Koirahommasta oli viime vuoden (tai edellisen) puolella jossain ajankohtaisohjelmassakin, jäi mieleen. Suomessa maksetaan varmaan ainoana maana verot moneen kertaan samasta asiasta, miettii nyt vaikka niitä auton käyttökustannuksia, ja missä se verotulo näkyy?Samoja ajatuksia mullakin... Loppujen lopuksi tämäkin tulee tavallisen työntekijän kukkarostya otettavaksi rahaksi, jolla elätetään ne joilla ei ole varaa mennä edes sinne töihin.
Suomi on oikea verottajan paratiisi. Täällä on ihan suhteettoman kallista asua ja elää.
Tuosta en ole muuten kuullutkaan, että koira saastuttaa enemmän kuin auto.
Kilsan verran kuopuskin joutuu pysäkiltä koululle kävelemään, vaikka bussilla kulkeekin. Periaatteessa voisi vaihtaa bussiin, mutta aikataulut ei osu kohdilleen ja nopeammin on perillä, kun kävelee.Jonkinlainen kuukausikortti on täälläkin mahdollinen, mutta kallis sekin. Sitten kävelisivät puoli kilsaa lähimmälle pysäkille ja kilsan keskustasta kouluun, joka on periferiassa.
Riippuu koirastaNo luin minä sen nyt, ja kyse oli kuivamuonasta. Syökö kaikki koirat kuivamuonaa vai? Ja sitäpaitsi, se on kuulemma tehty teurasjätteistä.. eli jäljet johtavat taas ihmiseen.
Voihan asiaa kokeilla menemällä suljettuun autotalliin koiran kanssa ja laittamalla auton käyntiin, kumpi tappaa sinut ennemmin, auto vai koira. Pohdipas tätä asiaa.
Ja autosta...Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22833335:Riippuu koirasta
Provosointia.No luin minä sen nyt, ja kyse oli kuivamuonasta. Syökö kaikki koirat kuivamuonaa vai? Ja sitäpaitsi, se on kuulemma tehty teurasjätteistä.. eli jäljet johtavat taas ihmiseen.
Voihan asiaa kokeilla menemällä suljettuun autotalliin koiran kanssa ja laittamalla auton käyntiin, kumpi tappaa sinut ennemmin, auto vai koira. Pohdipas tätä asiaa.
Ja jos ne ei syö kuivamuonaa niin mitäs sitten? Se lihan tuottaminen on ekologisesti maan mahtavinta syntiä ja koiraa kun ei vegeruualle voi laittaa niin onko niin suunnattomasti eroa mitä lihaa se koira syö? Ja kyllä varmaan suurin osa koirista syö kuivamuonaa, vähintään lisänä, että on se aikamoinen taakka ympäristölle.No luin minä sen nyt, ja kyse oli kuivamuonasta. Syökö kaikki koirat kuivamuonaa vai? Ja sitäpaitsi, se on kuulemma tehty teurasjätteistä.. eli jäljet johtavat taas ihmiseen.
Jälleen riippuu koirastaProvosointia.
Pääsetkö koiralla töihin? Onko sinulla mahdollisuutta hyötyä koirasta niin että saat siitä leivän pöytään?
Jos haluttaisiin OIKEASTI jotain ympäristö tekoja niin tuettaisiin juurikin jotain hybridiautojen ostamista ja käyttämistä, eikä vain nostettaisi veroja.Hybridi- ja sähköautot ilmaisjakeluun taajaman ulkopuolelle.
Kuljettaako koira myös lapset tarhaan tai kouluun ennenkuin vie sinut töihin, onko niitäkin useampipaikkaisia malleja?Provosointia.
Pääsetkö koiralla töihin? Onko sinulla mahdollisuutta hyötyä koirasta niin että saat siitä leivän pöytään?
Ja paskanmarjat. Voisihan koiraa sitäpaitsi paeta siihen autoon, ja sitten tuupertuisi sinne.. eli auto olisi jälleen pahempi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22833335:Riippuu koirasta
On useampipaikkaisia. Riippuu ihan siitä, millaisen reen/kärryt hankkii. Olenkin harmitellut, että tuo puudeli on jo noin vanha, muutoin se olisi näissä keleissä aivan ehdottomasti paras kulkuneuvo täällä pääkaupunkiseudulla.Kuljettaako koira myös lapset tarhaan tai kouluun ennenkuin vie sinut töihin, onko niitäkin useampipaikkaisia malleja?
