Laittakaa kuvia teidän PIPARKAKKUTALOISTA!

• Viestiketjun aloittaja eioonikkiä
  • Ensimmäinen viesti
eioonikkiä
OIs kiva nähdä millaisia olette tehneet :) Ite en ole tehnyt vielä ja oon niin auttamattoman huono noissa hommissa, etten tiedä tuleeko siitä julkaisukelpoista kun huomenna teen :D

Mä haluan nähdä myös!
Huomenna pitäis jotain väsäillä. Mä olen neljänä viime vuonna tehnyt Muumitalon ja joka vuosi se on vaan ollut enemmän kenossa... Tänä vuonna meinaan siis kokeilla jotain muuta :D

"a p"
[QUOTE="vieras";22654332]Mä väkertelin viime jouluna ekaa kertaa ihan itse pari piparkakkutaloa, tällaisia niistä tuli:
Talo1 edestä
Talo2 sivusta
Muumitalo[/QUOTE]

Siis :O Niiiiiiin ihana! Kinuskikissan blogissa on just tommonen katto ja itsekin meinasin, että kokeilen. Ostin aivan älyttömän pussin manteleita jo odottamaan :D Mutta miten teit nuo jääpuikot, laitoitko ne ennen "kattotiiliä" vai vasta jälkeen?

"vieras"
[QUOTE="a p";22654340]Siis :O Niiiiiiin ihana! Kinuskikissan blogissa on just tommonen katto ja itsekin meinasin, että kokeilen. Ostin aivan älyttömän pussin manteleita jo odottamaan :D Mutta miten teit nuo jääpuikot, laitoitko ne ennen "kattotiiliä" vai vasta jälkeen?[/QUOTE]
Kiitos! Siitä Kinuskikissan talosta tuo onkin "kopio". :) Mulla taisi olla ainakin kolme pussia mantelilastuja, että löytyi ehjiä tarpeeksi. Jääpuikot laitoin muistaakseni lastujen jälkeen vasta, jotenkin kikkailin ne itsetehdystä sokerikuorrutuksesta. Keksin silloin niitä tehdessäni jonkun hyvän tekniikankin, jolla onnistui mukavasti, mutta enpä tietenkään enää muista sitä. Tein kyllä kaiken ihan väärässä järjestyksessä, tuo talo on kokonaisuudessaan koristeltu vasta kokoamisen jälkeen ja meinasi siinä muutamaan kertaan hermo palaa. :D

[QUOTE="vieras";22654356]Kiitoksia! En tosiaan olis uskonut kuinka vaikeaa tuon muumitalon kokoaminen on. :D[/QUOTE]

Se on ainoo talo jonka kokoominen multa on jäänyt kesken. :whistle: Liian hankala. :O Mä sain kyllä kerran tehtyä kaulimen tai pullon päällä täysin pyöreän talon mutta tuo kulmikas muoteista ei onnistunut. :D

[QUOTE="vieras";22654353]Kiitos! Siitä Kinuskikissan talosta tuo onkin "kopio". :) Mulla taisi olla ainakin kolme pussia mantelilastuja, että löytyi ehjiä tarpeeksi. Jääpuikot laitoin muistaakseni lastujen jälkeen vasta, jotenkin kikkailin ne itsetehdystä sokerikuorrutuksesta. Keksin silloin niitä tehdessäni jonkun hyvän tekniikankin, jolla onnistui mukavasti, mutta enpä tietenkään enää muista sitä. Tein kyllä kaiken ihan väärässä järjestyksessä, tuo talo on kokonaisuudessaan koristeltu vasta kokoamisen jälkeen ja meinasi siinä muutamaan kertaan hermo palaa. :D[/QUOTE]

noita jääpuikkoja on suht helppo tehdä sit kun vaan tajuu sen tekniikan. (Mitä mä en osaa ainakaan yhtään selittää : / )

No ei se nyt niin erikoinen oo :D Kyllä sitä ihasteltiin mutta en mä tohon hullun hommaan enää rupee, esim. noita mantelilastuja oli viissiin 5-6 pussillista :whistle: Se oli vaan liian iso. Ja lensi joulun jälkeen roskikseen. :whistle:

Ei muuten kannata ostaa sit mitään rainbow- mantelilastuja jos tolla tyylillä rupee tekemään kattoa piparitaloon, siinä on ohuempia ne mantelilastut kuin jossain niissä... kunnollisissa, ja paljon enemmän rikkinäisiä.

Tuo muutaman vuoden takaa:

Gelatiinilevyjen takaa ikkunoista kurkkivat talon nuorimmaiset mukulat valokuvaversioina.
:)
Aivan ihana idea! :heart:

Mulle iskee kamalat suorituspaineet... 99% todennäköisyydellä meidän tänään väkertämää piparkakkutaloa ei tulla näkemään tässä ketjussa :LOL:

12-vuotiaan ehdotus kun kyselin millainen piparitalo tehtäis tänä vuonna: "Tehään pilvenpiirtäjä, eiku hei tehään World Trade Center, mä voin tehdä lentokoneet" Tosi jouluista :xmas:

Viimeksi muokattu:

Mulle iskee kamalat suorituspaineet... 99% todennäköisyydellä meidän tänään väkertämää piparkakkutaloa ei tulla näkemään tässä ketjussa :LOL:

12-vuotiaan ehdotus kun kyselin millainen piparitalo tehtäis tänä vuonna: "Tehään pilvenpiirtäjä, eiku hei tehään World Trade Center, mä voin tehdä lentokoneet" Tosi jouluista :xmas:
:LOL:

Ihania taloja!! Mulla on vielä tämän vuotiset tekemättä. Lapsille pitäis tehdä muumitalo, jonka koristelevat itse ja sitten mun oma projekti, eli jokin vähän vaativampi talo pitäis tehdä. Porukoiden luona vielä on piparitalokylä tekemättä.
Muutama kuva kuitenkin aiemminsta taloista:

Viime vuoden piparitalokylä

Linna

Yhteistyössä