millainen jouluaaton aikataulu?

  • Viestiketjun aloittaja jouluhöpsö
  • Ensimmäinen viesti
mini mamma89
n. 7 heräämme (ainakin tuo 2v käki kello ei nuku koskaan pitempään:) )
katsomme lastenohjelmia, keitellään puuroa ja hengaillaan vain.
10.00 kaveri pariskunta (lapseton) tulee meille: syömme patonkia, kinkkua, suklaata, tuulihattuja, kaikkia herkkuja.
12.00 he lähtevät n. , me menemme saunaan.
14.00 lähdemme minun äitini luo, tyttö nukkuu tässä välissä autossa n. 1h-1,5h päikkärit :)
14.30 jouluruoka suvun kesken äidin luona. (äiti, hänen mies. äitin sisko perh. äitin vanhemmat, minun sisarukset ja me.)
17.45 tulee pukki
20.30 lähdemme kotia, jossa minun ISÄNI on meillä odottamassa meitä :] tehnyt iltapalaa ja aletaan pelailla ja vietetään iltaa/joulua isäni kanssa; tässä välissä meille siirty myös minun sisarukseni. Joulun vietto jatkuu joulupäivänä isäni kanssa. :)

Aatto on kiiruusta :)
 
"mä"
n. 7 heräämme (ainakin tuo 2v käki kello ei nuku koskaan pitempään:) )
katsomme lastenohjelmia, keitellään puuroa ja hengaillaan vain.
10.00 kaveri pariskunta (lapseton) tulee meille: syömme patonkia, kinkkua, suklaata, tuulihattuja, kaikkia herkkuja.
12.00 he lähtevät n. , me menemme saunaan.
14.00 lähdemme minun äitini luo, tyttö nukkuu tässä välissä autossa n. 1h-1,5h päikkärit :)
14.30 jouluruoka suvun kesken äidin luona. (äiti, hänen mies. äitin sisko perh. äitin vanhemmat, minun sisarukset ja me.)
17.45 tulee pukki
20.30 lähdemme kotia, jossa minun ISÄNI on meillä odottamassa meitä :] tehnyt iltapalaa ja aletaan pelailla ja vietetään iltaa/joulua isäni kanssa; tässä välissä meille siirty myös minun sisarukseni. Joulun vietto jatkuu joulupäivänä isäni kanssa. :)

Aatto on kiiruusta :)
Kai tää on vitsi? :O
 
ainoa aikataulun mukanen juttu on joulurauhanjulistus, ja sinnekkin pitää mennä hyvissäajoin, jos mielii saada auton parkkiin... muuten meillä ei ole minkäänsortin aikataulua: aamulla syödään riisipuuroa, lounaalla borch- keittoa, sitten ulkoillaan(mennään todennäköisesti pulkkailemaan), jonka jälkeen syödään jouluruuat ja avataan lahjat. Saatamme käydä äitini luona glögillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Meillä ei ole lapsia, niin ei tarvi aikatauluttaa mitään eikä herätä klo 5 ja tunkea jo aamupäivällä saunaan että saa äkkiä syötyä ruoan ja jaettua lahjat. Meillä nukutaan pitkään, katsellaan vähän mikä on fiilis, syödään lounaaksi riisipuuroa, ulkoillaan ja mennään joskus iltapäivällä saunaan - yleensä ehkä 17 aikaan, riippuu vähän - ja syödään siinä 19 aikaan, jos pitää joku aika sanoa. Siinä kun on kaikessa rauhassa syöty, annetaan lahjat. Ihan ollaan miehen ja tämän appivanhempien kesken, ihanan rentoa ja rauhallista eikä mitään kamalaa hössötystä ja aikataulustressiä.
 
[QUOTE="vieras";22670556]Meillä ei ole lapsia, niin ei tarvi aikatauluttaa mitään eikä herätä klo 5 ja tunkea jo aamupäivällä saunaan että saa äkkiä syötyä ruoan ja jaettua lahjat. Meillä nukutaan pitkään, katsellaan vähän mikä on fiilis, syödään lounaaksi riisipuuroa, ulkoillaan ja mennään joskus iltapäivällä saunaan - yleensä ehkä 17 aikaan, riippuu vähän - ja syödään siinä 19 aikaan, jos pitää joku aika sanoa. Siinä kun on kaikessa rauhassa syöty, annetaan lahjat. Ihan ollaan miehen ja tämän appivanhempien kesken, ihanan rentoa ja rauhallista eikä mitään kamalaa hössötystä ja aikataulustressiä.[/QUOTE]

ei meilläkää ressata yhtään vaik lapsi onkin. Kunhan syyään ja pukki käy. Ja ulkoillaan. Sauna ainiana on tietyssä kohtaa.
 
