Miten painonnousu kuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Olen pudottanut painoani viimeisen 1,5 vuoden sisään noin 25 kg, mutta viimeiset puolivuotta paino on ollut yhä kiihtyvässä nousuvauhdissa.
Nyt takaisin on tullut jopa 15 kg.

Painonnousu ahdistaa eikä oikein millään keinolla tunnu suunta kääntyvän alaspäin.
Viikossa paino on noussut jopa 4kg, seuraavalla viikolla tippunut 3kg, noussut taas 4kg, tippunut 3kg ja näin edelleen paino jatkaa vaan nousemista.

Painon nousu ahdistaa ja nousu tietysti johtuu ahmimisesta. Ahmin ruokaa... Syön ihan koko ajan.

Kertokaa millä pysäyttää tämä? Miten saada elämä takaisin hallintaan?
Lihomisen aiheuttaman ja lihomista aiheuttavan ahdistuksen lisänä lähes 10 vuoden lapsettomuus ja useat epäonnistuneet lapsettomuushoidot (joista viimeisin epäonnistui vähän aikaa sitten) sekä työuupumus.

Jotain käytännön vinkkejä?
Kenelläkään??

tänään olen syönyt

aamulla kaurapuuroa

lounaaksi makaronilaatikkoa ketsupilla (makaronilaatikkoa noin 3-4dl)

energiajuoma 0,5 L

Kohta syön päivälliseksi lihamureketta, kastiketta ja spagettia.

[QUOTE="läski";25233817]tänään olen syönyt

aamulla kaurapuuroa

lounaaksi makaronilaatikkoa ketsupilla (makaronilaatikkoa noin 3-4dl)

energiajuoma 0,5 L

Kohta syön päivälliseksi lihamureketta, kastiketta ja spagettia.[/QUOTE]

Annoskokoja pienenmmäksi ja enemmän salaattia kaveriksi. Toisen päivän ruuista korvaat salaatilla tai kevyellä keitolla (esim. sosekeitto). Pari pientä välipalaa päivään(hedelmä/jogurtti/leipä..). Mutta kai sä tiedät miten laihdutetaan kun kerta olet paljon laihduttanut. Jostain sun pitäis vaan etsiä nyt motivaatiota palata tiukempaan kuriin syömisten kanssa. Mikään muu ei auta.

Yhteistyössä