Tytölle nimeksi Pieta vai Pii :)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai kauheeta. Miettikää nyt hyvät vanhemmat. Maailma kansainvälistyy. Lapsenne voi olla Suomessakin töissä yrityksessä, joissa ollaan yhteyksissä meilitse muihin maihin. Ja allekirjoituksena Pii. Kyllä siinä menee aamukahvit yhden jos toisenkin kurkkuun. Eikä siitä edes voi päätellä, onko kyseessä mies vai nainen. Miettikää nyt hyvät ihmiset. Pii.....ei kauheeta. Tossa Eleonorassa ei oo mitään vikaa, miksette anna sitä etunimeks.

Mene joo puistoon huutelee Pii! Kehtaatko? Ja tulet jatkuvasti törmäämään kyselyihin lapsesi nimestä, missä ikinä liikuttekaan, se on sellainen keskustelunavaus yleensä.

Haluaisitko ap itse rehellisesti, että nimesi olisi Pii? Esim. nuoruudessasi kun teit tuttavuutta poikiin. Joo, mikäs sun nimi on? Pii.......rehellisesti, voisitko itse olla Pii?

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Eikö kukaan muu kuin Mamma Italiana tosiaankaan tiedä, mitä Pietá tarkoittaa / mikä se on??

Pieta on joskus kauan sitten ollut myös pojan nimi - lyhenteenä Petruksesta eli Pietarista. Nykyisin se on ensisijaisesti tytöille annettava nimi.

Pieta on myös kansanomainen muunnos nimestä Beata. Latinan kielessä on sana 'pietas' = hurskaus, kiintymys, rakkaus, uskollisuus'. Jostakin olen myös kuullut joskus, että sanalla olisi myös merkitys "kuussa asuva noita/haltija".

Italiassa heittomerkein varustettuna sana tarkoittaa mm. kärsimystä - Vatikaanissa taitaa olla kaunis vanha Michelangelon tekemä naista esittävä uskonnollinen patsas, jonka nimi on Pietà. Patsas oli Michelangelolle hyvin tärkeä, sillä se on kuvanveistäjän ainoa teos, jonka M. on erikseen signeerannut.

Pieta on TYTÖN nimi, itse olen ainakin Pieta-niminen tyttö. Mikä siinä nimessä on muka niin kauhean rumaa haluaisin kuulla? Itse olen kyllä ihan tyytyväinen, ja parempi olla Pieta kuin joku saatanan Marjatta, Annikki tai Tyyne ! Pieta on kaunis nimi jolla on historiallinen ja kaunis tausta!

Ja Pii - suomalaisille idiooteille niinkuin ylläoleville tulee tottakai mieleen kuseminen ja virtsa. Jos tuo huvittaa teitä, niin suomessa on nimetty monta tyttöä "Muna" nimisiksi, ja siinä ei minusta ainakaan ole mitään pilkattavaa tai hauskaa?

jatkan edelliseen, että en kyllä itse antaisi lapselleni nimeksi Pii, mutta jokainen tavallaan. Tyhmää muuten tulla keskustelu palstalle kyselemään nimeä lapselle, eiköhän se ihan mahanpohjalta tule se nimi viimeistään kun napero on kainalossa, kumpi tuntuu luontevammalta ?

ja ihmiset jotka kommentoivat että EI KUMPIKAAN voisivat varmasti mennä muualle :D Kysymys kuului että KUMPI nimi! Postaajaa ei varmasti kiinnosta vastaus jossa sanotaan että " Pietat on perseestä, Pii kuulostaa kuselta, antakaa nimeksi Jukka-Pekka".

Yhteistyössä