hengelle (1 aik, 3 3-7v lasta) laatikon, riittää kahdeksi kerraksi.

Ehkä meillä on sitten pieniruokaista porukkaa. No, ehkä sillä toisella ruokailukerralla mies on töissä, mutta noin suurin piirtein.