Parisuhde, seksittömyys ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies 30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies 30v

Vieras
Mies kirjoittajana...

Tällaisesta asiasta ajattelin herättää keskustelua, eli olemme n. 30v pari ja lapset ovat 4v ja 1v. Kyse on varmaan sillä tavalla perinteisestä jutusta, että minä miehenä haluaisin seksiä periaatteella niin usein kun mahdollista. Toinen osapuoli taas ei.

Luin aikaisempaa ketjua aseksualisuudesta ja tähän en tilannetta suoraan vertaisi. Haluaisin kysyä teiltä, n. 30v parit jolla on 2 tai enemmän lapsia - miten seksi teillä onnistuu?

Normaalisti kun näitä keskusteluja lukee, on siellä aina että vähintään kerran päivässä tai 3-7 kertaa viikossa. Niinpä niin... yhden lapsen kanssa meilläkin toimi homma vielä ok.

Useinhan sanotaan, että miehellä aivot sijaitee "alhaalla" ja naisella ylhäällä. Tätä olen ajatellut itse yhdeksi "ongelmaksi", naisilla usein kaiken muun pitäisi olla kunnossa jos seksiin meinaa heittäytyä.

Mutta kun arjen pyörittämisen lasten kanssa ei ole helppoa. Aina on jotain mitä voi vielä tehdä. Ikinä ei tule mikään "valmiiksi".

Yleensä lapset ovat nukkumassa viimeistään klo 21. Siitä on omaa aikaa vielä hetki, mutta hommaa riittää siltikin: pyykit, astianpesukone, keittiön siivous. Jo normaalit askareet vievät veronsa töiden ohella; kaupassa käynnit, ruuanlaitto ja muut asioiden hoitamiset. Satunnaiset juhlat ja muut.

Iltaisin on muutama tunti omaa aikaa, jonka haluaa viettää yhdessä. Sitä ehtii katsomaan esim. yhden tv-sarjan tai pelaamaan jotain hetken aikaa. Sitten kun kello lähenee 23, pitää olla jo nukkumassa jotta jaksaa huomenna. Samalla tavalla menee viikonloput, lasten kanssa pyritään viettämään kaikki aika.

Seksiä ennen lapsia oli ja aktiivista, paljon erilaista, aloitteita teki molemmat.
Nyt 4v ajan tilanne on suurinpiirtein se, että iltaisin yritän tehdä aloitetta, toinen kiukustuu ja homma menee pieleen.

Täältäkin saa lukea ja ymmärrän tilanteet, jossa nainen tekee kaiken työn ja mies katsoo telkkaria. Meillä menee kaikki aika tasan, molemmat pesee pyykkiä, laittaa astianpesukoneen, tekee ruokaa, yms. Molemmat ovat siis yhtä väsyneitä aina iltaisin.

Onko "kohtalotovereita"?

Jos siis siellä on 3-5 kertaa viikossa seksiä harrastavia, pienten lasten vanhempia, miten se on mahdollista kaiken muun pakollisen ohella?

Meillä on 4 lasta ja tän viimeisen lapsen jälkeen seksielämä on aikalailla lakannu olemasta :( Mun ei vaan tee mieli, ei ollenkaan. Miehessä ei ole mitään vikaa todellakaan. En vaan "syty". Ajatuskin seksistä inhottaa tällä hetkellä :( Synnytyksestä on jo 10kk aikaa ettei senkään piikkiin voi laittaa. Tosin imetän, ja tiedän, että imetyksen aikana hormonitoiminta on todella toisenlaista kuin normaalisti mutta silti. Mua itteä haittaa tää ihan kauheesti. Mies on kyllä ihana, ettei ala väkisin vonkaamaan tai muuta kun sekään ei nauti jos tietää, etten minä nauti. Kaikenkaikkiaan todella kiusallinen tilanne ja toivon todella, että jossain vaiheessa se muuttuis :(

että kun on huolehtinut päivän ruuat,ulkoilut ja huushollin niin ei kertakaikkiaan jaksa sitä seksiä meillä lapset 2v ja 5v ja muo huvittaa oikeesti kerran kuussa.Mutta kyllä mä suostun useammin auttamaan miestä....käs käyttösesti.Pupuvaihe kuulemma tulee takasin sanoi mun gyne sitä odotellessa. Muuten ehkäisykin voi vaikuttaa mulla vei pillerit viimosetkin halut...Nyt ilman pillereitä huvittaa siis 1krt/kk.

