Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Heipä hei kaikille. Todella ikäviä kuulumisia ollut ja ihan liikaa. Itsellänikin alkaa mielkuvitus laukkaamaan ku ei ole mitään tuntemuksia ollut eikä masukaan yhtään turvota vielä. Tosin eka raskaudessakaan ei ollut mitään oireita, nyt "sentäs" väsyttää ihan kamalasti ja nukuin viime yönäkin 11 h putkeen. Mutta eihän tässä kannata miettiä että miten siellä masussa menee ku ei voi kuitenkaan elvyttää. Mulla eka neuvola on 19.1. eli oiskohan se rv 8+ tai 9+ jotakin.. Jännä ku sitä ei enää niin hössötä tätä raskautta ku on toinen lapsi tulossa. Mulla esikoinen on vasta vuoden joten tuoreessa muistissa on edellinen raskaus.

Raskauskiloista en osaa sanoa että miten niitä voisi välttää ku itselläni tuli 20 kg, kaikki lähti puolessa vuodessa ja nyt on vielä 2 kg lähdöstä alle. Salaisuuteni siihen on urheilu, harrasrtan liikuntaa 5 kertaa viikossa ja juoksin syksyllä elämäni ensimmäiset puolimaratonit (2 kertaa) vain 9 kk synnytyksen jälkeen. ETtä kyllä se mulla ainakin on liikunta mikä pitää kilot poissa ja tietty vähä hillitsee herkkuja.

Mukavaa uutta vuotta kaikille, jos en enää kirjoittele tänä vuonna

t schnappy ja "veikka" 6+3?
 
miuski00 :hug: Mulla kummassakin aiemmassa raskaudessa ollut vuotoa ja toisessa ihan pienet menkkatyyliset ja silti terveet pojat on.

( . ) Tää voimattomuus alkaa jo pelottaa!! Tunti sitten sain itseni ylös ekan kerran tänään. En kunnolla oo vessassa jaksanu käydä, en mitään tehdä. Tuntuu hyvältä kun jaksaa vähän tulla lukemaan teidän juttuja.
 
teelikki, mulla ihan sama juttu...tuntuu että päivät menee vaan enkä oo mitään saanu aikaan :| Mulla on kans suurimman osan päivää tosi voimaton olo...tuntuu et tarvii päästä pitkäkseen vähän väliä :p Onneksi ei tarvi töiden puolesta stressata kun oon hoitovapaalla kotona vielä ton nuorimmaisen kanssa!! Mietin tossa juurikin yks päivä et kuin ihmeessä pystyis töissä käymään kun on tälläinen olotila kokoajan :ashamed:

 
Viimeksi muokattu:
Kiitos siskot zemppauksesta! :hug:

Sain käskyn ottaa todella todella rauhallisesti ja seurata vuotoa. Jos määrä kasvaa, kivut tulevat kovemmiksi ja jos muuten vaan pelottaa niin näytille jo tänään tai huomenna. Ei kuulema tarvitse edes aikaa varata vaan suoraan luukulle sanomaan mistä kyse niin etsitään joku joka tietää paremmin asioista. Punaista oli vähän taas näkyvissä.... vasemmalla alhaalla on kipua, ei hirveän kovaa, mutta kipua...

Toivotaan parasta... ei tässä muuta voi ja yrittää rauhoittaa itsensä kera panadolin jota voi ottaa kipuun.
 
Väsy on kyllä ihan hirveä. Loppupäivä aamuvuorossa meni välikuolema fiiliksissä ja eikun noiden kahden lapsukaisen kanssa jatkamaan töiden jälkeen . Ja kun niillä on koko ajan :stick: meininki päällä. Muutenkin on etonut enemmän taas tänään. Syön kuin hevonen kuitenkin. Eikö se taas tästä tasaannu jos yhtään menee kuin ennen. Ekaan neuvolaan on yleensä vähän noussu ja sitten alkanut laskusuunta. Itelle on tullu hyvin maltillisesti kiloja odotus aikana, mutta en osaa sanoa miksi. 8 kg kummassakin. Ihan olen syönyt ihan hirveitä määriä ja liikkunut vähän odotus aikoina. Muuten kyllä lihoan helposti.

