Mihin ne verorahat menee, kysyi joku. Aika varteenotettava kysymys, kiva olisi tietää vastaus. En ole vielä tähän mennessä ymmärtänyt tuota jatkuvaa yksityisautoilusta vouhkaamista Suomen kaltaisessa maassa, jossa julkinen liikenne ei toimi kunnolla edes Espoon sisällä. Sitten kun otetaan huomioon etteivät kaikki yksinkertaisesti voi asua kehä III:n sisäpuolella, varsinkaan niillä alueilla joissa julkiset vähänkään kunnolla kulkee, eikä kaikki elä pelkästään virka-aikoina, sitten voidaan alkaa ruotia yksityisautoilun tarpeellisuutta.
Suomessa pitäisi tajuta että koska julkista verkostoa ei voida millään realistisilla kustannuksilla levittää kovin laajalle, pitäisi panostaa siihen mikä on järkevää ja lakata vainoamasta enää kovin paljoa enempää niitä jotka eivät asu radan varrella. Liityntäparkit kuntoon, Helsingin keskusta-alueet kokonaan kiinni yksityisautoilta, julkisten liikkuvuus luotettavammaksi ja hintoihin hyvin maltillisia korotuksia, palveluja ja työpaikkoja lähemmäs asutuskeskuksia muuallakin kuin pk-seudulla ja isoissa kaupungeissa (Vihdin Ideapark olisi ollut hyvä alku) ja sitten keskitytään sen saastuttamisen kanssa vähentämään tasaisesti muualtakin kuin vain yksityisautoilusta.