Fifillä on ongelmana se, että se ei tajua, että valjakko on se itse... Mutta muuten käypäinen kuljetusmuoto.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22833390:On useampipaikkaisia. Riippuu ihan siitä, millaisen reen/kärryt hankkii. Olenkin harmitellut, että tuo puudeli on jo noin vanha, muutoin se olisi näissä keleissä aivan ehdottomasti paras kulkuneuvo täällä pääkaupunkiseudulla.
Ihana!!!! Noh, ei puudelikaan koskaan suostunut vetämään mua vaan tuli pulkkaan syliini istumaan vaikka kuopus juoksi edellä nakkipötköä heiluttaen. Kaikkia muita kyllä veti.Fifillä on ongelmana se, että se ei tajua, että valjakko on se itse... Mutta muuten käypäinen kuljetusmuoto.
Tai sitten se vain on niin fiksu: istuutui kanssani pulkkaan ja katseli, että missäs se palvelusväki on, joku unohti vetokoirat
Siinä olis kyllä paljon hyviä juttuja jos kaikki asuisivat taajamissa. Haja-alue olisi puhtaasti maa- ja metsätaloutta sekä mökkeilyä varten. Tiivis yhdyskuntarakentaminen olisi monella tapaa edullisempaa, kaiken muun paitsi rakennusmaan hinnan kannalta.
Minä ainakin ostan meidän tulevalle hauvalle luomulihaa ja saa sitä +kotiruokaa. Kuivamuona on vain hätävaraksi. Ettäs tiedät.Ja jos ne ei syö kuivamuonaa niin mitäs sitten? Se lihan tuottaminen on ekologisesti maan mahtavinta syntiä ja koiraa kun ei vegeruualle voi laittaa niin onko niin suunnattomasti eroa mitä lihaa se koira syö? Ja kyllä varmaan suurin osa koirista syö kuivamuonaa, vähintään lisänä, että on se aikamoinen taakka ympäristölle.
Vaikka sulla on yleensä kärjistettyjä kommentteja, on niissä usein silti ihan asiaa. Silloin kun fanaattisesti on jostain asiasta yhtä mieltä eikä suostu näkemään muuta ja komentointi on tasoa kymmenen nauruhymiötä peräkkäin ihan asialliseen linkkiin, laittaa se kirjoittajansa näyttämään lähinnä idiootilta.
Juuri näin. Tuolla edellä siitä serkustani kerroinkin jo. Ihmiset ajetaan kohtuuttoman ahtaalle. Eikä kyse ole pelkästä mukavuudenhalusta, vaan siitä että jos ihmisellä ei ole elämässä mitään muuta kuin työ ja työmatkat, niin ei se ole mitään elämää. Työelämän vaatimukset senkun kovenee.. Ja sitten ihmetellään miksi mt-ongelmat ovat jatkuvassa kasvussa. Tuo mun serkkuni jaksoi viitisen vuotta, lopulta ei enää nukkunut, nähnyt ketään ihmisiä jne. Jos ei olisi itsellä ollut voimia ja tahtoa muuttaa asioita, en edes halua ajatella mitä olisi tapahtunut. Työterveydessä määrättiin vaan unilääkkeitä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22833408:Suurin osa yksityisautoilijoista tulee tänne lähikunnista aluilta, joissa julkinen liikenne ei toimi hyvin. Onhan sitä ehdotettu, että nämä autoilijat tulisivat autolla vain radan varteen ja jatkaisivat Helsinkiin junalla, mutta se lisää työssäkäyvien kustannuksia. Ja kuten aiemmassa jo totesin, julkisilla liikkuminen on saamarin hidasta...aika on rahaa ja kuka haluaa käyttää 3 tuntia päivässä työmatkoihin, jos voi käyttää puolet vähemmän?
Ei auto mua tapa, jos ei ole käynnissä. Koira taasen voisi tappaa, siinä vaiheessa, kun ei muutamaa päivää olisi syötävää tai sitten se kuolisi janoon ja mädäntynyt koiran lemu tappaisi mut...No luin minä sen nyt, ja kyse oli kuivamuonasta. Syökö kaikki koirat kuivamuonaa vai? Ja sitäpaitsi, se on kuulemma tehty teurasjätteistä.. eli jäljet johtavat taas ihmiseen.