Painonnousu raskausaikana ahdistaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kenelläkään ollut ahdistusta painonnoususta raskausaikana? Tiedän, että kuuluu nousta ja ei pitäisi vaivata päätään tällä, mutta silti ahdistaa.
Ja siis ei ole ensimmäinen lapsi eikä aikaisemmassa raskaudessa ollut tälläisiä ajatuksia. Ja ihan normaalipainoinen olen, että hyvähän se on, että paino nousee, mutta..

:wave: ja uskallan myöntääkin sen..miehen mielestä olen naurettavan hysteerinen painon suhteen..kaiketi vuosia sitten tiputtamat -29 kg sai aikaan jonkun näköisen "häiriön" ja toivon,ettei paino nouse tässä viimeisten kuukausien aikaan kauheesti enää..ekassa raskaudessa olin jo valmiiks ylipainoinen,niin sinällään en asiaa silloin ajatellut ja painoa tuli ainakin 20 kg silloin lisää..

Mukavaa kun samanlaisia ajatuksia muillakin.. Tuntuu olevan vain niin luonnollinen asia, ettei siitä saisi huolta kantaa.
Tosiaan ensimmäisestä tuli reilu 25kg (olin kyllä ennen raskautta melkein anorektisen laiha). En kyllä tuollaisiin lukemiin enää tässä parissa kuukaudessa edes ehtisi.. :D
Niin ehkäpä se onkin siinä, että nyt tietää ettei ne kilot ja makkarat heti jääkään sinne sairaalaan. Eikä se imetys ehkä heti poltakaan pois niitä ylimääräisiä..

Yhteistyössä