Tytölle nimeksi Pieta vai Pii :)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Mun mielestä pieta on miehen nimi ja pii taas pissaa. vois olla lapselle aikuisena inhottavaa selitellä englanninkielisille ystäville, työkavereille ....

Antakaa, ihmiset, lapsillenne oikeita nimiä!

APUA tota pissaa mä en edes tajunnut! (jos tohon päätyy niin leikkisin enkuissa kuuroa ja kirjoittaisin lapseni nimen, enkä ikinä sitä lausuisi)

Siis sehän Pii-nimen ideassa on että se on alkuluku ja tuttu matikasta! mutta ei se sano ettei voisi olla ihmisen nimi, onhan esim. luontonimiäkin paljon niin miksei matikkanimiä? en ihan ymmärrä tuota tyrmistystä! ja eikös englanninkieliset ymmärrä että kieliasu erilainen, naapurissa on fanni ja eikös sekin tarkoita jotain takapuolta tms. englanniksi? maassa maan tavalla, kukaan suomessa tuskin ajattelee että pii liittyy pissaamiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis sehän Pii-nimen ideassa on että se on alkuluku ja tuttu matikasta! mutta ei se sano ettei voisi olla ihmisen nimi, onhan esim. luontonimiäkin paljon niin miksei matikkanimiä? en ihan ymmärrä tuota tyrmistystä! ja eikös englanninkieliset ymmärrä että kieliasu erilainen, naapurissa on fanni ja eikös sekin tarkoita jotain takapuolta tms. englanniksi? maassa maan tavalla, kukaan suomessa tuskin ajattelee että pii liittyy pissaamiseen!

Ihan tosissaanko luulet noin?! Meillä puhutaan kotona englantia ja "I need to pee", LAUSUTAAN MUUTEN PII, on ihan jokapäiväisessä käytössä lastenkin parissa luonnollisesti.
Ei sitä näköjään jotkut pysty näkemään kuin omaa ajatusmaailmaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:):
Eli tytölle pitäisi antaa nimi ensi viikolla ja vaihtoehtoina ovat:

Pieta Eleonoora

Pii Elliida

Kumpi on parempi ja miksi? Halutaan erikoisempi ja kaunis nimi!

Pieta.
Sopisi mielestäni paremmin tytölle. Tiedänkin erään Pieta-tytön.
Pii nimeä en kyllä tytölle laittaisi ikinä, enkä varmaan pojallekkaan.

Kivoja on molemmat etunimet. Ja niille kenen mielestä Pieta on pojan nimi, sitä on annettu 340 tytölle ja 3 pojalle. Että aika selkeesti on vakiintunut tytön nimeksi. Pii on kyllä kiva myös... Ainoastaan tuo Elliida on sellainen että ei ihan mun makuun. Vaikea valinta. =)

Pieta Eleonoora

Pii Elliida

Kumma kun ei neliöjuuri, vaikka Neliöjuuri Elliida.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

huonot on teillä kyllä ideat. anteeksi kauheesti. luonto nimet on aivan eriasia, esim. kanerva kaisla minttu tuuli lumi jne on todella nättejä tytön nimiä.

Pii on ihan kaunis nimi. Olen tavannut sen nimisen tytön vuosikymmeniä sitten ja pidin siitä jo silloin (lapsena ollessani).

Mutta jälleen kerran ihmettelen miksi ihmeessä hyväksytätte lapsenne nimeä muilla palstalaisilla??? Lapsella on nimi jo syntyessään (tai paremminkin jo ennen syntymää). Käyttäkää intuitiota sen löytämiseen älkääkä väen vängällä "keksikö" sitä keksimisen vuoksi.

moi mun nimi on pii ja asuin just tossa vuoden jenkeissä ja käytin kylläkin tokaa nimeeni mut kerroin kyl kaikille kavereille mun oikeen nimen eikä se niistä mitenkään kauheen huvittava ollu, koska kuka tahansa järkevä tajuu et ku on eri kielet niin ristiriitoi tulee.
ja sellanen juttu vielä et oon ylpee nimestäni enkä vaihtas sitä ja että mun mielestä ulla maijoja on suomessa jo ihan riittävästi vaikka nättejä nimiä ovatkin. musta on ihanaa tehä nimelläni lähtemätön vaikutus heti kerrasta, tai ainakaan usein sitä ei oo kerran esittelyn jälkeen unohettu :)
ite oon eläny asenteella et ei nimi miestä (tai naista) pahenna jos ei mies nimeä enkä mitään identiteettikriisejä nimeni takia ole joutunut kokemaan

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Pieta Eleonoora

Pii Elliida

Kumma kun ei neliöjuuri, vaikka Neliöjuuri Elliida.

Tai Plussa. Vaiks Kaks-Plussa :D

Lapset koulussa:
"Piin neliöjuuri, allekirjoitukseksi p, Pii-seksuaali, Piiperjätä, Piinaaja, Kulta-Into-Pii et cetera, et cetera..."
Pieta menettelee, mutta eikö vaikka Sabrina olisi kaunis ja huomiota herättävä nimi?

pieta on mielestäni enemmän pojan ku tytön ja pii onko edes mikään nimi ja hyväksytäänkö soitä tytön nimenä edes eli ei kumpikaan on paljon kauniinpiakin ja suomalaiseen suuhun sopivia nimiä kuin nämä kaksi!

eikös pietu ole pojan nimi ja Pieta tytön. nimi valinnasta en osaa sanoa mitään muuta kun eivät olisi minun mieleeni, en oikein pidä , mutta kaikkeen tottuu, Itse nimen lapselle annatte. :)

Yhteistyössä