Turvotus: entinen 36 koko ei mene työhousuissa jalkaan tään turvotuksen takia ja 38 housut pitää olla aamutöiden jälkeen nappi auki :whistle:. Ihan kauheaa pallotusta ilmassa. Eikö se tuosta taas totutusti ala tasaantumaan. KEsän alennusmyynneissä taas masistelen, että mä en varmaan ikinä mahdu tavallisiin housuihin :vampire:. Näin kävi ekaa lasta odotellessa jolloin la oli 24.8. :heart: Oli niin tukala olo jo juhannuksen jälkeen. No onneksi tulos oli mitä ihanin, vaikka välillä vähän kasvava vatsa masensi. :heart:

Kerroin tänään työparille tän salaisuuden kun ääneen pohti mun väsynyttä oloa. Se sanoi, että hän ajatteli, että en mä ihan näin väsynyt ole koskaan ollu. Ihmetteli kun olen niin kalpea ja kehotti lähtemään kotiin jo etuajassa ennen kuin edes tiesi syytä. Tää työpari on aivan mielettömän sympaattinen ja luotettava. muille kerron vasta myöhemmin.

Pilvilinna ja teelikki: täällä ihan samat fiilikset. Ei oikein mitään saa aikaiseksi. Pakkopullaa kaikki. Mitä tää on muutaan viikon päästä...:O.
 
Voi Miuski! :hug: Koita nyt vain lepäillä ja ottaa rauhallisesti! Mulla ainakin vuoto oli harmitonta vaikka paljon vuosinkin. Etkö sä eilen siirtänyt jotain pakastinta? Mulla vuoto alkoi rankan fyysisen ponnistelun jälkeen... Jos se oliskin vaan siitä? Joku verisuoni puhjennut tms... Tule kertomaan kuulumisia! Olen kovasti hengessä mukana!
Neamma
 
Mukiin menevä, :hug: Voimia!!

Väsymyksestä, että 12h on sellainen "normi" yöuni ja siihen päälle sitten 1-2h päiväunet menee helposti, että ei väsytä ei :D En tosin aina nuku päivällä.

Miuski00, :hug: Nyt toivotaan, että masussasi on vuodosta huolimatta kaikki hyvin!!! Ihan rennosti lepäilet nyt. Et asiaan nyt voi muuten vaikuttaa, kuin ottamalla iisisti.

(.) Väsyttää, päätä särkee.. Muuten olo jees. Jotenkin niin jännä fiilis tästä raskaudesta. Ehkä jopa vähän positiivinen, mutta en tosiaan aio tai uskalla iloita ennen sinne rv 13 pääsyä. 1,5vk päästä taas vähän fiksumpana.
 
Heippa!
Aattelin uskaltautua mukaan nyt, kun kävin tänään ultrassa ja kaikki oli ok. Mulla siis viikot nyt 8+5, viikko sitten alkoi pieni vuoto ja kipuja ollut, mutta ultrassa näkyi kaikki olevan ok. Siellä se pieni hiukan jo liikkui ja sydän sykki :heart: 19,1mm oli kokoa vasta toisella.. :) Muutama hyytymä näkyi kohdun ulkopuolella, niistä kaiketi vuoto.. toivotaan nyt että kaikki sujuu hyvin.

