Kirppispino!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin mietin eka, et pidän yli joulun ihan siks ettei tarvii kotinurkissa pitää, mut sit pitäis jaksaa käydä siel siivoamassa koko ajan. Nyt oli niin järkky sotku koko pöytä, kun oli 2 päivää siivoamatta. Niinpä päätinkin et kaikki mitää jää yli, kuskaan suoraan seurakunnan kirppikselle, ottavat siis tavaraa vastaan ja myyvät ja rahat menee sit johonkin hyväntekeväisyyteen tai jotain. Mut kotiin en tuo kun lastentavarat, ne sitten taas pikkusiiliin jossain vaiheessa :)
manhattanille muuten 10 viikon jonotus, et kannattaa syyskuussa sit jo varata pöytää... Mä niin toivoin et olis ollut aikasemmin tää, mut minkäs teet, syyskuun lopussa varasin ja viimeviikolla sain pöydän.
T. Ponirohmu ;)

Ajattele positiivisesti...se mitä suurimmalla todennäköisyydellä on lapsilla vain kerran. Sitä siis ei tule enää ikinä uudestaan.

Ja nyt sulla on hyvä aika plärätä omat lastenvaatteet, jotta voit viedä ylimääräiset myyntiin. Samalla mä sunkin loosis siivoan, kun omani, joten pääsisit helpollakin vielä :D

No ei täällä mitään voi tehdä kun toinen vaatii mut vierelleen 24/7. Ärrinmurrinpurrin. :kieh:

Näitä ei ehkä lasketa kirpparilöydöiksi, kun tulivat suvusta (kihlatun). Meille jostain syystä tulee aina paluumatkalle enemmän tavaraa kuin oli mennessä. Viimeksi tuli lankaa itelleni ja tais tarttua matkaan nappejakin. Loput sillä reissulla olikin kotiin tuomisista just miehen vanhoja leluja mitä oli vielä tallella.

Nyt sain kasan neuleohjeita mukaani kun maanantaina reissusta lähdettiin palailemaan (vanhoja, mutta soveltamalla saan vaikka mitä aikaiseksi niistä, etenkin kun löytyi lehti missä oli muumi-aiheisiin neuleisiin ohjeet), neulepuikkoja (ja vielä pyöröpuikkoina kun ns. normit hajottaa niskat) että sellaisen piianpeilin jossa on jopa laatikkokin, kaipaa hieman hiontaa ja maalia ja on taas kuin uusi. Mulla on ihanat tulevat appivanhemmat (tai no, anoppi on puolikas jos oikein virallisia ollaan ja samanlainen sukukokelas se on kuin minäkin, kihlattu ;)) Niin joo, lähtihän sitä mukaan afrikan tähti-pelikin, periaatteella yhdistän siihen mikä täällä on (toisessa on laatikko mäsänä, kaikki nappulat ok, toisessa laatikko ok, nappulat kehnossa kunnossa).

Muutenkin ihanan kohteliaita, eivät kysele liikoja :heart: Tuo tuleva anoppikin arvas äkkiä mitä mä oon nyt neulomassa (saamistani langoista tulossa vauvapeittoa), mutta ei sitten kysellyt sen tarkemmin onko meille jo pieni tulossa vai koska haaveissa :)

[QUOTE="vieras";22669861]Mäkin mietin eka, et pidän yli joulun ihan siks ettei tarvii kotinurkissa pitää, mut sit pitäis jaksaa käydä siel siivoamassa koko ajan. Nyt oli niin järkky sotku koko pöytä, kun oli 2 päivää siivoamatta. Niinpä päätinkin et kaikki mitää jää yli, kuskaan suoraan seurakunnan kirppikselle, ottavat siis tavaraa vastaan ja myyvät ja rahat menee sit johonkin hyväntekeväisyyteen tai jotain. Mut kotiin en tuo kun lastentavarat, ne sitten taas pikkusiiliin jossain vaiheessa :)
manhattanille muuten 10 viikon jonotus, et kannattaa syyskuussa sit jo varata pöytää... Mä niin toivoin et olis ollut aikasemmin tää, mut minkäs teet, syyskuun lopussa varasin ja viimeviikolla sain pöydän.
T. Ponirohmu ;)[/QUOTE]

PikkuSiili on näppärästi kiinni tuon jouluviikon...niin ei tartte sitten sitäkään siivoilla :) Mun soppari päättyy lauantaina (viiminen aukiolopäivä) mutta kun jatkan sitä viikolla, niin ensin on kamat siellä jouluviikon ja sitten kun putiikki taas aukeaa, niin ne on siellä sen myyntiviikon :)

Meinattiin ottaa pöytä Manhattanille, mutta tosiaan 8-10 viikon jonojen vuoksi päädyttiin Länsikeskukseen.

[QUOTE="vieras";22669873]Ravattulan cittari.
Ja myös hello kittyä lähti halvalla, palikkalaatikko 15€, pehmo 10€ vauvan pehmo/uniriepu 5€. Sylvanian sarjaa myös puoleen hintaan. Vitsit et kerrankin olin oikeessa paikassa oikeeseen aikaan :)
ja pari hello kitty tavarakalenteriakin oli vielä, huimaan 5€ hintaan.[/QUOTE]

Jaahas. :D kiitti vinkistä. :)

Näitä ei ehkä lasketa kirpparilöydöiksi, kun tulivat suvusta (kihlatun). Meille jostain syystä tulee aina paluumatkalle enemmän tavaraa kuin oli mennessä. Viimeksi tuli lankaa itelleni ja tais tarttua matkaan nappejakin. Loput sillä reissulla olikin kotiin tuomisista just miehen vanhoja leluja mitä oli vielä tallella.

