123
[QUOTE="vieras";22745925]No onko silloin varaa hankkia lasta, jos kuukaudessa ei euroakaan ylimääräistä jää???[/QUOTE]
Niinpä.
Niinpä.
Meiltä jää aikalailla vaatetta lapsilta, oon miettiny, että olis kiva, jos niitä vois viedä sossuun, ja ne jakais tarvitseville. Mulla ei oo tarvetta niitä kirpparilla tai huuto.netis kaupata.Saiskohan sosiaaliviraston kautta "kummilasta" jolle "kummit" voisivat ostaa joululahjan nimettömänä?
Ei tarvitsisi olla samalta paikkakunnalta edes.
Olisikohan kannattanut sinunkin harkita?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä
Aloitus, ja ko. perhe ei liity yhteen, ajattelin vaan samaan aloitukseen laittaa kaksi asiaa. Mutta jos lapselle ei ole 12 v ollu rahaa ostaa lahjaa, niin miksi vielä tehdä lapselle sisaruksia?Aikamoiselta vittuilultahan tuo kuulostaa. Ap:n mainitsema esimerkkiperhe kuulostaa kyllä ongelmatapaukselta alkujaankin, mutta eihän tuota voi toisen tilannetta tietää parin minuutin telkkarihaastattelun perusteella. siellä omassa olohuoneessa on helppo tuomiota julistaa. On kuitenkin myös perheitä, joille vähävaraisuus tulee yllättäin, eikä siihen olla voitu sen kummemmin varautua. Tai niitä, joille vähävaraisuus todella merkitsee sitä, että 20 euroa ei ole laittaa sivuun joka kuukausi.
Vaikea kuvitella, että olet ollut ihan siinä tilanteessa. Mikäli olen oikein käsittänyt niin saat edelleen vanhemmiltasi aika paljon rahaa ja muita rahanarvoisia etuisuuksia niin varmasti sait niitä myös opiskeluaikana. Siinä on silloin hiukan eri säästää.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745931:Ymmärrän, ihan samassa tilanteessa olen ollut. Ja ei silloin pystynyt hirveesti säästämään, mutta vähän sai kuitenkin räävittyä säästöön. Säästää pystyy aina, jos haluaa.
Onhan noita lahjasivuja. Mutta minä haluaisin että lahja menisi oikeasti sitä tarvitsevalle.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745942:Meiltä jää aikalailla vaatetta lapsilta, oon miettiny, että olis kiva, jos niitä vois viedä sossuun, ja ne jakais tarvitseville. Mulla ei oo tarvetta niitä kirpparilla tai huuto.netis kaupata.
Mutta jos puhutaan lasten hyvinvoinnista, niin sama se sille lapselle on, maksaako elämisen äiti vaiko isoäiti. Joka tapauksessa parempi kuin se, ettei sitä ole varaa maksaa kellään.Vaikea kuvitella, että olet ollut ihan siinä tilanteessa. Mikäli olen oikein käsittänyt niin saat edelleen vanhemmiltasi aika paljon rahaa ja muita rahanarvoisia etuisuuksia niin varmasti sait niitä myös opiskeluaikana. Siinä on silloin hiukan eri säästää.
Joo vahinkoja sattuu, mutta miten en usko että jokainen persaukisen lapsi on vahinko. Tai ainakaan sen edelleen persaukisen toinen, kolmas tai neljäs lapsi.Ei. Mutta minä en lasta "hankkinut" ja suunnitellut,kuten ei varmasti moni muukaan nuori opiskelijaäiti.
Tämä kolahti kyllä kovaa ja suoraan sydämeen....Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.
No kuule, kerrohan kaikessa viisaudessasi, miten toimitaan tilanteessa kun on jo kolme lasta ja vintissä heittää ja pahasti eikä kykene enää lapsistaan huolehtimaan?Joo minunkin mielestä on vähän erikoista, että ollaan työttömiä,eläkkeellä tms ja sitten koko ajan pukkaa muksua. Onhan se nyt ihan selvä homma että niiden kasvattaminen tulee kalliiksi. Mielestäni tämä on ihan järkikysymys.
Tämä johtuu pitkälti siitä, että köyhyys kulkee suvussa ja lasten vanhemmat/vanhempi on tottuneita siihen. Heille se on normaalielämää, eivät he ajattele onko varaa seuraavaan tai sitä seuraavaan lapseen.Joo minunkin mielestä on vähän erikoista, että ollaan työttömiä,eläkkeellä tms ja sitten koko ajan pukkaa muksua. Onhan se nyt ihan selvä homma että niiden kasvattaminen tulee kalliiksi. Mielestäni tämä on ihan järkikysymys.
Tiesitkö, että niitä mielenterveysongelmia saattaa tulla senkin jälkeen kun lapset on hankittu ja kaiken pitäisi olla hyvin?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.