Tytölle nimeksi Pieta vai Pii :)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama täällä,kiva lukea kommentteja pieta nimen maskuliinisuudesta,kun itse naisena sen nimen omistaa : D mie olen kovasti pitänyt nimestäni,ei tule joka kadun kulmassa vastaan eikä silti ole liian keksimällä keksitty.

pieta on mun nimeksi annettu vajaa 16 vuotta sitten ja oon kyllä aina pitäny sitä ihan nättinä eikä kukaan ole mua ainakaan koskaa siitä haukkunut, pikemminkin esim. opettajat kauniiksi kehunut. inhottavaa lukee täältä että muka kauheen ruma ja maskuliininen nimi :D mulle se ainakin mielestäni sopii, ei se nimi vaan se persoona!

Ehkä tämä onkin jo mainittu mutta englanniksi "pee" lausutaa pii, eli miettikää nyt hieman sitäkin jos Pissa haluaa isompana maailmalle, tai vaikkei haluakkaan assosioituu tuo nimi "pee" sanaan aika helposti :(

Pii on musta ihana nimi! Elliidasta en niin tykkää, mutta jos se on itsellenne mieleen, niin siitä vain! Erikoista nimeä ei kannata siksi jättää antamatta, että joku saattaa kiusata. Lapset tosiaan keksivät kyllä syyn kiusata muutenkin jos niin kurjasti käy. Eikä erikoisesta nimestä välttämättä sanota paljon mitään, varsinkaan enää nykyaikana.

Itsellänikin on erikoinen nimi ja 70-80-luvulla se oli paljon harvinaisempaa kuin nykyään. Ei jääny traumoja, pikemminkin oli kivaa että mun nimi oli aina "mun".

Ajattele kun tyttösi joskus teini-ikäisenä esittäytyy jollekin pojalle discossa...

"moi mä oon pii"

"uuh oletko, kerro tarkemmin millaista on olla naisen kanssa, lähdetäänkö kolmen kimppaan?"

[QUOTE="Kenguru";22845099]Ai, mä tunnen yhden tytön, jonka nimi on Pii, ja isä on matikan ope.
Senpä takia tuo Pii ei nimenä kulosta hullulta omiin korviin, kun olen tottunut siihen.
Yleensä en kyllä pidä ihan eriskummallisista nimistä.[/QUOTE]

Mäkin tunnen yhden Piin jonka isä on matikan opettaja ja jonka veljen nii on Miikka :-)

Miks ei Pii Elliida nimeä voisi vaihtaa vaikka Piieliina nimeen? Paljon sulosempi olisi. Pii Elliida ei oikein soinnu hyvin. Pii Elina olis kans vaihtoehto?
Entäs Piie? Minä olen myös luullut että Pieta on poika, mutta ei sen väliä. =) Ei hassumpi sekään.

Miksi aina pitäsi antaa tavallinen nimi? Jos teitä miellyttää nuo, niin siitä vain. Mielummin kuulisin jonkun noista kuin että kastettu olisi joku Kerttu tai Ella.. TAAS.

pii on noin 3,14
pietà.. kato italian sanakirjasta
ei kumpakaan kiitos

Ihan menee ohi aiheen, mutta..
Sama mamma italiana on perustellut vaikka minkä nimien katsomista italian sanakirjasta...
Mun tytöllä on etenkin pohjoimaissa hyvin tavallinen ja vanha nimi. Nimeä tavataan koko maailmassa, mm. joissain Afrikan maissa sen nimisiä on myös, mutta koska italiaksi se tarkoittaa "kyrpää" tms (en muista) niin sitä ei kuulemma pitäisi antaa lapselle nimeksi...

Pieta on minusta kaunis, suomalainen ja ei-niin-tavallinen nimi.
Tunnen yhden Pii-nimisen naisen, eikä häntä tietääkseni kukaan nimestä kiusaa. Ja joo, lapset kyllä keksii sen syyn kiusaamiseen ihan mistä haluavat, jos niin haluavat.

Mustaki inhottavaa lukea ku ihmiset haukkuu Pieta-nimisiä. Mä ainaki tykkään nimestäni ja kiva ku se on aika harvinainen, saa mut tuntemaan itteni ainutlaatuseksi :) Oon 21 ikävuoteni aikana kuullu pelkästään kehuja nimestäni ja olenkin tavannut joskus Pieta-nimisiä naisia. Ois aika tylsää olla esim. Laura, vaikka nätti nimi sekin.

Hö vähä tyhmää miettiä liikaa nimen alkuperää. Mä itse en oo kovin uskonnollinen, muttei mua koskaan oo haitannu Pietan kristillinen merkitys. Aika moni suomalainen nimi tulee Raamatusta suoraan tai hieman muunnettuna, oottekos miettineet? ;) Musta ainaki on ollu hauska kuulla eri ''tarinoita'' omalle nimelleni. Kyllä mä luulen että erikoiset nimet oudoksuttaa kuten vähemmän tutuilla ja turvallisilla asioilla on tapana. Pii-nimiki musta kuulostaa ihan kivalta ku sitä on vähä aikaa makustellut.

Yhteistyössä