"suvi"
meillä aamupala ja kakku 8-9 maissa, sitten joulupuuro 11 maissa, koristelun ja loppusiivousten/paistamisten mukaan, jouluruoka ja sauna riippuen siitä miten väsyneitä lapset ovat ja pukki mielellään 4-5 maissa...jää sitten iltaa aikaa leikkiäkin uusilla leluilla. haudoilla käydään ihan loppuillasta, mahdollisesti yöllä jos joku jää vapaaehtoisesti lasten kanssa :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22670556]Meillä ei ole lapsia, niin ei tarvi aikatauluttaa mitään eikä herätä klo 5 ja tunkea jo aamupäivällä saunaan että saa äkkiä syötyä ruoan ja jaettua lahjat. Meillä nukutaan pitkään, katsellaan vähän mikä on fiilis, syödään lounaaksi riisipuuroa, ulkoillaan ja mennään joskus iltapäivällä saunaan - yleensä ehkä 17 aikaan, riippuu vähän - ja syödään siinä 19 aikaan, jos pitää joku aika sanoa. Siinä kun on kaikessa rauhassa syöty, annetaan lahjat. Ihan ollaan miehen ja tämän appivanhempien kesken, ihanan rentoa ja rauhallista eikä mitään kamalaa hössötystä ja aikataulustressiä.[/QUOTE]

Saanko kysyä, että mikä mahtoi houkutella sinut kaksplus lehden keskustelupalstalle, jos ei ole lapsia? Kai niitä nyt kuitenkin on sitten toiveissa vai mikä ihme täällä kiinnostaa?

Tottakai elämä on melko erilaista lapsettomalla ja perheellä, yleesä.
 
hup
[QUOTE="akka";22670265]Mikä hemmetin aikataulu?Kuka aikatauluttaa joulunsa jos ei töiden takia ole pakko?[/QUOTE]

Jos joulua vietetään muualla kuin kotona oman perheen kesken, jonkinlainen aikataulu on yleensä paikallaan. On kaikkien kannalta hyvä tietää etukäteen, mihin aikaan syödään jne. Mitä siitä tulisi, jos toiset olisivat menossa saunaan, kun ruoka on pöydässä ja yksi perhe olisi kyseiseksi kellonajaksi tilannut pukin.

Itse en ole kovin tarkka aikataulujen suhteen, mutta juuri jouluaattona meillä on stressin välttämiseksi aika tarkkaa sovuittu mitä milloinkin tapahtuu. Klo 12 puuro (kotona), klo 15 siirtyminen vanhemmilleni ja sauna, klo 17 pukki, klo 18 ruoka.
 
"Iitu"
Jotenkuten näin ;)

n. 05.00 Äiti nousee ylös valmistamaan aattoaamun aamiaista ja sytyttelemään kynttilöitä. Laittamaan muutaman lahjan kuusen alle ja olemaan hetken rauhassa <3 :)
n. 08.00 Herättelen isommat lapset katsomaan joulupukin kuumaalinjaa ja muita lastenohjelmia :) Lapset avaavat paketit kuusen alta :)
n. 8-9 Isäntäkin saanu itsensä ylös ja syödään yhdessä aamupalaa.
n. 10-11 käydään lasten isomamman luona viemässä joulumieltä ja herkkuja. Sekä käydään hautausmaalla.
n. 13. aikoissa keskimmäinen saattaa nukkua päiväunet ja muut sitten pelaillaan jotain lautapelejä yhdessä. Jos keskimmäinen ei nuku niin sitten pelataan pelejä koko perhe yhdessä.
n. 15 mennään naapuriin mummilaan syömään jouluruokaa läheisten kanssa ja käydään siellä saunassa.
n. 18 tullaan meille kotiin odottamaan joulupukkia, syömään ja glögittelemään. Meille tulee mukana siis lasten enot puolisoineen, mummi ja vaari sekä mummo ja ukki.
n. 18-19 tulee joulupukki jakamaan lahjoja.
Sen jälkeen lahjoja availlaan se mikä jaksetaan, keretään, ehditään ja touhuillaan :)
Rentoudutaan ja nautitaan.
Lapset käyvät nukkumaan varmaan joskus 21-22 aikoissa.
Aikuiset saunovat ja tunnelmoivat :)
 