http://www.haat.fi/haahumua/artikkeli.shtml/2010/12/1248688
"Kymmenenteen aviovuoteensa mennessä useat vaimot ovat jo hankkineet lapset ja onnistuneet päämäärässään lopettaa kaikki seksuaalinen kontakti aviomiehen kanssa. Siinä vaiheessa miehen rakkaus lapsia kohtaan ja sosiaalinen painostus pitävät miehen kotona." Se on aina ollut niin ja tulee aina olemaan. Kestäkäämme yhdessä!

Jos siis siellä on 3-5 kertaa viikossa seksiä harrastavia, pienten lasten vanhempia, miten se on mahdollista kaiken muun pakollisen ohella?

No, meille on parisuhde ensisijainen asia. Olkoon kämppä sitten vähän kakkasempi, jos se siitä olisi kiinni! :) Meillä kuitenkin vaimo on kotona ja mies töissä, joten nainen hoitaa naisten työt ja mies miesten työt, joka on sanomattakin selvää, ja niin se homma toimii. :)

Kyllä sitä aikaa löytyy, jos on luova. Itselleni sopivat aamut paremmin, iltaisin olen töiden ja kotitöiden jäljiltä liian uupunut. Aamulla lapset voivat katsoa videoita, jolloin meillä on aikaa harrastaa rauhassa seksiä. Näin siis viikonloppuina. Viikolla aika harvoin tulee sekstailtua, lähinnä silloin, kun on jostain syystä ollut rennompi päivä.

Mekin kolmikymppisiä, lapsia kaksi, 5- ja 2-vuotiaat.

Haluaisin kysyä teiltä, n. 30v parit jolla on 2 tai enemmän lapsia - miten seksi teillä onnistuu?

Normaalisti kun näitä keskusteluja lukee, on siellä aina että vähintään kerran päivässä tai 3-7 kertaa viikossa. Niinpä niin... yhden lapsen kanssa meilläkin toimi homma vielä ok.

Molemmat ovat siis yhtä väsyneitä aina iltaisin.

Ei onnistukaan. Ainakaan meillä, yhden lapsen kanssa todellakin toimi täälläkin.

Yksi vastaus on toi viimeinen jonka lainasin. On vaan niin väsynyt kun päivän touhuaa, öisinkin joutuu heräilemään. Meillä on muutenkin ollut touhu aamupainotteista, nyt lapset heräävät ennen kuin me eli ei toivoakaan.

Nyt esteeksi alkaa tulla jo pitkä taukokin. Aloitteen tekeminen muuttuu vaikeammaksi, jopa ajatus alkaa tuntua jännittävältä. Sellainen iloinen spontaanius on kadoksissa. Kaikesta ikävintä on että tämä alkaa olla jo ihan normaali olotila.

Ehkä kahdenkeskinen viikonloppu auttaisi asiaa ainakin hetkellisesti.

Ei onnistukaan. Ainakaan meillä, yhden lapsen kanssa todellakin toimi täälläkin.

Yksi vastaus on toi viimeinen jonka lainasin. On vaan niin väsynyt kun päivän touhuaa, öisinkin joutuu heräilemään. Meillä on muutenkin ollut touhu aamupainotteista, nyt lapset heräävät ennen kuin me eli ei toivoakaan.

Nyt esteeksi alkaa tulla jo pitkä taukokin. Aloitteen tekeminen muuttuu vaikeammaksi, jopa ajatus alkaa tuntua jännittävältä. Sellainen iloinen spontaanius on kadoksissa. Kaikesta ikävintä on että tämä alkaa olla jo ihan normaali olotila.

