SUKLAA-KULINARISTIT! G:Paras/kauhein suklaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaa-addikti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suklaa-addikti

Vieras
Näin joulun alla gallupia parhaista/kamalimmista suklaista?

Aloitan:
- Pahinta Pandan juhlapöydänkonvehti-rasian se simpukan mallinen tryffeli! :X
- Paras: mm. belgialaiset ja sveitsiläiset suklaat, Milka:n Triolade-levy, Fazerin sininen...

Mun mielestä kamalimpia on Fazerin sininen ja kaikki joissa on yhdistetty appelsiinia ja suklaata :x

Parhaimpia on Fazerin sinivalkoinen, ja sitten sellaiset ihanat konvehdit mitä saa irtomyynnistä mm Makuunista, niissä on päällä maitosuklaata ja sisällä sellanen kermainen vaalea täyte.

Pahin joku venäläinen tai saksalainen suklaa :x Paras on ehkä just se mikä on sun mielestä pahin :p Pandan juhlapöydän konvehti -rasiassa on mun mielestä muutenkin parhaat suklaat, mm. se zabaglione on aivan ihana.

Pahat suklaat eivät ole juuri jääneet mieleen, mutta parhaimpiin kuuluvat Lindt Lindor-suklaat tai Godivalta ja muilta belgialaisilta melkein mitkä tryffelit tahansa. Lisäksi tykkään Ferrero Rocher-suklaista, sekä maito että tummana versiona. Myös Ritter Sport suklaat ovat hyviä. Niin ja tykkään toki myös Fazerin eri suklaista, vaikka niitä makusuklaita ei kovin montaa palaa jaksakaan maistella, pari palaa menee melkein mistä mausta tahansa. Maraboughin maitosuklaata sen sijaan voisin syödä kuin leipää :p Onneksi sitä ei myydä täällä kuin Ikeassa :saint:

Pahimpia taitaa olla liköörikonvehdit, suklaa jossa marsipaania ja kookos-suklaa, after eightitkään eivät miellytä, eivätkä Budapestitkään. Parasta voisi olla vaikkapa Toblerone maitosuklaa ja Fazerin sininen. Himoitsen kaupassa myös Paradis-rasiaa :)

Paras on tuo fazerin sininen, ihan perus tai lontoon rakeilla, pähkinöillä, marjoilla tms.
Marabou on sellanen mikä on jotenkin liian pehmeää, lötköä ilman särmää. En tykkää.

Enkä mistään missä on appelsiinia tai tummaa suklaata.

Juu, tuo Lindt-suklaa unohtui myös omasta listastani.
Godivaa en ole vielä maistanut. Onko hintansa väärtejä?

Minun mielestäni ovat. Ja siinä mielessä ainakin itselleni sopivia, ettei niitä pysty syömään ylenmäärin, niin kuin sitä halvatun marabuuta, joka katoaa meiltä aina hujauksessa johonkin:whistle: Godiva on tosin hyvin kaupallinen merkki, eli suklaa on periaatteessa samantasoista kuin monien pienempien belgialaisvalmistajien, mutta siinä maksetaan nimenomaan Godiva-nimestä. Ja siitä ihanaasta kultaisesta pakkauksesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22724263:
Minun mielestäni ovat. Ja siinä mielessä ainakin itselleni sopivia, ettei niitä pysty syömään ylenmäärin, niin kuin sitä halvatun marabuuta, joka katoaa meiltä aina hujauksessa johonkin:whistle: Godiva on tosin hyvin kaupallinen merkki, eli suklaa on periaatteessa samantasoista kuin monien pienempien belgialaisvalmistajien, mutta siinä maksetaan nimenomaan Godiva-nimestä. Ja siitä ihanaasta kultaisesta pakkauksesta :D

Kiitos tiedoista! :)

Parasta mitä tähän mennessä olen päässyt maistamaan on Amedein Chuao. Ja Amedein suklaat maistuvat noin muutenkin.

Markettisuklaista pidän eniten Maraboun manteli&merisuola-versiosta. Mutta kyllä mulle kaikki suklaa maistuu.

[QUOTE="vieras";22724628]Paras Aladinit, pahimmat ne konvehdit jotka myydään yksikerroksiessa ruusun kuvalla koristellussa rasiassa. Inhosin niitä jo silloin 80-luvulla.[/QUOTE]

siis onko niitä viel olemassa? mummolla oli tapana jakaa lapsenlapsilleen.

[QUOTE="siis";22724978]siis onko niitä viel olemassa? mummolla oli tapana jakaa lapsenlapsilleen.[/QUOTE]

Oli ainakin joskus 2000-luvun alussa, silloin viimeksi sain niitä lahjaksi.. mummulta :D

Vaikea nimetä vain yhtä parasta ja kauheinta, mutta..
Parhaimpia ovat mm. Dajm,Fazerin sininen ja punainen
Pahimpia mm. Pandan juhlapöydästä se joku konvehti minkä nimi alko z-kirjaimella,hyi yök! Enkä hirveesti tykkää yli 60% tummista suklaista vaikka tummasuklaasta pidänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton;22724520:
Parasta Wiener Nougat, Toblerone (valkoinen), Fazerin sininen.
Pahinta liköörikonvehdit, suklaamarmelaadi, tryffelit

Wienernougat on mantelia, ei ollenkaan suklaata. Katsopa tuoteseloste.

Pandan suklaat ovat parhaita, sillä he eivät käytä karrageenia E407, joka aiheuttaa koe-eläimille tulehduksia. Googlaa Tobacmann ja carrageenan

Omatekoiset suklaat luomukaakaojauheesta tehtynä ova parhaita, mutta ei siihenkään mitään luomusokeria eikä intiaanisokeria pidä käyttää, eikä luomukermaakaan, jos siinä on karrageenia tai guaria. Luomuhunajaa vaan tai luomutaatelimurskaa. Kookoskermaa voi käyttää myös:-)

Yhteistyössä