..
meillä näin.
heräillään varmaan kahdeksan aikoihin niinkuin tuo pikkumies yleensä.
pikkumiehelle aamupala ja sitten lähdetään minun mummoni luokse riisipuurolle ja ulkoilemaan/juoksuttamaan koiraa.
samalla reissulla käydään haudoille sytyttämässä kynttilät. mahdollisesti käydään pyörähtämässä mieheni isän luona kun matkalla sattuu olemaan ja sielläkin sitten koiralla mahdollisuus juosta kun loppupäivän lenkit jää lyhyiksi.
iltapäivästä n. klo14 mennään mieheni isovanhempien luokse syömään ja siellä onkin koko mieheni äidin puolen suku. siellä varmaan muutama tunti oleskellaan.
siitä sitten joko kotiin tai mun vanhempien luo syömään ja lahjoja availemaan. pukkia ei tule kun oma mukula niin pieni vielä ja seuraavaksi nuorimmat sitten onkin jo reilusti yli 10-vuotiaita.


ja siis mä en kyllä ehkä aikatauluksi kutsuisi, enemmänkin ohjelmaksi.
mihinkään meillä ei kiire ole. ihanaa vaan istua valmiisiin pöytiin.
sitten kun meillä on omakotitalo, tilaa ja oma piha niin voimme viettää joulun kotona ja kutsua jopa meille jonkun. tällä hetkellä en meille ketään halua ja minusta jouluun kuuluu myös sukulaiset varsinkin kun niin lähekkäin kaikki asutaan. eli stressiä ei ole. ihan täysillä odotan pikkuisen ekaa joulua.
 
"vieras"
n. 7 heräämme (ainakin tuo 2v käki kello ei nuku koskaan pitempään:) )
katsomme lastenohjelmia, keitellään puuroa ja hengaillaan vain.
10.00 kaveri pariskunta (lapseton) tulee meille: syömme patonkia, kinkkua, suklaata, tuulihattuja, kaikkia herkkuja.
12.00 he lähtevät n. , me menemme saunaan.
14.00 lähdemme minun äitini luo, tyttö nukkuu tässä välissä autossa n. 1h-1,5h päikkärit :)
14.30 jouluruoka suvun kesken äidin luona. (äiti, hänen mies. äitin sisko perh. äitin vanhemmat, minun sisarukset ja me.)

17.45 tulee pukki
20.30 lähdemme kotia, jossa minun ISÄNI on meillä odottamassa meitä :] tehnyt iltapalaa ja aletaan pelailla ja vietetään iltaa/joulua isäni kanssa; tässä välissä meille siirty myös minun sisarukseni. Joulun vietto jatkuu joulupäivänä isäni kanssa. :)

Aatto on kiiruusta :)
klo 14 lähdette ja ruoka on 14.30 ja siinä ajassa lapsi nukkuu 1,5h päikkäreitä.... tehokkaat on unet...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22670743]Saanko kysyä, että mikä mahtoi houkutella sinut kaksplus lehden keskustelupalstalle, jos ei ole lapsia? Kai niitä nyt kuitenkin on sitten toiveissa vai mikä ihme täällä kiinnostaa?

Tottakai elämä on melko erilaista lapsettomalla ja perheellä, yleesä.[/QUOTE]

No voi anteeksi, en tiennyt, että tuolla ylhäällä lukee "vain lapsiperheille". Etkö ole ennen törmännyt palstalla lapsettomiin ihmisiin? Eikö tänne saa kirjoittaa, jos ei ole lapsia? Onko silloin aina väärät mielipiteet? Kai olet huomannut, että palstalla jutellaan paljon muustakin kuin lapsista?
 
Meillä vietetään oman perheen kesken aatto omaan ja neidin tahtiin rauhassa jo päivää ennen koska varsinainen aatto menee mummolassa ja siellä sitten on jengiä miehen veli vaimoineen, lapset edellisestä liitosta jne. Joulupäivän iltana palataan kotiin. :)
 
4
nousemme ylös kun herätään ( kello EI soi)
syömme aamupalaa
lapset avaa 1 lahjan/nenä
2/4 lapsista menee isälleen jouluks
syömme
avaamme lahjat (ne jotka ovat kotona)
jos jaksaa niin saunaan

siinä se oli. ollaan ihan vaan perhen kesken kotona. loput lahjoista 2 lasta avaa kun tulevat joulun jälkeen kotiin. :)
 
klo.7-8 Herään pojan kanssa, poika avaa kuusen alle yöllä ilmestyneet lahjat ja sitten syödään riisipuuroa ja luumukiisseliä. Ja piirettyjä tietenkin

klo.9-9.30 herätän miehen, joka lähtee n. klo. 10.30 pojan kanssa anoppilaan (pakko aamusta, kun silloin eivät ole ehtineet vielä alkaa juopottelemaan ja tappelemaan). Itse lähden katsomaan viime hetken lahjaostoksia, löytyy aina -50% lahjapakkauksia yms.