Itse olen siis vm-82 oleva 2 tytön äiti, kolmatta siis odotetaan.. välissä on vaihtunut mies, raskaus ollut ihan erilainen, oksentelin kolme viikkoa tuossa ja olin siksi jo sairaalassa tiputuksessakin..tällä hetkellä olo turvonnut, mutta suht hyvä :)

Meillä on viikonloppuna edessä muutto täältä Länsi-Suomesta, Keski-Suomeen Joutsaan, muuttuu siis elämä kertaheitolla. Jos sieltä päin on joku, niin mielellään enemmänkin tutustuisin :) Synnyttämään aikoinaan sitten K-SKS:n, jos olen oikein ymmärtänyt :D Niin, ja la siis 5.8.2011
 
Viimeksi muokattu:
Anooj ja Mukiin menevä.. :hug:
Niin kurjaa ja masentavaa ja kun ei sille itse voi mitään, että kuinka tässä itse kullekin käy..

Miuski toivottavasti pääsee säikähdyksellä!

Ja tervetuloa Elzu! Ja jos oli muita uusia, niin heille myös tervetuloa!

Mulle ainakin sopii, että Hemari päivittelee sitten kun ehtii ja jaksaa. Ja jos ei kaikkia päivityspyyntöjä huomaa, niin osataan me pyytää uusiksi. Ei tuo niin vakavaa ole. Pianhan ne muutokset rauhottuu kun kaikki käy ultrissa.

(.) Pitäisi juoda enemmän.. Pissa on tosi tummaa ja määrät vähäisiä. Suolakurkkuja kuluu.. Menee 1,5-2purkkia niitä Felixin (220g/440g) voileipäkurkkuja päivässä. Mitään muita oireita ei ole. No, ehkä pinna vähän kireällä välillä ja öisin vaivaa lievä unettomuus. Ehtiipä tutkailla vaunutarjontaa netistä.. :)

Jos joku bongaa jostain vaunut missä on kaksi paikkaa takana ja yksi edessä, niin laittakaa ihmeessä mulle linkki! Nyt kun sellaiset haluaisin löytää, niin eipä tule enää missään vastaan.

Mulla olis myydä jollekin H&M:n mamafarkut, kokoa M. Olen pitänyt niitä aika vähän viime raskaudessa alkupuolella. Ammattiompelija on kaventanut niitä reisien ja muistaakseni takapuolenkin kohdalta, pituus on ihan alkuperäinen. Jotenkin nää ei nyt enää sovi tässä raskaudessa.. Oisko kaapissa kutistuneet? :whistle:
 
Miuski, nyt vaan lepäilet ja otat rauhallisesti ja toivotaan että pienokainen on ja pysyy tiukasti kiinni :heart:

Minä se käväsin ekassa neuvolassa tänä aamuna pirtsakassa pakkasessa :D Kyllä heräs horroksesta kummasti kun lenkin teki neuvolaan ja takaisin aikaisin aamusta :whistle:

Kaikki hyvin...sydänäänet saatiin kuuluviin ja siellä se pienokaisen sydän tuksutti kun höyryjuna :LOL: Ihanaa oli kuulla äänet :heart: taas voi olla levollisin mielin.

Nyt pahoinvointirannekkeet käteen ja aamupalalle...ja jos sitä vaikka ottais nyt itestään irti ja lähtis iltapäivällä kunnon pulkkalenkille neidin kanssa ettei noi kilot rantautuis ihan kauheesti jo näin alkuvaiheessa tähän kroppaan :ashamed:

Ensiviikolla täytyy mennä sikiöseulonnan verikokeisiin ja parin viikon päästä NT ultraan :)

 


Jos joku bongaa jostain vaunut missä on kaksi paikkaa takana ja yksi edessä, niin laittakaa ihmeessä mulle linkki! Nyt kun sellaiset haluaisin löytää, niin eipä tule enää missään vastaan.


Kelpaako ulkomaiset sivustot? Näin jossakin kivat... voisin kaivella niitä tuolta sivuhistoriasta ja suosikeista :)

*kipaisee hakemaan kupposen kuumaa kaveriksi*

Oma napa: Vuotoa ei ole yön aikana ilmennyt. Olo on vähän hassu, mutta voi johtua hermoilusta.
 
