Emätintulehdus raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja srtdyf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

srtdyf

Vieras
Onko täällä kenelläkään ollut emättimen bakteeritulehdusta ja ollut samalla raskaana? Mitä oireita oli? Mitä lääkkeitä määrättiin? Tepsikö hoito kerrasta? Uusiko vaiva?

Voiko tuo tulehdus nousta kohtuun??

Mulla ekalla lääkärikäynnillä papassa näkyi joku lievä tulehdus, jota normaalisti ei kuulemma hoidettaisi edes, mutta lääkäri sanoi, että raskausaikana kannattaa kaikki hoitaa, koska tulehdukset lisäävät merkittävästi keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Tästä löytyy netistä kyllä lisätietoa.

Lääkkeeksi määrättiin ensin Dalacin voide, mutta se oli täällä apteekeista loppu (valmistajalla toimituskatkos), joten vaihdettiin sitten Flagyl-puikkoihin. Ja tulehdus oli tosiaan niin lievä, että itse en ollut huomannut mitään oireita.

Minulle määrättiin tuo dalacin myös terveyskeskuksessa mutta soitin sitten omalle gynelle ja hän määräsi suun kautta otettavan trikozol lääkkeen, 5 päivän kuurin.

Mulla oli kummassakin raskudessa bakteeritulehdus kun odotin tyttöjä. valkovuoto oli kökköistä ja vähän kellertävää. Sain jotain emättimeen laitettavia suppoja. Ei uusinut.

Mua ihmetyttää kun ei ole ollut oireita. Testikin otettiin vain kontrollimielessä. No nyt kun tiedän että on tulehdus niin vatsa tuntuu ehkä vähän herkältä ja emättimestä on vihlonut. Mutta valkovuotoa ei ole eikä haise pahalta.

Yhteistyössä