Laittakaa kuvia teidän PIPARKAKKUTALOISTA!

• Viestiketjun aloittaja eioonikkiä
  • Ensimmäinen viesti
Juurikin näin eli pikeeri värjätty elintarvikevärillä :)
Tein urpona talon valmiiksi ennen pursotuksia vaikka toisinpöin olisi varmasti tullut nätimpää jälkeä... Onneks aina on seuraava joulu :p
Mä en oo varmaan koskaan saanut aikaiseksi pursottaa taloa ennen kuin kokoan sen. :ashamed: tän vuoden piparijunankin liimasin kyllä ihan valmiiksi asti ennen kuin koristelin. :p

Kannattaa mielummin ostaa sellasta geeliväeiä jos löytyy, cittarissa ainakin näin. Ne värjäävät kuulemma paremmin eikä tarvii laittaa niin paljoa väriä..
Joo, suosittelen. :p Mulla on nestemäisiä osa väreistä, ja ne ei oikein toimi kunnolla. : / niitä pitää laittaa kamalan paljon ja esim. punainen jää silti kyllä ihan selkeän vaaleanpunaiseksi. :( Sinisestä sain kyllä ihan selkeää sinistä.

Leukistinen aksolotli
Mäkin tein eilen kaksi ihan pientä mökkiä. Ne oli sellaiset, jotka mahtui kämmenelle ja niissä oli sydämenmuotoiset ikkunat, jotka oli tehty tuttifruttirakeesta. Niissä oli katoissa mantelilastuja, niinkuin pärekaton näköisesti. Mä olin tehnyt niihin koristelut suklaalla ja laittanut päreet kiinni kattoon valkosuklaalla. Se oli sokerinsulatuksen kannalta huono vaihtoehto, mutta ne maistui ilmeisen hyvältä. Olin vienyt ne lasten huomeisiin yöllä ja nyt ne on syöty.

Mieskin asetteli mun kanssa niitä "päreitä":heart: Kuvaa ei ole, ne syötiin jo.

määä
Tästä ei tullut lainkaan sellanen kun piti. Käytin ekakertaa hedelmäsokeria, ja se vaan ei jotenkin kovettunut tarpeeks, vaan nuo muurit alko valua seuraavana päivänä. En sitten viittinyt tehdä edes loppuun asti, alko niin ketuttamaan.... :(

"nuuh"
Pysyy, siinä on vaan se, että niitä talonosia joutuu jonkun aikaa pitämään paikallaan että se pikeeri kuivuu.
Valkuais-tomusokeri seos kuivii aikaäkkiä kunhan siitä tekee tarpeeksi jäykkää.

Ja muumi talon katon saa koottua paljon helpommin kun ensin askartelee pahvista toisen pienemmän katon ja sitten teekee pipari katon sen päälle ja vasta kokonaisen katon nostaa seinien päälle.

ääni tälle
Alkuperäinen kirjoittaja määä;22774782:
Tästä ei tullut lainkaan sellanen kun piti. Käytin ekakertaa hedelmäsokeria, ja se vaan ei jotenkin kovettunut tarpeeks, vaan nuo muurit alko valua seuraavana päivänä. En sitten viittinyt tehdä edes loppuun asti, alko niin ketuttamaan.... :(

Äänestän tätä! Tosi sulonen.

Yhteistyössä