Parhaat turvotuksenpoistajat raskausaikana,ei kestä tätä painonnousua,ahdistaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt mä vasta huomasin tuon "jos söisin normaalisti" -kommenttisi... voi apua, syö nyt hyvä ihminen normaalisti, on todella epäterveellistä sekä sulle että vauvalle jos pihtailet syömisissä! Niistä raskauskiloista ehtii sitten hankkiutua myöhemmin eroon, trust me.
Jos sulla on syömishäiriöoireita, kerro ihmeessä neuvolassa, saat toivottavasti apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
kun on kaksi pientä lasta,liikuntaa tulee mitä heidän kanssaan ulkoillaan.Eikö vihreä tee ole kielletty raskausikana?

No mikset mene niiden lasten kanssa lenkille, et sinä kumminkaan mitään juoksumaratoonia ottaisi vaikka yksin menisitkin. Toinen lapsi rattaisiin ja toinen vaikka kantoreppuun ellei ole sisarusrattaita.

Joo vähän olen samaa mieltä. Ja toisekseen: sun BMI ennen raskautta on niin alhainen, että painoa saa tulla enemmän kuin muilla odottajilla. Itselläni on ollut kahden edellisen kohdalla tuo ja painoa 19kg/raskaus.Mitään ei jäänyt jäljelle synnytyksen jälkeen. Olis hyvä pitää mielessä, että lapsi saa ravintoa sinun kauttasi, eli laihduttamalla syöminen ei ole järkevää.

Jos sinulla on nestettä se lähtee hyvin kofeiinittomalla Rooibos teellä, jota mullekin neuvolassa suositeltiin unettomuuden vuoksi, tavallisen teen sijaan. (Odotan nyt kolmatta).

Ja: älä viitsi käyttää lapsia tekosyynä sille, ettet pääse liikkumaan. En minäkään käytä, liikun niiden kanssa ja kun mies on kotona voin mennä yksikseni.
Mukavaa odotusta!

Mulla sama BMI ennen tätä raskautta (nyt rv28+4) ja painoa on tullut vitusti, suoraan sanottuna. +14kg! Ja mä olen syönyt 'normaalisti'. Oksensin ekat 5kk. En ole mässännyt. Liikkunut olen päivittäin, kunnes kipeät supistelut pisti hommalle stopin. Ja silti, silti tota massa vaan tulee ja tulee ja tulee! Ihan sama, miten terveellisesti syön ja miten liikun. Mä kerään odotusaikana helvetisti painoa - aina. Onneksi ne sitten lähteekin, mutta kyllä tää silti vetää mielen maihin tää paisuminen...

Ja noi liikunnan tuputtajat ei vissiin tiedä, että toisilla se odotusajan liikunta on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos puhutaan painosta. Ei mitään merkitystä, ei niin mitään.

Mä olen tosi herkkä turpoomaan, ei tartte kuin kourallinen sipsejä syödä, niin naama on aamulla turvoksissa kuin viikon juoneella juopolla. Nyt raskausaikana en ole turvoksissa ollut juurikaan, painoa on toki tullut. Käyn saunassa joka toinen ilta, ja veikkaisin että hikoilen ylimääräiset nesteet pihalle siellä. Pitää toki muistaa juoda paljon vettä. Säännöllinen ruokarytmi aamupuuroineen on myös auttanut, ettei painoa ole tullut ihan älyttömästi.

on sama isä,ja hän kyllä hoitaa lapsia.Kummastuttaa,miten tällä palstalla heti tulee tällaista aivan outoa kommenttia ettö ruvetaan jopa parisuhdetta arvostelemaan,jos jotain kysyy.Käsittämätöntä,aikuisilta (??) ihmisiltä!
Kerron sen verran,että meillä on talonrakennus menossa ja mies on työpäivän päätteeksi raksalla illat koska koitamme saada mahd.paljon itse tehtyä.
Ja kuka sanoi,etten liiku lainkaan?Käyn kyllä kävelylenkillä kerran-pari viikossa.

No tuntui keskustelu vähän poikkeavan sivupoluillekin, mutta alkuperäiseen asiaan vastaisin. Älä käy joka aamu vaaálla vaan ainoastaan neuvola käynneillä tai korkeintaan kerran viikossa. Miksi annat vaakalukeman häiritä jos itse tiedät sen olevan vain turvotusta. Ja vaikka se olisi läskiäkin niin so what. Jos voit hyvin ja terveys on muuten kohdillaan niin anna nousta, ei se niin vaarallista ole. Veden juominen ja lepo jalat ylhäällä on auttaneet mulla turvotukseen.

koska se vaikuttaa negatiivisesti mielialaani.Kahdessa edellisessä raskaudessa paino noussut 17-20kg eikä ole lähtenyt helpolla pois.Sairaalaan jänyt vauvan painon verran.Imetyskään ei juuri painoa tiputtanut vaan olen saanut tehdä koavsti töitä sen eteen.
Ja ehkä olen sitten pinnallinen,mutta ulkonäkö on minulle tärkeä asia,joskaan EI VAUVAN HYVINVOINTIA TÄRKEÄMPI,haluan pukeutua nätisti ja tuntea itseni hyvinvoivaksi.
Kaikilla ei varmaankaan näin,mutta tunnen itseni terveeksi ja hyvinvoivaksi iloisin mielin,ellei tuota painoa nyt ihan mahdottomasti tule.

Kannattaa juoda paljon vettä ja liikkua. Aina raskauden aikaiseen turvotukseen ei auta mitään. Mutta painonnousuhan kuuluu raskauteen. Jos ylimääräisiä kiloja tulee, niistä kyllä ehtii päästä eroon myöhemminkin. Imetyksen aikana voivat hujahtaa pois ilman varsinaista laihdutustakaan.
Lakkaa ap punnitsemasta itseäsi koko ajan, syö kunnolla(vauvasi ja itsesi hyvinvoinnin vuoksi) ja nauti raskaudestasi! :)

Yhteistyössä