Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
Ehkä todellisilla neroilla on varaa olla olematta nöyrä. He luultavasti ajattelevat palvelevansa yhteiskuntaa ja tiedettä, ja liikkuvat siksi eri sfääreissä kuin me tavalliset maan matoset.
Voihan se joidenkin kohdalla olla niinkin, mutta suurin osa tutkijoista kyllä tekee tutkimustyötä ihan vain sen vuoksi, että nauttii siitä. Ei sitä työhön uppoutumista muuten jaksaisi. Enemmänkin itsekkään intohimon tyydytystä, vaikka sen voi toki naamioida myös yhteisen edun nimissä työskentelemiseksi ;) Mutta suurin osa tekisi samaa, vaikkei heille siitä edes maksettaisi. he vain janoavat saada tietää enemmän, kilpailevat ennen kaikkea itse itsensa kanssa. Tällä en nyt viittaa mihinkään HY:n kuppikunta-tutkijoihin vaan sellaisiin vakavasti otettaviin, jotka oikeasti saavuttavat jotain merkittävää tutkimusalallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717249:
Mun koirani ovat älykkäitä. Ne katsovat televisiota ja muistavat viikon reissulta kotiin palattuaankin, mihin jättivät luunsa, herkkupalansa etc...

Kyllä koira aina ihmiskumppanin seuran voittaa!
Mitä se kertoo mun älykkyydestä, että olen antamassa muovikuuselle vettä koko ajan? Mielessäni, joka kerta kun kävelen ohi, mietin joko annoin vettä tänään. Aina ennen kun on ollut elävä kuusi jalassa eikä tahdo millään oppia, että nyt ei ole.
 
Mitä se kertoo mun älykkyydestä, että olen antamassa muovikuuselle vettä koko ajan? Mielessäni, joka kerta kun kävelen ohi, mietin joko annoin vettä tänään. Aina ennen kun on ollut elävä kuusi jalassa eikä tahdo millään oppia, että nyt ei ole.
Sä olet vain niin eksentrinen että haluat kastella muoviplantutkin. Eikös älykkäät ole aina vähän "erikoisia" :saint:
 
Eh, mä taitaa olla tyhmä kysymys, mutta olenko ainoa jonka mielestä tässä ei ollut mitään logiikkaa?

Olen seuraillut jonkun verran tt:n kirjoituksia älykkyydestä ja minusta niistä uupuu usein pointti. Ehdin tässä lueskella sitä lukittuakin ketjua ja täytyy myöntää, että pisti pikemminkin naurattamaan kuin nöyristelemään.
Kyllä, vika on juurikin sinussa. tt on useaan kertaan todennut, että jos hänen älykkyyttään ei hänen teksteistään huomaa, niin vika on ilman muuta lukijassa.
 
äiti 44 v
Noh, jotkut älykkäät ovat oikeutetusti ylimielisiä, jotkut luulevat olevansa niin paljon muita älykkäämpiä että ylimielisyys on paitsi turhaa, lähinnä naurettavaa. Ja näitähän on paljon tässä maailmassa.
Mun mielestäni kukaan ihminen ei ole niin älykäs että sillä OIKEASTI olisi oikeutus olla ylimielinen.

On silkkaa typeryyttä jos ei pysty myöntämään että ihmisen äly kirkkaimmillaankin on hyvin himmeätä tässä maailmankaikkeudessa.

En usko ihmisälyyn, EN!
 
Noh, jotkut älykkäät ovat oikeutetusti ylimielisiä, jotkut luulevat olevansa niin paljon muita älykkäämpiä että ylimielisyys on paitsi turhaa, lähinnä naurettavaa. Ja näitähän on paljon tässä maailmassa.
Musta ylimielisyys on aika vastenmielistä ihmisessä, oli miten älykäs tahansa. Samoin kuin esim. kauniiden ihmisten tuntema ylimielisyys. Penaalin terävin kynä ei vaikuta mielestäni ylimieliseltä vaikka on selvästi älykäs. :) Sosiaalista lahjakkuutta löytyy.
 
