Laittakaa kuvia teidän PIPARKAKKUTALOISTA!

• Viestiketjun aloittaja eioonikkiä
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Toi talli, jota tekijä nimittää noloksi, on ihan huippu!:D Tuli sen näkemisestä tosi hyvö mieli. Se on ainakin erilainen.

Kaikki talot kyllä hienoja. Mä en ole päättänyt, millaisen talon itse teen, kun haluaisin jotain erilaista ja persoonallista, mutta en keksi oikein, että mitä.

:O Mä en oo tiennyt sellaista olevankaan. :O Ihan epistä, kukaan ei oo kertonut mulle!! :kieh: Siis miten se kimalle tulee, tuleeko se sitten paistettuihin talonosiin vai miten? :whistle:
Mä tein kaikki nuo ikkunat sun muut ennen kasaamista, se hyytelö ei jähmety yhtä nopeaan kuin kuorrute joten sai olla jonkin aikaa taso-kuivumassa. Helppo oli tehdä noilla, onneksi löytyi kun en jaksanut alkaa leikkelemään ikkuna-aukkojakaan. :)

[QUOTE="vieras";22729887]ikkunat voi tehdä myös laittamalla ikkuna-aukkoihin murskattua hedelmäkarkkia (esim. muumitikkaria). Paiston aikana sulaa "lasiksi"[/QUOTE]

Joo, mä olenkin kokeillut tota viime jouluna. Mutta nyt mä haluaisin seuraavaksi kokeilla jotain, mistä tulee siniset ikkunat. :) En oo vaan keksinyt mikä karkki olis sellainen.. ehkä mynthon? :D

ticotico harmailee
Mä oon niiiiiin huono näissä piparitalojutuissa... Joutuu ens vuonna kokeilee, tänä vuonna en enää viitti hermoja pistää riekaleiksi :D

Ja kaikki talot sun muut ollu tosi ihania. Tykkäsin siitä tallista, oli jotenkin sympaattinen

Kiitos, BRP! Omat vaatimukset ovat kyllä korkeammalla, mutta ekaa kertaa pursotin ja koppikin on liimattu kasaan tolla koristeaineella. Nyt kun olen oppinut vähän, ensi vuonna teen täydellisen ;) :whistle: Ja heti teen kaikkia osia kahdet, kun ne ei näköjään pysy ehjänä käsissäni..

[QUOTE="vieras";22731841]Millä nuo seinät on värjätty siniseksi?[/QUOTE]

Varmaan on ihan pikeeri/tomusokeriseos värjätty sinisellä elintarvikevärillä. :) Näin minä ainakin teen, kotona onn mustaa, hopeista, keltaista, punaista ja sinistä väriä.

Varmaan on ihan pikeeri/tomusokeriseos värjätty sinisellä elintarvikevärillä. :) Näin minä ainakin teen, kotona onn mustaa, hopeista, keltaista, punaista ja sinistä väriä.
Juurikin näin eli pikeeri värjätty elintarvikevärillä :)
Tein urpona talon valmiiksi ennen pursotuksia vaikka toisinpöin olisi varmasti tullut nätimpää jälkeä... Onneks aina on seuraava joulu :p

[QUOTE="vieras";22731989]Ok, kiitos vastauksesta :) Huomenna on itsellä aikeissa kasata tuo muumitalo, pitää siis hakee kaupasta elintarvikeväriä :)[/QUOTE]

Kannattaa mielummin ostaa sellasta geeliväeiä jos löytyy, cittarissa ainakin näin. Ne värjäävät kuulemma paremmin eikä tarvii laittaa niin paljoa väriä..

Yhteistyössä