Ehkä kahdenkeskinen viikonloppu auttaisi asiaa ainakin hetkellisesti.

Tämän olisin voinut kuvitella vaimoni vastaukseksi... kiitos tästä vastauksesta. Antoi voimaa.

Tuo iloinen spontaanius pisti oikein ajattelemaan. Ihan sama tilanne, ei näy hymyjä, ei edes niitä pieniä huomionosoituksia.

Tuosta viikonlopusta, jos kokeilette, olkaa tarkkana. Me meinaan ollaan kokeiltu, ongelmaksi tuli juuri se, että itse yritän aktiivisesti (päivittäin) ehdotella.

Joten kun viikonloppu oli tulossa, vaimo tiesi mikä minulla oli mielessä ja koko viikonloppu meni riidaksi. Vaimo vaan odotti, koska alan ehdotella, joten jokainen kosketus lähellä reisiä / rintaa laukaisi "jaha tässä sitä mennään"-reaktion.

Kun kerrasta on aikaa, tilanteeseen tulee jo ylijännitys. Minä miehenä ajattelen että no nyt sitten vihdoinkin, ja vaimo taas pelkäsi jo paljon etukäteen. Vaimo haluaisi hitaasti ja rauhallisesti hellyyttä, mutta se on aika vaikeaa jos normaalisti ei ole mitään hellyttä ja viime kerrasta kuukausia aikaa...

[QUOTE="sanni";22798318]Kyllä sitä aikaa löytyy, jos on luova. Itselleni sopivat aamut paremmin, iltaisin olen töiden ja kotitöiden jäljiltä liian uupunut. Aamulla lapset voivat katsoa videoita, jolloin meillä on aikaa harrastaa rauhassa seksiä. Näin siis viikonloppuina. Viikolla aika harvoin tulee sekstailtua, lähinnä silloin, kun on jostain syystä ollut rennompi päivä.

Mekin kolmikymppisiä, lapsia kaksi, 5- ja 2-vuotiaat.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Meillä ei tuokaan toimi, lapset heräävät yleensä ensin ja vanhempi on niin aktiivinen, ettei viihdy paikallaan pitkääkään, huutelee aika nopeasti esim. 10min jälkeen "missä olette".

Ja itselle ajatuksena voisi toimia, vaimo ei suostu harkitsemaan edes seksiä jos lapset ovat hereillä. Mikä on ymmärrettävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna vähän ja vastahakoisesti;22798150:
http://www.haat.fi/haahumua/artikkeli.shtml/2010/12/1248688
"Kymmenenteen aviovuoteensa mennessä useat vaimot ovat jo hankkineet lapset ja onnistuneet päämäärässään lopettaa kaikki seksuaalinen kontakti aviomiehen kanssa. Siinä vaiheessa miehen rakkaus lapsia kohtaan ja sosiaalinen painostus pitävät miehen kotona." Se on aina ollut niin ja tulee aina olemaan. Kestäkäämme yhdessä!

Höpö höpö!!

Meidän lapset jo vähän vanhempia, nuorin täyttää ihan kohta 4v. mutta vastaan silti. Alusta asti ollaan varattu aikaa toisillemme, seksiä ollaan siis harrastettu säännöllisesti, se on molemmille tärkeää. Se on sitten pois siivouksesta, unista tai harrastuksista mutta ei kuitenkaan lapsilta. Heti kun lapset ovat täyttäneet vuoden he ovat menneet säännöllisin väliajoin mummuloihin hoitoon. Ekoina vuosina oltiin niin poikki (meillä kolme lasta pienillä väleillä) ettei suunnitelmista huolimatta jaksettu lähteä viihteelle tmv. vaan nukahdettiin suorilta toistemme kainaloon. Aamulla sitten pirteinä keskityttiin toisiimme ennen lasten hakua. Nykyään mennään säännöllisesti festareille, hotellilomille, viihteelle tai syömään ihan kaksin ja keskitytään vain toisiimme.

