millainen jouluaaton aikataulu?

  • Viestiketjun aloittaja jouluhöpsö
  • Ensimmäinen viesti
jouluhöpsö
miten vietätte joulua? mietimme että voiskohan tänä jouluna pukki käydä jo ennen ruokailua... meillä näin: aamupäivällä riisipuuro, 12-1 maissa saunaan, 3-4 aikaan ruoka ja 5 maissa pukki.
 
About näin: aamupala, joskus 11-12 puurolounas, päikkäriaika jos nukahtaa. Loppu sitte riippuu pitkälti tosta päikkäriasiasta. Jollei nuku niin jouluateria 17 aikaan ja pukki tulee aikaseen, jos nukkuu, voi tulla 18 jälkeen. Joulusauna on jossain raossa. Ei meil silleen oo tarkkaa systeemiä.
 
joulun odottaja
Tänä aattona vietetään joulua vain oman perheen kesken, siis minä, mies ja kaksi lasta. Suunniteltiin, että aamupalan jälkeen(ilmeisesti uunista tullutta ja kinkkua ja voileipää=)) mennään vähän ulkoilemaan ja sen jälkeen saunaan. Saunan jälkeen syödään riisipuuro ja sitten päiväunille ainakin nuorimmainen. Päiväunien jälkeen pipareita ja joulutorttuja. Joulupukki saisi tulla jo 3-4 aikaan. Kunnon jouluruoka syödään vasta 5-6 aikaan, kun pukki käynyt ja lahjat avattu. Loppuilta sitten leikittään uusilla leluilla jne. Lasten mentyä nukkumaan vanhemmat vielä saunomaan.Katotaan nyt sitten miten menee, mutta tällaista olisi suunnitelmissa...
 
"harmaa"
Ollaan kylpylässä ja sen aikataulun mukaan mennään tänä vuonna :) Kuusenhakua ja piparien leivontaa siellä ainaki oli, saunomista ja illalla ruokailu ja pukki. Hautausmaalla käydään jossain välissä :)
 
Ego
Hmm..aamulla herätys 8 maissa ja alkaa lasten ohjelmien katselu. Puuroa samalla syödään. Sitten joskus 3-4 maissa iltapäivällä mummilaan syömään. Osan lahjoista saa siellä. Sitten hautuumaalle ja takas kotia. Ja lisää ruokaa naamaan ja lisää lahjoja.
 
Suunnilleen näin:

Noin 9 aikaa tms aamiainen; riisipuuroa, kinkkua ja limppua.

Sen jälkeen joulusauna ja vaatteiden vaihto juhlavampiin.

Klo 12 kuuntelemme porukalla joulurauhan julistuksen. Tarjolla glögiä.

Iltapäivällä leikkejä ja lasten joulunäytelmä. Jos olisimme kotona, osa kävisi joulukirkossa ja hautausmaalla.
Kun olemme muualla kuin kotona, sytytämme pihalle kynttilät poissaoleville rakkaillemme ja pidämme lyhyen hiljentymisen hetken.

Noin klo 16-18 aaton ateria; sen yhteydessä lasten joululauluesitykset, jouluevankeliumi ja pöytäpuhe.

Pukki tulee alkuillasta ja muutama tunti vierähtää pakettien aukaisussa.

Illalla pelejä ja oleilua. Osa varmaan saunoo uusiksi yön mittaan.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="akka";22670265]Mikä hemmetin aikataulu?Kuka aikatauluttaa joulunsa jos ei töiden takia ole pakko?[/QUOTE]

No vaik mun mutsi. Viimeset 34v se on menny kellontarkkaan kaiken samallatavalla. Yksi syy miksi miehen kanssa haluttiin alottaa omat perinteet perheen kesken.
 
jouluhöpsö
joulun odottaja toi kuulostaa hyvälle. joo tuota aikataulua on pakko tehdä kun on kymmenen henkeä joulun vietossa, neljä eri porukkaa. ja sen takia tänä jouluna pitää olla jotain tietoa ku tilataan pukki. enne se on ollu pappa niin ei ole ollu aikataulua. pienin nukkuu meilläki päikkärit saunan jälkeen. mut ehkä tosiaan jo päivällä se pukki.
 
