G: kauanko seurustelua ennen avoliittoa?

  • Viestiketjun aloittaja "adalmiina"
  • Ensimmäinen viesti
Kolmisen vuotta oltiin yhdessä ennen häitä. Kuukausi ennen häitä muutettiin samaan kämppään. Koko seurusteluajan asuttiin kaukana toisistamme. Mies opiskeli ulkomailla ja myöhemmin teki töitä eri paikkakunnilla. Yhteinen koti ainakin toistaiseksi on mun opiskelupaikkakunnalla.
 
"viima"
tavattiin baarissa. halus saattaa kotiin. jäiyöksi jasen jälkeen ei oo poismuuttanut. hih. nyt aikaa tuosta viisi vuotta. asuttiin mun vuokra kämpäs, mä opiskelin ja än töissä. mä olin 25v ja ukkeli 22. nyt kolmatta vuotta omassa kodissa ja kuukauden ikäinen vauva kainalossa
 
"vieras"
Vajaa vuosi ennen kuin muutimme virallisesti yhteen, ikää oli tavatessamme 21 ja 26. Epävirallisesti olimmekin sitten saman katon koko ajan pari viikkoa tapaamisen jälkeen, jolloin sain avaimetkin mieheni asuntoon :) Naimisiin menimme 6 vuoden jälkeen.
 
meillä
3kk oltiin seurusteltu, ku yhteen muutettiin, uuteen osotteeseen. Molemmat opiskelijoita, minä 19 ja hän 22. Sitä ennen oltiin kuukausi tavallaan asuttu yhessä hänen luonaan, koska mulla ei ollu kämppää.
 
Ei seurusteltu ollenkaan ennen häitä, yhteen muutettiin puolisen vuotta häiden jälkeen, vauva syntyi kolme vuotta häiden jälkeen.
Yhteistä matkaa on ollut nyt 5 vuotta.
Niin minä olin 33v ja mieheni 23v.
Ei seurustelua ennen häitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa? =)

Me seurustelimme 13kk ennen yhteenmuuttoa, molemmat silloin 18-vuotiaita, mulla ammatti ja mies opiskelija. :)
 
Ei seurustelua ennen häitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa? =)

Me seurustelimme 13kk ennen yhteenmuuttoa, molemmat silloin 18-vuotiaita, mulla ammatti ja mies opiskelija. :)
Tarkoittaa sitä ettei seurusteltu. Mentiin naimisiin. sen jälkeen muutettiin yhteen. Emme siis ole seurustelleet koskaan. Yhdessä olemme olleet 5 vuotta ja siis naimisissa sen 5 vuotta.
 
Vaivaiset puoli vuotta. Muutettiin uuteen kotiin.

Tällä hetkellä asuttu yhdessä 2v 4kk. Mies 26 ja mä 24. Mä olen vanhempainvapaalla (vakityö odottaa) ja mies töissä.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä kun virallisesti alettiin seurustella asuttiin melkeinpä käytännössä yhdessä, virallisesti mies muutti kirjat mun luokse joitain kuukausia siitä, en edes muista kauanko meni. Täysi-ikäisiä teinejä oltiin ja opiskeltiin ja käytiin töissä enemmän ja vähemmän molemmat.
 
Ei meillä ollut järjestettyä avioliittoa. Tavattiin samassa työpaikassa, oltiin ihan työkavereita mutta siihen hetkeen ei meidän ollut mahdollista aloittaa mitään suhdetta. Muutama vuosi vierähti ja tilanne oli otollinen joten menimme naimisiin heti.
 
Noin 8kk seurustelua ennen yhteen muuttoa. Ihan muutaman kuukauden jälkeen ruettiin asiasta puhumaan...
Molemmat asui kotonaan vielä seurusteluaikana, joten asuntoa jouduttiin pieni hetki etsimään.
Olin vähää vaille 19v, mies vajaa 6v vanhempi.
 
Viimeksi muokattu:
Miten te päädyitte menemään naimisiin? Rakastuitte palavasti ja halusitte samantien hoitaa virallisen puolen vai oliko enemmän järkisyyt pelissä? Anteeksi utelu, on vain niin erikoisen kuuloinen tilanne että kiinnostaa kauheesti :D
Me ei nähty enää mitään estettä olla menemättä naimisiin vaikka ei oltu sitä ennen suhteessa. Rakastuimme todella palavasti ja järkisyistä mieheni joutui jättämään työpaikkansa.
 

Yhteistyössä