Siivousinspiraatiota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Hokasin tuossa äsken ruokakuvaketjussa, että mahtaisiko siivouskuvat toimia samoin kuin ruokien, käsitöiden ja askartelujen kuvat välillä - eli innostaa itseäkin touhuun?

Kokeillaanko?
Kuvatkaa jotain valmiiksi siivottua tai vaikka ennen ja jälkeen kuvia tai mitä vain?

Minä voin pistää alkuun yhden lapsityövoimakuvan:

sauna1.jpg

Viimeksi muokattu:
Hyvä vaan,että muksutkin osallistuu kotitöihin =) Osaa sitten aikuisena hoitaa omaa kotia ja muutenkin vastuullisuus lisääntyy.Sukulaisen tyttö 12v käy välillä meillä tekemässä pikku askareita esim mattojen tamppausta.Saa sitten taskurahaa siitä hyvästä.Rahan arvon tietää ja miettii useasti useaan kertaan ostaako mitään vai säästääkö.Tyttä on nyt pistänyt rahansa säästöön.

Laitoin ne nyt jo hädissäni 60 asteen pesuun (saa nähdä menevätkö lopullisesti pilalle). Sen jälkeen koitan mahdollisesti kloriittia (palstalta saatu vinkki). Välissä voisi ottaa kuvaa.

Onkos sulla vinkkejä? Koskaan käynyt "vanhanaikaisesti" ja livahtanut punaista pyykin sekaan? :whistle:

Laitoin ne nyt jo hädissäni 60 asteen pesuun (saa nähdä menevätkö lopullisesti pilalle). Sen jälkeen koitan mahdollisesti kloriittia (palstalta saatu vinkki). Välissä voisi ottaa kuvaa.

Onkos sulla vinkkejä? Koskaan käynyt "vanhanaikaisesti" ja livahtanut punaista pyykin sekaan? :whistle:

Kloritella saa osan pois, mutta vain valkoisista.
Muuten en osaa neuvoa. (Oman osani vuosien varrella joutunut heittämään lumppuihin :ashamed: )

Värillisiä ei voi koittaa kloritella? Ei ole aikaisemmin värjäytynyt. Tai no pari "kotipaitaa" olen pessyt milloin missäkin, kun niillä ei ole väliä ja siten valkoinen muuttunut välillä punertavaksi, välillä harmaaksi ym. mutta niille en ole mitään tehnyt.

Värillisiä ei voi koittaa kloritella? Ei ole aikaisemmin värjäytynyt. Tai no pari "kotipaitaa" olen pessyt milloin missäkin, kun niillä ei ole väliä ja siten valkoinen muuttunut välillä punertavaksi, välillä harmaaksi ym. mutta niille en ole mitään tehnyt.

Ei värillisiin kloritea. Se ottaa kaiken värin pois, myös alkuperäisen.

[QUOTE="vieras";22673293]Nyt on nähty jo liikaa. Miks ihmeessä tulit mellastamaan tännekin? Sinuun kyllästyttiin jo Suomi24:lla.[/QUOTE]

No voi luoja, miksi ihmeessä sinä avasit tämän aiheen? :headwall:

Ennen kuvaa en ottanut (enkä taatusti ois kehdannut nettiin laittaa, sen verran ryönäinen oli) mutta oon viikon suunnitellut siivoavani kirjahyllyn ja tänään sain sen aikaiseksi :D
Kuva löytyy tuolta Mellevää elämää

Wow. Minä olen vaikka kuinka monta vuotta haaveillut, että saisin laitettua kirjahyllyt värikoodin mukaan, mutta aina hyytynyt kesken. Tuo kaunis.

Yhteistyössä