Aamulla herätään yleensä aikaisin, aamupalalla puuroa ja lastenohjelmia. N. klo 10 lähdetään mun vanhemmille viemään lahjoja, sitten kotiin syömään jotain ja päikkäreille. N. klo 14 meidät on kutsuttu anoppilaan syömään. Sen jälkeen ehkä tulee pukki. Kahvittelut ja sitten kotiin.
 
jouluhöpsö
nyt täytyy tosiaan maksullisen pukin takia tietää aikataulu. muuten en ymmärrä miten joillain voi olla jouluressiä ym. meillä ei ole eikä tule. ei me kelloa katota mutta suurinpiirtein että ei olla saunassa ku pukki tulee. arvasiki että joku vetää herneen nenään kun omaanki korvaan aikataulu kuulostaa pahalle. me nimenomaan rentoudutaan jouluna.
 
jouluhöpsö
ja kotona pysytään. ei lähdetä pää kolmantena jalkana sukuloimaan, ne hoidetaan enne joulua. isovanhemmat ja sisarukset käy meillä saunassa, syömässä ja pukin kattomassa. jospa se pukki tulis klo 15 ja muu se mukaan. siinä aikataulu.
 
Aamulla herätään rauhassa ja mä keitän riisipuuron ja teen luumukiisselin. Sitten syyään ja laitetaan sauna päälle. Mennään joulusaunaan ja sen jälkeen leivotaan torttuja koko perheen voimin ja sitten alkaa porukka varmaan valumaan meille päin. Teen ruokaa ihan rauhassa ja sit syödään. sen jälkeen ollaan hetki juodaan kahvit ja sit tulee pukki. Avataan lahjat ja juodaan glögit. Tohon se koko päivä varmaan meneekin sitten :)
 
[QUOTE="akka";22670265]Mikä hemmetin aikataulu?Kuka aikatauluttaa joulunsa jos ei töiden takia ole pakko?[/QUOTE]

ei välttämättä aikatauluteta vaan et se menee noin suurinpiirtein aina tohon aikaan..

Monella ne menee automaattisesti ilman et niitä kellonaikoja edes suunnitellaan.
 
Aamulla herätään rauhassa ja mä keitän riisipuuron ja teen luumukiisselin. Sitten syyään ja laitetaan sauna päälle. Mennään joulusaunaan ja sen jälkeen leivotaan torttuja koko perheen voimin ja sitten alkaa porukka varmaan valumaan meille päin. Teen ruokaa ihan rauhassa ja sit syödään. sen jälkeen ollaan hetki juodaan kahvit ja sit tulee pukki. Avataan lahjat ja juodaan glögit. Tohon se koko päivä varmaan meneekin sitten :)
Ainiin ja kaikki stoppaa kun lumiukko alkaa, se on joka vuotinen traditio... :D Äidiltäni opin joskus pienenä jo :D
 
Syödään kun on nälkä, kahvitellaan kun on sen aika, ulkoillaan jossain välissä. Ainut 'aikataulu' on joulupukin saapumisen kanssa josta tosin ei ole vielä mitään varmuutta.
Syvä hiljaisuus lumiukko piirretyn ajan.
 
"mä"
Aikataulutettu jouluaatto = todellinen painajainen... Herätään kun siltä tuntuu, syödään kun on nälkä, avataan lahjat kun mieli tekee, katsellaan tv:tä kun itse halutaan.
 
Ei ole aikataulua, mun vanhemmat tulee kun ehtivät, syödään sitten joskus iltapäivällä kun on nälkä yms yms...Ainoa jolla on jonkinlainen aikataulu on pikkusintti kun en viitti päivärytmiä sotkee joulun takia.. :D
 
ei välttämättä aikatauluteta vaan et se menee noin suurinpiirtein aina tohon aikaan..

Monella ne menee automaattisesti ilman et niitä kellonaikoja edes suunnitellaan.
Aika lailla automaattisestihan se menee, jos kohta esim joulurauhan julistus on joka vuosi samaan aikaan - silloin kun se Turussakin.
Samalla lailla mahdollinen joulukirkko ja pukin tulo ovat aikataulutettuja itsestä riippumattomista syistä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä