Kirppispinotus!

löysin eilen kaksi Muumi kirjaa - juuri ne jotka meiltä neliosaisesta sarjasta puuttuivatkin. Ja koska ovat nyt kuumaa kamaa tuon 2veen mielestä, niin ostin ne tietty pois.
Hintaa oli 2e ja 2,50e.

Sivut oli tietty kyllä aikast likaset ( näki kyl helposti mitä oli aina osottanut edellinen omistaja miltäkin sivulta mähmäsillä lapsen sormillaan... :D ) , mut onneksi on sellasta materiaalia nuo sivut, että ne sai puhtaaksi märällä rätillä.
pukinkonttiin menee nuo.
 
löysin eilen kaksi Muumi kirjaa - juuri ne jotka meiltä neliosaisesta sarjasta puuttuivatkin. Ja koska ovat nyt kuumaa kamaa tuon 2veen mielestä, niin ostin ne tietty pois.
Hintaa oli 2e ja 2,50e.

Sivut oli tietty kyllä aikast likaset ( näki kyl helposti mitä oli aina osottanut edellinen omistaja miltäkin sivulta mähmäsillä lapsen sormillaan... :D ) , mut onneksi on sellasta materiaalia nuo sivut, että ne sai puhtaaksi märällä rätillä.
pukinkonttiin menee nuo.
Onnea nappilöydöstä :)

Meillä on myös erästä Muumikirjasarjaa 2 kpl ja niitä puuttuu vielä toiset 2. Ettei ois samasta sarjasta kyse, kun siinäkin on sellaisen "pyyhittävät" sivut. Meillä on Muumipeikko ja vuodenajat ja oiskohan Muumipeikko ja värit..tjtn. sinnepäin :)
 
Meillä on myös erästä Muumikirjasarjaa 2 kpl ja niitä puuttuu vielä toiset 2. Ettei ois samasta sarjasta kyse, kun siinäkin on sellaisen "pyyhittävät" sivut. Meillä on Muumipeikko ja vuodenajat ja oiskohan Muumipeikko ja värit..tjtn. sinnepäin :)
jep sama sarja :) just eilen ostin noi vuodenajat ja värit -kirjat . muumipeikko on suuri ja muumit ja hedelmät löytyi jo ennestään.eli just toisin päin meillä ku teillä noi olevat ja puuttuvat :)

olen muuten kaikki osat kirppareilta löytänyt nyt. ekan jo silloin kun esikoinen ( nyt 7v ) oli ihan pikkuinen.
 
jep sama sarja :) just eilen ostin noi vuodenajat ja värit -kirjat . muumipeikko on suuri ja muumit ja hedelmät löytyi jo ennestään.eli just toisin päin meillä ku teillä noi olevat ja puuttuvat :)

olen muuten kaikki osat kirppareilta löytänyt nyt. ekan jo silloin kun esikoinen ( nyt 7v ) oli ihan pikkuinen.
Hmm...miten tuo hedelmät kuulostaa tutulta...onkohan meillä sekin...vai onkohan niin, ettei meillä olekaan sitä väriä. En muista nyt varmaksi :)

Meilläkin oli 2 noista kirjoista jo esikoisen (8v) aikaan, mutta ne ei ole nämä samat kirjat, vaan ne on aikanaan laitettu eteenpäin ja nyt ostin uudet :)
 
"Lila"
-nyrkkeilyhanskat 1€, kaupanpäälle muumidvd, vähän naarmuuntunut yhdestä kohtaa
-4 barbiekirjaa €
-Gollan kännykkäpussi 0.70 (uusi)
-vauvan sukat 0.20 (uudet)
-Marimekon punaraitasukat 1€ (uudet)
-kiinalaiset "stressinpoisto" pallot + positiivareitten onnistujan pelikortit 1.20
-harmaa "meikkipussukka", uusi 0.20
-Moda 5/2010, kaavat vielä kiinni 0.50

Noi nyt ainakin tuli ostettua. Jossain vaiheessa täytyy alkaa vähän tarkisteleen komeroita, mitä voin alkaa itse viedä kirpparille.
 
[QUOTE="Lila";22687874]-nyrkkeilyhanskat 1€, kaupanpäälle muumidvd, vähän naarmuuntunut yhdestä kohtaa
-4 barbiekirjaa €
-Gollan kännykkäpussi 0.70 (uusi)
-vauvan sukat 0.20 (uudet)
-Marimekon punaraitasukat 1€ (uudet)
-kiinalaiset "stressinpoisto" pallot + positiivareitten onnistujan pelikortit 1.20
-harmaa "meikkipussukka", uusi 0.20
-Moda 5/2010, kaavat vielä kiinni 0.50

Noi nyt ainakin tuli ostettua. Jossain vaiheessa täytyy alkaa vähän tarkisteleen komeroita, mitä voin alkaa itse viedä kirpparille.[/QUOTE]

Sullakin useampi edullinen löytö :)
 
uyg
Chef oletko koskaan laskenut paljon sulla menee kirppikselle rahaa? minä laskin kolmen kuukauden ostosi, niistä tulee yhteensä 1021,35€. Siis loka-joulukuun kirppisostoista. Aikamoinen summa.

joulukuu 220,50
marras 350,30
loka 450,55
 
"minä"
CHEF, sulla on kiva blogi.seuraan sitä mielenkiinnolla, kun itsekin ostan pääsääntöisesti lähes kaiken kirppikseltä...
mutta minusta sä ostat aika kalliilla! esim. hello kitty t-paita 3€ yms... :O minusta se on kallista! noita saa h&m:n alesta edullisemmin jopa! tai väh. samaan hintaan.
itte pidän usein pöytää kanssa ja tänä syksynä olen pitänyt yht. kolme viikkoa joista voittoa on tullut lähes 500€ ja tavaroita kappalemääränä olen myynyt lähes samat. mulla on tosi edulliset hinnat, esim. tuollainen hello kitty t-paita 0,80 eurolla meni! 1,50 eurolla ei mennyt!
 
Chef oletko koskaan laskenut paljon sulla menee kirppikselle rahaa? minä laskin kolmen kuukauden ostosi, niistä tulee yhteensä 1021,35€. Siis loka-joulukuun kirppisostoista. Aikamoinen summa.

joulukuu 220,50
marras 350,30
loka 450,55
Et oo tosissas...siis oikeestikö sä laskit ne :D :D :D

En ole koskaan itse laskenut, joten kiitos tiedosta :) Niin...onhan se aikamoinen summa. Mutta kun pohtii sitä, että sillä rahalla on ostettu valtaosa joululahjoista, lasten ulkovaatteita, sisävaatteita isot pinot, muutamia juttusia kotiin, sekä parit vaatteet myös mulle ja miehelleni, niin en mä sitä pahana summana pidä.

Ja mä olen kyllä melko ison osan kattanut tuosta summasta myynnillä, sillä ole tänä aikana myynyt pois turvakaukalon (70€), matkarattaat (70€), yhdistelmät (420€) ja sitten vaatteita & leluja useammalla satkulla. Joten sikäli noihin ei juurikaan ole mennyt "omaa rahaa" :)
 
yug
Et oo tosissas...siis oikeestikö sä laskit ne :D :D :D

En ole koskaan itse laskenut, joten kiitos tiedosta :) Niin...onhan se aikamoinen summa. Mutta kun pohtii sitä, että sillä rahalla on ostettu valtaosa joululahjoista, lasten ulkovaatteita, sisävaatteita isot pinot, muutamia juttusia kotiin, sekä parit vaatteet myös mulle ja miehelleni, niin en mä sitä pahana summana pidä.

Ja mä olen kyllä melko ison osan kattanut tuosta summasta myynnillä, sillä ole tänä aikana myynyt pois turvakaukalon (70€), matkarattaat (70€), yhdistelmät (420€) ja sitten vaatteita & leluja useammalla satkulla. Joten sikäli noihin ei juurikaan ole mennyt "omaa rahaa" :)
Kyllä, laskin :D
Kulutuksesi on siis keskinmäärin 350€/kk. Aika paljon kieltämättä. Toki tuollaisia summia saattaa välillä kulua jos pitää kotiin hankkia jotain, kausivaatteita lapsille tai vastaavaa. Erikoista tuosta tekee minun mielestäni se että kulutus tosiaan on samaa luokkaa joka kuukausi.
 