Illalla ei välttämättä jaksa, ei tarviikkaan. Jos meistä jompikumpi herää keskellä yötä (ei nyt tarkoita että lapsen takia) niin saatetaan herättää toinen uniseeen, hitaaseen seksiin. Mies herää viideltä aamulla töihin, joskus herättää mutkin pikaiselle. Jos lapset keskittyvät päivällä johonkin intensiivisesti niin saatetaan piipahtaa toisessa huoneessa vartin verran. Vaatii molemmilta panostusta ja halua helliä toista. Halu ei herää noin vain.

Joskus sovitaan etukäteen että illallla sitten sekstataan. Silloin saatetaan lämmitellä toisiamme koko paivän ajan pienillä katseilla, hipaisuilla yms. Leikkimielinen kisailu yhdessä lastenkin kanssa voi virittää oikeaan tunnelmaan. Toista pitää myös kehua: "sä olet tänään tosi hyvännäköinen, noi farkut sopii sulle tosi hyvin". Toisinaan mä sanon suoraan miehelle että mennääs panemaan. No, singahtaa ylös kuin nato-ohjus huolimatta siitä mitä oli tekemässä.

Tuosta viikonlopusta, jos kokeilette, olkaa tarkkana. Me meinaan ollaan kokeiltu, ongelmaksi tuli juuri se, että itse yritän aktiivisesti (päivittäin) ehdotella.

Joten kun viikonloppu oli tulossa, vaimo tiesi mikä minulla oli mielessä ja koko viikonloppu meni riidaksi. Vaimo vaan odotti, koska alan ehdotella, joten jokainen kosketus lähellä reisiä / rintaa laukaisi "jaha tässä sitä mennään"-reaktion.

Tämä voi kuulostaa vähän tyhmältä, mutta oletko ajatellut jättää ehdottelemisen väliin? Kuten itsekin sanoit, vaimo kaipaisi varmaan sellaista sielujen sympatiaa ja läheisyyttä. Jotain rauhallista illallista, kävelylenkkiä ilman mitään paineita harrastaa seksiä. Pieniä pusuja ja halauksia. Ihan vaan vieressä löhöilemistä, hiusten silittämistä. Sitten, ehkä, vaimoakin alkaisi innostaa ja hän saattaisi tehdä aloitteen.

Teidän nuorempi on kuitenkin sen verran pieni että vaimosi voi olla myös epävarma itsestään ja omasta vartalostaan. Ellet enää pidäkään hänestä, jos ajattelet hänen olevan ruma, lössähtänyt ja kaikin puolin löysä. Vaikka niin ei olisikaan, naisen mieli on arvaamaton, me saamme päähämme kaikkia hulluja ajatuksia. :)

meillä on 2 lasta. 2v ja 6v. meillä miestä ei kiinnosta seksi. minä tahtoisin ja jaksaisin vaikka joka päivä. ennen meillä oli seksiä 1-3kertaa viikossa, nykyään 1-3kertaa VUODESSA.

meillä 3 lasta, puolivuotias, 2,5-vee ja 4-v. ja ei todellakaan onnistu tuo sekstailu kuin hyvin vaihtelevissa merkeissä :(
-lasten rytmit ei osu yksiin toistensa kanssa vaan aina tuntuu joku valvovan ja vaativan huomiota (vauva syö/keskimmäinen saa kauhukohtauksia/yksi tai kaikki ovat sairaana/isoin pelkää kaikkea eritoten yksinjäämistä eli se niistä videoista...)
-jos olemme kahdenkesken lasten nukkuessa olemme niin POIKKI varsinkin minä etten kertakaikkiaan jaksa (huom. unenmääräni yhteensä n.2-4 h/vrk)
-meillä ei ole lapsille yökylä/hoitopaikkoja eli ei ole mummolaa minne viedä lapset eikä hoitopaikkoja joihin KAIKKI voisivat mennä yhtäaikaa...
-lastenhoitajan palkkaaminen voisi ratkaista tilanteen mutta se vaatii vaivaa ja ennenkaikkea rahaa joten toistaiseksi kun kitkuttelemme minimimenoilla siitä karsittu

Höpö höpö!!