G: Oletteko meinanneet/harkinneet kotidopplerin hankkimista? Itsehän ostin jo edellisellä kerralla (km raskaus) sen, kun "halvalla sain" Ebayn kautta :) Ei vaan taida olla vielä tarvetta, mutta käyttöön tulee varmasti, jos sinne asti päästään :)

Neuvolan mukaan nyt 6+3.
 
Mies ja lapset ovat olleet poissa lauantaista asti. Hirmu ikävä ja puhelinlaskua kertyy. Mun pieni 3-vuotiaani halusi välttämättä soittaa mulle ja puhuin tottakai hänen ja muidenkin kanssa ja sitten lopetin puhelun. Puhelin soi hetken päästä ja siellä oli itkuinen pieni poika joka ei ollut saanut sanoa kunnolla kuulema heippa joten soitti erikseen sen asian mulle. Että tuli hyvä mieli vaikka tältä itkulta voisi luulla muuta :D On kaivattu olo ja siitä iso ilo!

Nyt suihkuun ja sitten asioille. Menen systerin kanssa ja ihan autolla niin eipä pitäis liikoja rasittaa. Ikeassa vois käydä syömässä lihapullia.... kamala himo just niihin iski eilen :LOL:
 
Kiitos Miuski, tuohon sivuun en ollut vielä törmännyt. Jotain noissa vaunuissa on mistä en pidä.. Onko se se suomalainen tapa, ettei vauvat joudu mennä naamat vastatuuleen..? Yhdet vaunut tuolla oli missä pienet oli kasvot äitiin päin, mutta täytyy vielä tutkia millainen istumatila jää esikoiselle. :) Lisääkin saa laittaa! Ja ulkomailta ne aika varmasti joudutaan tilaamaan.
 
huih...nyt se on totuuden hetki käsillä...lähetään siis sinne ultraan saamaan tuomio et kasvaako siellä mitään vai ei...jos mua ei kuulu ilmoittelemaan niin sillon on asiat huonosti...pelottaa niin paljo et meinaa tulla itku :(
 
Tuuulis, 50€ on melkein ilmainen, kun täällä maksaa vähän yli 70€ ja muualla vielä enemmän. Kyllä se silti on pieni hinta siitä, että tietää miten asiat on.

mammy-, miksi noin pelottaa?? Eiköhän kaikki hyvin ole :)
 
Kaikki oli hyvin <3 pikkuinen sydän sykki ja kokokin vastasi suunnilleen viikkoja <3 laskettuaika onkin 17.8, koska se lasketaankin punktio- eli hedelmöittämispäivästä, eikä alkionsiirtopäivästä. Oma lapsettomuuslääkärimme ultrasi ja onnitteli lämpimästi,kuin myös hoitaja joka halasi <3 ihmettelimme kaikki miten uskomatonta tämä on,koska hoito meni kaikkee muuta kun hyvin!!!


Mammy+ mato 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Mammy: Ihania uutisia!

Mulla on nyt mieli ihan maassa, väsyttää ja v*tuttaa..
Koko helkkarin viikon oon heränny 4.45, kun työt alkanu ennen kuutta. illat oon yksin poikien kanssa kun mies illassa, esikolla joku ihmeen uhma kun koko ajan tekkee jotain ilkeyttä ja pienenpi narisee muuten vaan. Siihen vielä päälle on joka ilta leiponu jotain poikien synttäreille jotka pidetään lauantaina.
No, soitin sitten äitille äsken et monelta tuleevat huomenna,kerkeisin sitten tehdä loput+siivota jos olisivat lasten kanssa. Samalla sitten valitin tuosta esikoisen käytöksestä. Äitipä siihen tuumas:" V*ttuako tuohon vielä niitä pentuja tekkee.." Kiitos äiti.. :mad: :'( Itkuhan siinä pääs. Saa nähä tulleevatko nyt ollenkaan..
Anteeks valitus.

Tuulis ja ipana 7+0:heart:
 

Yhteistyössä