Klo.13 Viimeisetkin lahjat on pakattu ja lähdemme minun vanhempieni luokse jonne tulee kaikki sisarukset lapsineet.Loppupäivä on aikatauluton, saunotaan, syödään, avataan lahjoja, oleskellaan.


varmaan n. klo. 19-20 tulemme kotia.
 
no ei mitään
Naurettavaa jotkut aikataulut, hyi olkoon. Meillä ei ole mitään ennalta määrättyjä aikatauluja, tehdään fiiliksen mukaan sitten miten tykätään.

Voi että kun itselläkin olisi varaa lähteä ulkomaille jonnekin lämpimään paikkaan jouluksi. No ehkä joskus :)
 
[QUOTE="akka";22670265]Mikä hemmetin aikataulu?Kuka aikatauluttaa joulunsa jos ei töiden takia ole pakko?[/QUOTE]

Tätä mäkin mietin. Meillä on tasan yksi aikataulutettava asia jouluaattona ja se on se, et mun on oltava töissä 20.45.
 
"vieras"
Tätä mäkin mietin. Meillä on tasan yksi aikataulutettava asia jouluaattona ja se on se, et mun on oltava töissä 20.45.
No kyllä meillä päin ainakin pitää tietää pukkia sovittaessa mihin aikaan sopii tulla. Sen mukaan sitten pitää myös miettiä sauna ja ruokailut. Meillä myös vieraillaan kahdessa mummolassa ja itse olen aamulla vielä töissä, joten kyllä vaan kellon kanssa pitää elää tuonakin päivänä.
 
meillä
ei aikataulua:) Joulurauhan julistuksen katson aina. Appivanhemmat käy jossain vaiheessa kahvilla ja mun vanhemmat tulee illalla syömään ja joulupukille. Veikkaan, että ruoka on noin klo 17 ja pukki sitten ruoan ja kahvin välissä.
 
[QUOTE="vieras";22673989]No kyllä meillä päin ainakin pitää tietää pukkia sovittaessa mihin aikaan sopii tulla. Sen mukaan sitten pitää myös miettiä sauna ja ruokailut. Meillä myös vieraillaan kahdessa mummolassa ja itse olen aamulla vielä töissä, joten kyllä vaan kellon kanssa pitää elää tuonakin päivänä.[/QUOTE]

No sehän on tietenkin jokaisen oma asia jos haluaa aikatauluttaa jopa jouluaaton. Me ei koskaan aattona mennä kyläilemään niin ei tartte sellaisia edes miettiä. Mummolat ovat sen verran kaukana ettei sinne kehtaa pikaisesti lähteä ja muutenkin haluan olla aaton ihan rauhassa kotona. Ja ostopukkia ei ole meillä koskaan ollut niin senkään vuoksi ei aikatauluja tarvitse.
 
"vieras"
meillä herätään kun herätään,aamupala syödään kun maistuu,mun vanhemmat tulee kaffeelle n.klo.13.00 ja pukki tulee 13.30-14.00 avataan lahjat ja nautitaan rauhasta (minä mies ja 3 lasta)
 
mini mamma89
[QUOTE="vieras";22671238]klo 14 lähdette ja ruoka on 14.30 ja siinä ajassa lapsi nukkuu 1,5h päikkäreitä.... tehokkaat on unet...[/QUOTE]

Matkaan menee n. 15min ja kuules; neiti syö kun herää, autossa on lämmitys sekä itkuhälyttimet niin lapsi saa nukkua autossa sen minkä nukuttaa.. meillä kun huonosti nukutaan sisällä päikkäreitä :/
Kuka sanoi että lapsi on ruokapöydässä 14.30? se voi hyvin syödä vaikka 16.00 jos sikseen tuntuu =)

NÄSIS.
 
"vieras"
Mulla pisti silmään parissa vastauksessa, että syödään aamulla aamupala ja sitten joskus kolmen jälkeen vasta ruoka. Ettekö tosiaan siinä välissä syö mitään? Meillä ei ainakaan lapset jaksaisi, enkä mäkään koko päivää syömättä.

Muuten meillä ei ole mitään aikataulua. Herätään kun herätään, syödään kun on nälkä ja illemmalla käydään haudalla ja saunassa. Jossain välissä avataan lahjat. Meille ei tule ketään emmekä mene minnekään. Ei stressiä =)
 

Yhteistyössä