Meidän lapset jo vähän vanhempia, nuorin täyttää ihan kohta 4v. mutta vastaan silti. Alusta asti ollaan varattu aikaa toisillemme, seksiä ollaan siis harrastettu säännöllisesti, se on molemmille tärkeää. Se on sitten pois siivouksesta, unista tai harrastuksista mutta ei kuitenkaan lapsilta. Heti kun lapset ovat täyttäneet vuoden he ovat menneet säännöllisin väliajoin mummuloihin hoitoon. Ekoina vuosina oltiin niin poikki (meillä kolme lasta pienillä väleillä) ettei suunnitelmista huolimatta jaksettu lähteä viihteelle tmv. vaan nukahdettiin suorilta toistemme kainaloon. Aamulla sitten pirteinä keskityttiin toisiimme ennen lasten hakua. Nykyään mennään säännöllisesti festareille, hotellilomille, viihteelle tai syömään ihan kaksin ja keskitytään vain toisiimme.

Illalla ei välttämättä jaksa, ei tarviikkaan. Jos meistä jompikumpi herää keskellä yötä (ei nyt tarkoita että lapsen takia) niin saatetaan herättää toinen uniseeen, hitaaseen seksiin. Mies herää viideltä aamulla töihin, joskus herättää mutkin pikaiselle. Jos lapset keskittyvät päivällä johonkin intensiivisesti niin saatetaan piipahtaa toisessa huoneessa vartin verran. Vaatii molemmilta panostusta ja halua helliä toista. Halu ei herää noin vain.

Joskus sovitaan etukäteen että illallla sitten sekstataan. Silloin saatetaan lämmitellä toisiamme koko paivän ajan pienillä katseilla, hipaisuilla yms. Leikkimielinen kisailu yhdessä lastenkin kanssa voi virittää oikeaan tunnelmaan. Toista pitää myös kehua: "sä olet tänään tosi hyvännäköinen, noi farkut sopii sulle tosi hyvin". Toisinaan mä sanon suoraan miehelle että mennääs panemaan. No, singahtaa ylös kuin nato-ohjus huolimatta siitä mitä oli tekemässä.

Menit sitten aika lahjakkaasti vipuun, lainattu teksti on vuodelta 1894 :D

Kun saisikin...Miehellä ei seiso, ei millään. Tietää ongelmansa, puhunut lääkärillekin. Minuun ei halua koskea sormenpäälläkään. On alkanut viihtyä kotoa pois aina vaan enemmän ja pidempään. Jos haluan saada orgasmin niin teen sen itse itselleni, yleensä aamuisin kun lapsi ja mies nukkuu tai kun olen yksin kotona. Miestä vaan ahdistaa jos vinkkaan haluavani. Ainiin, unohtui melkein...panihan se kerran viime kuussa, mutta silloinkaan ei tyydyttänyt minua ettei olisi vaan lurpahtanut. Mies on nelikymppinen, itse 35 vuotias.

me ollaan kolmevitonen pariskunta ja olisi minusta naisena kamalaa, jos mieheni olisi mun kanssa vain "sosiaalisen painostuksen" vuoksi :D kaksi lasta on, yhdessä oltu melkein kakskyt vuotta, mutta seksielämä on vilkasta silti! nautimme jokaisesta hetkestä, jonka saamme, päivän aikanakin...

Meillä on ollut juuri samaa ongelmaa. Mies vonkaa minkä kerkiää ja mua ei kiinnosta juurikaan. Teen vuorotyötä hoitoalalla ja lapsi on pieni, joten iltaisin haluaisin edes hetken olla ihan rauhassa, ilman että joku on jatkuvasti vaatimassa huomiota. Olisi kiva, jos mies edes joskus halaisi tai pussaisi ilman taka-ajatuksia. Miehen mielestä on normaalia, että pitkässä parisuhteessa on seksiä päivittäin..