Nyt sain kasan neuleohjeita mukaani kun maanantaina reissusta lähdettiin palailemaan (vanhoja, mutta soveltamalla saan vaikka mitä aikaiseksi niistä, etenkin kun löytyi lehti missä oli muumi-aiheisiin neuleisiin ohjeet), neulepuikkoja (ja vielä pyöröpuikkoina kun ns. normit hajottaa niskat) että sellaisen piianpeilin jossa on jopa laatikkokin, kaipaa hieman hiontaa ja maalia ja on taas kuin uusi. Mulla on ihanat tulevat appivanhemmat (tai no, anoppi on puolikas jos oikein virallisia ollaan ja samanlainen sukukokelas se on kuin minäkin, kihlattu ;)) Niin joo, lähtihän sitä mukaan afrikan tähti-pelikin, periaatteella yhdistän siihen mikä täällä on (toisessa on laatikko mäsänä, kaikki nappulat ok, toisessa laatikko ok, nappulat kehnossa kunnossa).

Muutenkin ihanan kohteliaita, eivät kysele liikoja :heart: Tuo tuleva anoppikin arvas äkkiä mitä mä oon nyt neulomassa (saamistani langoista tulossa vauvapeittoa), mutta ei sitten kysellyt sen tarkemmin onko meille jo pieni tulossa vai koska haaveissa :)

Nyt meni hepreaksi...mä kun en ymmärrä kutomisesta mitään :D Hienoa että jotkut osaa :)

[QUOTE="vieras";22669899]Eipä mitään, olin siel just illalla, pakko jossain hehkuttaa. Ei oikeen voi kotonakaan riemuita et: kattokaa tytöt mitä ihanaa äiti osti teil joululahjaksi ja ihan äly halvalla vielä :)[/QUOTE]

:D

Kyl mä ehdin. :D On mulla se sininenkin vielä. :)

Auts...kohtahan mulle tulee valinnanvaikeus.

Muista sitten tehdä mulle se kaulakoru ilman sitä riiputinta...eli semmoinen yksinkertaisempi malli, mitä likallekin :) Ja se likan pituus...hmm...öh...tota...en oo mitannu :D Mutta sommittele vähän tein isomman kaulaan, eiköhän ne noin niinkun sinnepäin ainakin vähän ole :)

Mä löysin tänään (lue eilen kun näköjään vuorokausi jo vaihtui) juhlakengät tuolle pikkuneidille ja niitä on tullut metsästettyä huutonetistä jo parisen viikkoa.
Eli koossa 22 uudenveroiset hinta 5e ja olin todella tyytyväinen. :D

[QUOTE="vieras";22669909]Mä löysin tänään (lue eilen kun näköjään vuorokausi jo vaihtui) juhlakengät tuolle pikkuneidille ja niitä on tullut metsästettyä huutonetistä jo parisen viikkoa.
Eli koossa 22 uudenveroiset hinta 5e ja olin todella tyytyväinen. :D[/QUOTE]

Onnea löydöstä :)

Meilläkin on useammat parit juhlakenkiä kirppikseltä, koska sitten kun niitä tarvitaan, ei niitä löydy mistään...paitsi toki kaupasta hinaan 20€ +...melko kova hinta yksien juhlien osalta laittaa pelkästään lapsen kenkiiin.

Onnea löydöstä :)

Meilläkin on useammat parit juhlakenkiä kirppikseltä, koska sitten kun niitä tarvitaan, ei niitä löydy mistään...paitsi toki kaupasta hinaan 20€ +...melko kova hinta yksien juhlien osalta laittaa pelkästään lapsen kenkiiin.

Kiitos! :)

Sehän se juurikin on, että käyttöaikaan nähden uusien hinta on kova, joten siitäkin syystä tämä oli hyvä löytö. Kevääksi/kesäksi on jo numeroa isommat vaaleanpunaiset juhlakengät odottamassa mikäli ei nyt sitten jalka ykskaks päätä ottaa kasvuspurttia.

No mä nyt oonkin sellanen käsityöihminen et taitaa olla vaan nypläys kokeilematta vielä tällä hetkellä :D Telkkaria katellessa on ihan kiva neuloa ja noilla pitkillä automatkoilla sukuloimaan :) Jos terveys kestäis vois tästä käsityöläisyydestä hankkia ammatinkin, mutta alkaa näyttää siltä että kaatuu siihen, et koulus pitäis ommella suurin osa tuotteista pesemättömistä kankaista ja mun iho oireilee siitä :( Pesemällä ongelma poistuu.

Teininä sain pahvilaatikollisen tädin jämälankoja. Osa on viel jäljellä, osasta on vuosien varrella keksitty milloin mitäkin, neulonnasta askarteluun. Tuol on jotain töitä, uusimmat puuttuu. Ja niitä on paljon ja osa lähtenyt tosin jo maailmallekin :D pikkymy työkuvat Nuo on jostain aikaväliltä 98-09, vaikka parilta viimevuodelta uupuu iso osa kuvista. Ja paljon perussukkia ja lapasia jätän suosista kuvaamatta, en jaksa täyttää kansoita samanlaisilla tekstiileillä vähän eri langoista tai eri väreillä tehtynä :D

Että en ihmettele jos mun neuleohje, lankalahjoitus ja muut käsityösähläilyt on vähän hepreaa. Menee suurimmalla osalla tiedoista yli, vaikka olis yläasteella rättikässän käynyt. Mä ny tosin alotin 5v:nä, eli 20v erilaisia käsitöitä harrastusmielessä takana :D

Yhteistyössä