[QUOTE="minä";22688008]CHEF, sulla on kiva blogi.seuraan sitä mielenkiinnolla, kun itsekin ostan pääsääntöisesti lähes kaiken kirppikseltä...
mutta minusta sä ostat aika kalliilla! esim. hello kitty t-paita 3€ yms... :O minusta se on kallista! noita saa h&m:n alesta edullisemmin jopa! tai väh. samaan hintaan.
itte pidän usein pöytää kanssa ja tänä syksynä olen pitänyt yht. kolme viikkoa joista voittoa on tullut lähes 500€ ja tavaroita kappalemääränä olen myynyt lähes samat. mulla on tosi edulliset hinnat, esim. tuollainen hello kitty t-paita 0,80 eurolla meni! 1,50 eurolla ei mennyt![/QUOTE]

Onhan siellä toki muutama kalliimpikin vaate joukossa...mutta toisaalta siellä on ihan superhalpoja (uusimmassa postauksessa 2€ maksava Espritin takki) joka tasoittaa tilannetta. Tarkoitan siis, että jos löydän muutaman sikahalvan jutun, niin raaskin sitten maksaa jostakin toisesta tuotteesta vähän enempi.

Jos mäkin löytäisin Hello Kitty-paitoja 0,80€ hinnalla, niin toki ostaisin ne pois ja jättäisin nuo kalliimmat kirppikselle. Mutta kun en löydä. Joku muu löytää ne ennen mua :D

Mä olen muistaakseni onnistunut ostamaan vain kerran alesta Hello Kitty paidan. Haluan niitä kuitenkin enemmän, joten mulla on silloin kaksi vaihtoehto. Ostaa uutena täyteen hintaan, tai ostaa kirppikseltä kolmella eurolla. Valitsen tässä kohtaa sen kirppiksen, sillä sitä kautta pääsen halvemmalla. Ja luonto kiittää :D
 
Kyllä, laskin :D
Kulutuksesi on siis keskinmäärin 350€/kk. Aika paljon kieltämättä. Toki tuollaisia summia saattaa välillä kulua jos pitää kotiin hankkia jotain, kausivaatteita lapsille tai vastaavaa. Erikoista tuosta tekee minun mielestäni se että kulutus tosiaan on samaa luokkaa joka kuukausi.
Ota nyt kuitenkin huomioon se, että siinä on paaaaljon joululahjoja. Ja niitä olen alkanut ostamaan juurikin tuossa lokakuun pintaa, ellen nyt ihan väärin muista :)

Ja lähiaikoina olen ostallut enempi niitä isoja kokoja, kun ollaan niihin siirtymässä parhaillaan. Ja viimeaikoina olen tosiaan ostanut vaatteita vähemmän kuin ennen...ja ne pääsääntöisesti on kokoja 98-110 cm, eli varastoon odottamaan kasvua.

Eilen tein ison kasan löytöjä, mutta kyllä nuo postaukset on muuttuneet lyhyemmiksi löytöjen osalta. Nyt siellä on viime aikoina ollut muutaman tuotteen postauksia, kun ennen oli kaikki tuollaisia pitkiä, kuin mitä eilinen oli :)

Vauvakin on ehtinyt tässä 3kk aikana siirtymään koosta 68 cm kokoon 74 cm ja juuri muutama päivä sitten hänet siirrettiin kokoon 80 cm. Eli hälle on pitänyt ostaa useampi vaatekerta. Keskimmäiselle ollaan ostettu puolestaan vaatekoko 98 cm.

