I
IhaNainen
Vieras
No hyvä juttu sulle. Tuskin oli siis kovin vakava masennus kyseessä.
Juurikin olin sanomassa samaa. Hitto kun ihmiset ei ymmärrä mitä eroa on masennuksella ja julkkisten masennuksella.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No hyvä juttu sulle. Tuskin oli siis kovin vakava masennus kyseessä.
Juurikin olin sanomassa samaa. Hitto kun ihmiset ei ymmärrä mitä eroa on masennuksella ja julkkisten masennuksella.
Mä ainakin pidän itsemurhan tehnyttä ihmistä täysin luuserina. Siihen masennukseen löytyy varmasti jokin keino, tai mihin tahansa ongelmaan löytyy aivan vitun varmasti jokin keino, millä saa asiat päiväjärjetykseen. Minulta on kuollut moni ystävä oman käden kautta, samoin sukulainen. Ja en vaan yksinkertaisesti ymmärrä, minkä takia joku ihminen luovuttaa tappamalla itsensä ilman, että yrittää korjata asioitaan. Ei ymmärrä.
en ymmärrä terveen ( ap? ) ihmisen ajatusta siitä, että läheisen itsemurha olis ikäänkuin "hyvä" asia tälle itselleen! Kai te terveet tajuatte, että niin kauan kun on elämää, on ainakin MAHDOLLISTA, että sitä valoakin alkaa joskus näkyä, vai? :O
Miten te sitten lapsillenne opetatte itsemurhasta? :O "Jos ei muuta ulospääsyä tilanteesta näe,ja on kärsinyt vakavasti masennuksesta, niin onhan se ihan ymmärrettävää jos itsensä tappaa."
Mielestäni on paljon itsekkäämpää vaatia jotakuta elämään. Itsemurhan tehnyt ei ole heikko vaan mielestäni vahva ihminen.
No luulis sun sitten ymmärtävän vähän paremmin, mikä siihen voi ajaa. Osanotto joka tapauksessa.
Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta jättää toisille sitä surua minkä itsemurha jättää.
Ymmärrän, että masennus on sairaus, eikä masentunut välttämättä näe valoa tunnelin päässä, ja siksi päätyy itsemurhaan... mutta en ymmärrä terveen ( ap? ) ihmisen ajatusta siitä, että läheisen itsemurha olis ikäänkuin "hyvä" asia tälle itselleen! Kai te terveet tajuatte, että niin kauan kun on elämää, on ainakin MAHDOLLISTA, että sitä valoakin alkaa joskus näkyä, vai? :O
Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta jättää toisille sitä surua minkä itsemurha jättää.
Miten te sitten lapsillenne opetatte itsemurhasta? :O "Jos ei muuta ulospääsyä tilanteesta näe,ja on kärsinyt vakavasti masennuksesta, niin onhan se ihan ymmärrettävää jos itsensä tappaa."
Miten pitkään pitää vain jaksaa muiden vuoksi? Vaikka oma elämä menisi päin helvettiä (joillakin menee) niin pitää vaan jaksaa, koska muut ovat niin itsekkäitä. Oikeasti tuossa ei ole mitään järkeä. On sairasta jos jonkun elämä on sellaista, ettei siinä ole mitään järkeä, mutta väkisin yrittää jaksaa, ettei muille tule surua. Entä jos henkilön itsensä elämä on pelkkää surua....
Miten pitkään pitää vain jaksaa muiden vuoksi? Vaikka oma elämä menisi päin helvettiä (joillakin menee) niin pitää vaan jaksaa, koska muut ovat niin itsekkäitä. Oikeasti tuossa ei ole mitään järkeä. On sairasta jos jonkun elämä on sellaista, ettei siinä ole mitään järkeä, mutta väkisin yrittää jaksaa, ettei muille tule surua. Entä jos henkilön itsensä elämä on pelkkää surua....
Eli periaatteessa sun mielestä kenelläkään ei oo oikeuta kuolla millään tavalla? Mustakin itsemurha on tavallaan todella itsekäs teko, mutta ymmärrän silti todella hyvin ihmisiä jotka siihen päätyvät. Ymmärrän myös ap:n pointin, itsekästähän se on niiltä omaisiltakin "pakottaa" toinen kitumaan hengissä ettei itselle tulisi paha mieli.
Mä en ole ap, mutta itselläni oli tässä ajatuksena se, että mä hyväksyn mun läheiseni päätösen ottaa itsensä hengiltä( siis sen, että hän oli niin sairas, että tällaiseen päätökseen ajautui). Hyväksyn tässä yhteydessä tarkoittaa siis esim.en tuomitse, annan anteeksi, päästän irti, siis hyväksyn asian, jotta voin itse päästä elämässäni eteenpäin.