Sitten se meni pettämään luottamuksen hakemalla seksiseuraa netistä. Ja mä en lähtenyt, koska on lapsikin jne. Ennen tuota luottamuksen pettämistä mulla olin suht itsevarma, mutta en enää. Turha sitä on kai lähteä vaihtamaan, kun tuntuu, että kaikki miehet ovat yhtä luotettavia. Nyt seksielämä on vilkkaampaa, koska haluamme toisen lapsen. Ei mua muuten varmaan kauheasti kiinnostaisi.

kokeileppa sitä että olet vaikka pari viikkoa vonkaamatta, et siis ehdottele mitään seksiin liittyvää, mutta vähintään kerran päivässä kehut vaimoasi, halaat, otat kädestä kiinni, pussailet jne. mutta nämä kaikki ilman mitään seksiisn viittaavaa.

Kun joskus seksiin saakka pääsette niin muista että tärkein asia on saada nainen niin tyydytetyksi että hän haluaa sitä uudelleen. Jos nainen ei saa seksistä mitään eli on vaan miehen tyydytyksen väline niin eipä se kauheasti innosta. Eli hellästi, hitaasti ja varmistat että naisesi saa elämänsä orgasmin.

Meillä on 8kk, 3v ja 4v. Ennen lapsia oli seksiä 5x viikossa, nyt kerran viikossa tai parissa. Mies haluaisi enemmän mutta ei hänkään oikein jaksa innostua samalla tavalla enää.

Kyllä tämä pikkulapsiarki vie voimia ja seksittömät kaudet on hirveän yleisiä (yleisempiä kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää). Ei tuohon ongelmaasi ole mitään ratkaisua kuin jutella vakavasti asiasta puolisosi kanssa. Suuttuu sitten tai ei. Rakentavasti on näitä juttuja ratkottava ensin sanallisesti ja sitten alettava töihin. Itseäni ainakin korpee jos mies yrittää jatkuvasti ja itse on vain jatkuvasti niin väsynyt. Sellainen jatkuva "vonkaaminen" vie vielä kauemmas seksistä ainakin minua.

Miten olisi jonkin romanttisen parisuhdehetken järjestäminen? Viiniä, maukasta ruokaa, elokuvan katselemista? Jospa se pato aukeaisi tuolla lailla ja siitä olisi helpompi jatkaa arkeen.

Mielestäni jos parisuhteessa ollaan, oletusarvo on että seksiäkin on joskus. Eli ap on mielestäni oikeutettu sitä myös saamaan. On teidän kahden välinen juttu miten asia tästä etenee. Jos naisesi ei lämpene juttelulle tai läheisyydelle, se on kova paikka sille joka seksiä haluaa. Ehkä silloin voisi ajatella ammattiauttajaa? Joka tapauksessa jos puolisosi sinua rakastaa, hän haluaa kyllä asioiden korjaantuvan. Ehkä hän voi itse kertoa miten haluaisi sinun etenevän.

[QUOTE="vieras";22799572]Meillä ei ole seksiä vaikkei ole lapsia tai muutakaan syytä olla harrastamatta seksiä.[/QUOTE]

Sama juttu, meillä tosin on kerran kuussa. Lapset eivät ole syynä. Väsymystä voi olla lapsista huolimatta. Yhteiskunta lataa paineita useampiin kertoihin, mutta jokainen on yksilö!!

Tuossa aamuyön tunteina kun on jo saanut nukkua kunnolla syvän unen, niin siinä vaiheessa jo huvittaa ihan eri lailla. Siitä kun lähtee pikkuhiljaa, niin ettei toinen herää heti alkuunsa niin ei saa heti kieltävää vastausta...

Yhteistyössä