Mutta tokihan se on totta että meillä on huimasti vaatteita. Ja jouluksi on isot kasat leluja.
 
chef en aikasemmin ollu tota sun blogia katsonut; mutta nyt katoin läpi- ja vau, mitä löytöjä!!! ite kanssa kirppiksillä, pyörin aikasen paljon; ja harvoin noin halpoja löytöjä kohdannu.. :( kateellisena siis kattelin, en tiiä sitten onko kyse siit et oon helsingin päässä, kun jotkut hinnat on niin korkeita? kävin kirppiksellä "vähän" kiertämässä (siis pinkkejä tulevalle tytölle piti etsiä, kun aikasemmat lapsista poikia), niin oikeasti joku kehtasi pyytää käytetystäkin bodystä kolme euroa, tai karkkipussin kokosesta pussista legoja 7 euroa!! :O mutta toisaalta mun viime aikojen paras löytö on kun ostin 5.50 eurolla operation-pelin, missä oli vielä kaikki osatkin.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;22688258:
chef en aikasemmin ollu tota sun blogia katsonut; mutta nyt katoin läpi- ja vau, mitä löytöjä!!! ite kanssa kirppiksillä, pyörin aikasen paljon; ja harvoin noin halpoja löytöjä kohdannu.. :( kateellisena siis kattelin, en tiiä sitten onko kyse siit et oon helsingin päässä, kun jotkut hinnat on niin korkeita? kävin kirppiksellä "vähän" kiertämässä (siis pinkkejä tulevalle tytölle piti etsiä, kun aikasemmat lapsista poikia), niin oikeasti joku kehtasi pyytää käytetystäkin bodystä kolme euroa, tai karkkipussin kokosesta pussista legoja 7 euroa!! :O mutta toisaalta mun viime aikojen paras löytö on kun ostin 5.50 eurolla operation-pelin, missä oli vielä kaikki osatkin.. :)
Kiitos kehuista :)

Mä olen maksanut käytetystä bodystä muutaman otteeseen 3 € :D Jos on juuri sellainen minkä haluan, niin olen valmis siitä vähän enempi maksamaan :) Nuo legot on kyllä sellainen juttu, jolla rahastetaan välillä ihan törkypaljon. Ei kiva juttu ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;22688734:
no siis olisin maksanu, jos olis ollu sellanen erikoinen.. :) mutta siis se oli perusmallia, ja samanlainen uutena olis ollu pari euroa kalliimpi.. :/
Joo no en mäkään kyllä mistään yksivärisestä perusbodystä 3 euroa maksa. Mä olen muistaakseni maksanut joistakin Hello Kitty bodyista ja uusretroodyistä sen 3€. Ja kun tosiaan laskeskelen hommaa siten, että jos saan vaikka 10 eurolla 10 bodyä, niin mulle on se ja sama onko bodyt maksaneet 1€/kpl, vai yksi maksanut 5€ ja loput 0,55€...lopputulos kun kuitenkin on mun osaltani sama, eli saan 10 bodya :)
Ei se nyt ihan näinkään mene, mutta ymmärtänet pointin :)
 
mä olen hinnotellut ihan perus hm bodeja esim 3 eurolla kappale ja hyvin on menneet kaupaksi. kun on rinnuksessa söpö pikku tikrun kuva tms, niin aina joku sen tykkää ostaa :)
joo,voip olla että mun hinnat on korkeita, mutta toisaalta mä teen myös hyvää tiliä.( ai mut sehän tais olla kans yks synti, et ei anna puoli-ilmatteeks vain hyvä sydämisyyttään, vaan kehtaa hakee itteelleenkin vähä voittoo ;) )
 
Pojalle ensi vuodeksi monot (5e). Nimiä kengistä löytyy kahdet mutta naarmuista päätellen ei oo todellakaan himohiihtäjiä lapsukaiset olleet :) Ovat todella hyvässä kunnossa.

Kolme peliä muksulle yhteensä 15e. Pari vanhempaa 2000-luvun alun "vuoden peliä" ja yksi matikkapeli. Viimeinen taitaa mennä extempore muksun joulukalenteriin. Meillä on in yhteenlasku ja vähennyslaskupelit.
 
"vasta"
oli kirpparilla lindexin (joo,on ne vatteet söpöjä) vauvan vaatteita esim. 56 potkuhousut 15e :O tosi, boditkin 6-7e. Sillähän hintaa saa jo lindexiltä uusia haettua :/ ehkä se on hyvä täällä tuppukylässä laittaa korkeat hinnat tuommosille vaatteille kun ei oo lindexiä mailla halmeilla..
 

Yhteistyössä