eheh
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22717424:
Sarjassamme kokemattomalle palstalaiselle pitää vääntää rautalangasta, mutta mitä tuo ketjun lukitseminen tarkoittaa? Että sinne ei siis voi enää kirjoittaa? Mutta lukea sitä näemmä voi kuitenkin, eli oliko se vain venymässä liian pitkäksi?
:D:D "fiksu mikä fiksu" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22717424:
Sarjassamme kokemattomalle palstalaiselle pitää vääntää rautalangasta, mutta mitä tuo ketjun lukitseminen tarkoittaa? Että sinne ei siis voi enää kirjoittaa? Mutta lukea sitä näemmä voi kuitenkin, eli oliko se vain venymässä liian pitkäksi?
Mikäli mä yhtään tunnen Jätkän (mode joka sulki ketjun) sielunelämää, niin se lukittiin koska sinne kirjoitti sama henkilö useammalla nikillä. Veikkaisin ainakin tt:tä, mutta voi olla ollut muitakin. Lisäksi se meni aika henkilökohtaiseksi. Tosin ei rumaksi. Tai ei ainakaan sen mukaan mitä muuta täällä on tullut vastaan puolentoista vuoden aikana.

Lukittua ketjua voi lukea, mutta siihen ei siis voi enää kommentoida.
 
Musta ylimielisyys on aika vastenmielistä ihmisessä, oli miten älykäs tahansa. Samoin kuin esim. kauniiden ihmisten tuntema ylimielisyys. Penaalin terävin kynä ei vaikuta mielestäni ylimieliseltä vaikka on selvästi älykäs. :) Sosiaalista lahjakkuutta löytyy.
Oih, kiitos ihastuttavasta kohteliaisuudesta, varsinkin, kun lukitussa ketjussa onnistuin kuulemma antamaan itsestöni leuhkan kuvan. Eli varsinkin muokatessa ajatuksia kirjalliseen asuun, tarvitaan melkoista taiteilua, että saa ihmiset ymmärtämään mitä todella pyrkii sanomaan. Yksi tai kaksi väärää sanavalintaa tai hymiö väärässä kohdassa voi vesittää täysin neutraalit tai hyvätkin tarkoitukset. Siitä sitten lähtee pyörimään sellainen lumipallo väärinkäsitysten muodossa, että sinne alle tukehtuu itsekin. :|
 
banni banni banni
[QUOTE="jees";22717430]Juuri noin, yleensä alempiälyiset eivät ymmärrä monimutkaisia tekstejä.Fakta.[/QUOTE]

Hei modet, tää tt kirjoittelee taas usealla nikillä yhteen ketjuun! BANNIA!!
 
Musta ylimielisyys on aika vastenmielistä ihmisessä, oli miten älykäs tahansa. Samoin kuin esim. kauniiden ihmisten tuntema ylimielisyys. Penaalin terävin kynä ei vaikuta mielestäni ylimieliseltä vaikka on selvästi älykäs. :) Sosiaalista lahjakkuutta löytyy.
Mäkin tykkään tyylistä ja taputtelin karvaisia käsiä yhteen, kun tajusin hänen olevan Täydellinen Äiti. Häntä taisinkin joskus jo käydä kehumassa loistavasta satiirista.
 
Mikäli mä yhtään tunnen Jätkän (mode joka sulki ketjun) sielunelämää, niin se lukittiin koska sinne kirjoitti sama henkilö useammalla nikillä. Veikkaisin ainakin tt:tä, mutta voi olla ollut muitakin. Lisäksi se meni aika henkilökohtaiseksi. Tosin ei rumaksi. Tai ei ainakaan sen mukaan mitä muuta täällä on tullut vastaan puolentoista vuoden aikana.

Lukittua ketjua voi lukea, mutta siihen ei siis voi enää kommentoida.
Mä olin melkein pettynyt kun tt ei ollutkaan saanut tahtoaan läpi ja mua bannattua. En kyllä kokenut ollenkaan tarpeelliseksi taukoa, mutta olis vain ollut kiva tulla palstamarttyyrina takaisin huutamaan miten väärin mua on kohdeltu ja millaisen syrjinnän alle olen joutunut. No, nyt jatkan sitten täällä teidän kiusana :saint:
 

Yhteistyössä