R
"reetta"
Vieras
hihii nynnyjä saaki kiusata...
mä en kiellä sitä mun lapsilta.
ne onki rohkeita eikä vitu luusereita! 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Voi voi kun kiusatulla on vaikeaa! Just. Jos on niin vaikeaa (muka) niin vaihtokoon koulua! Jos ei sopeudu ja pärjää niin... Heikot jää jalkoihin ja ne poljetaan. Se on luonnonlaki.
Siis ymmärrä mitä? On täysin faktaa, että jos pahoinpidellään henkisesti ja fyysisesti lapsena, eikä korjaavia kokemuksia ole, ei lapsi oikein opi, miten muita kohdellaan ja mitä pahalle ololle voidaan tehdä. Sinunkin kullannuppusi saattaisi alkaa kiusaajaksi jos systemaattisesti pahoinpitelisitte häntä kotona. Tämähän ei tarkoita, että kiusaaminen olisi "oikeutettua", mutta sorry vaan, mitä voi odottaa lapselta, joka ei näe mitään järkevää mallia kotona ja itseäkin pahoinpidellään? Ei se lapsi ole siinä paha.
Ei, en todellakaan halua vähätellä kiustaun kokemaa tuskaa!
Joskus tuntuu inhottavalta lukea kuinka kaikki kiusaajat ovat suorastaan pahoja ihmisiä eivätkä ansaitse mitään hyvää jne.
Itse olin kiusaaja. Kotona minua hyväksikäytettiin, lyötiin, härnättiin ja väheksyttiin vuosia jonka seurauksena en oppinut oikeaa ja väärää ja miten muita ihmisiä on ok kohdella. Opin sen vasta paljon myöhemmin, itse.
Mun mielestä kaikkein eniten velvollinen anteeksipyyntöön olisi isäni. Saisi pyytää anteeksi minulta ja kiusatulta! Hän ei paskan vertaa välittänyt minusta, omasta lapsestaan, eikä kiusatusta tytöstä ja hän tiesi varsin hyvin miten häntä kiusasin.
En jaksa elää ikuisen syyllisyyden kanssa siksi, että yläasteella ymmärtämättä asiaa kiusasin jotakuta, purin pahaa oloani syyttömään, mutta olin pahaan olooni täysin syytön itsekin. Meistä kumpikaan ei todellakaan ansainnut kohteluaan!
Ja nyt saan varmaan kamalan paskavyöryn kun olen niin paha ihminen, ansaitsen turpaan ja muuta ihanaa, mutta halusin vaan sanoa tämän. Kiitos ja anteeksi.
jos minun pitää ymmärtää kiusaajiani, niin miksi et itse ymmärrä isääsi? ethän tiedä mistä traumaattisista kokemuksista hänen tekonsa johtuvat.
itse olen ollut vuosia mielisairaalassa kiusaamisen takia. kymmeniä itsemurhayrityksiä ja vuosikausien viiltelyä. ei, en ymmärrä miten kukaan voi tehdä sellaista toiselle. kiusaajat eivät saa minulta mitään sympatiaa.
tytsi oot outo! kyl vittu penskat voi kiusaa vaik olis kaikki hyvin kotona. se on leikkiä lapsille!
Näin. Ap:n mielestä häntä ei saa syyttää kiusaamisesta, mutta isää syyttää huonosta kohtelusta. Eiköhän sillä isälläkin ole jotain kamalaa tuon käytöksen takana, mut ap ilmeisesti valikoi ketkä saa anteeksi tekonsa olosuhteiden takia ja ketkä ei![]()
Näin. Ap:n mielestä häntä ei saa syyttää kiusaamisesta, mutta isää syyttää huonosta kohtelusta. Eiköhän sillä isälläkin ole jotain kamalaa tuon käytöksen takana, mut ap ilmeisesti valikoi ketkä saa anteeksi tekonsa olosuhteiden takia ja ketkä ei![]()
Siis mitä? Onko sinusta todella verrattavissa AIKUINEN MIES vs. lapsi? Oletko ihan terve? Kyllä se ihan faktaa on, että lapsella ei ole läheskään samoja mahdollisuuksia kuin aikuisella. Pitää olla oikeasti tyhmä, jos ei tätä ymmärrä.
Juu, niin voikin. Silloin empatiakyky ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt tai ryhmäpaine vaikuttaa tms.
Voi voi kun kiusatulla on vaikeaa! Just. Jos on niin vaikeaa (muka) niin vaihtokoon koulua! Jos ei sopeudu ja pärjää niin... Heikot jää jalkoihin ja ne poljetaan. Se on luonnonlaki.
Sillä isällä voi olla takana niin kamalia asioita ettei hän ole edes aikuisikään mennessä pystynyt niitä käsittelemään. Pointti oli että typerää tuollainen että itselle pitäisi antaa anteeksi ja ymmärtää mutta sitten ap ei kykene anteeksiantoon ja ymmärrykseen, ja oot vitun vajaa jos et sitä tajua. Säkin varmaan puolustelet kiusaamistas jollain mukavilla tekosyillä, kun on aina kiva siirtää vastuu muille ja olla niiiiiin uhria![]()