Itsemurhasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22614751]Niin suurta yksittäistä murhetta tuskin onkaan.. Paha olo joka johtaa itsemurhaan koostuu niistä pienistä pieleen menneistä asioista. Jossain vaiheessa kuppi vaan täyttyy ja kellahtaa nurin. Ihminen itse on siinä vaiheessa jo niin ahdistunut että ei löydä itse/yksin ratkaisua asioihin, eikä uskalla pyytää apua - sehän tuomitaan täälläkin huomionkipeydeksi. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis jättää ongelmat muiden harteille ja viedä itseltään henki. En usko että tuo päätös kypsyy kenelläkään hetkessä tai olisi helppo, mutta se helpottaa omaa oloa ettei tarvitse enää sen jälkeen murehtia yhtään mistään, kun siihen ei muutenkaan ole voimavaroja.[/QUOTE]

Juuri näin. Mutta sen verran sanon ettei se avun hakeminenkaan aina auta...

Nm. kokemusta on

Minä olen kärsinyt masennuksesta koko elämäni. ..Tai itseasiassa siitä asti, kun siskoni menehtyi. Ja en ole silti harkinnut itsemurhaa. Joskus se käväisi mielessä, mutta siihen hetkeen se jäi. Ihminen joka siihen päätyy, on todella heikko, ja ei todellakaan saa minun sympatiaani.

Ah, ja koska sulla on tälläinen kokemus masennuksesta, et voi ymmärtää niitä jotka on VIELÄ ENEMMÄN masentuneita...

Minä olen kärsinyt masennuksesta koko elämäni. ..Tai itseasiassa siitä asti, kun siskoni menehtyi. Ja en ole silti harkinnut itsemurhaa. Joskus se käväisi mielessä, mutta siihen hetkeen se jäi. Ihminen joka siihen päätyy, on todella heikko, ja ei todellakaan saa minun sympatiaani.

Pakko kysästä, että onko sun mielestä ihminen, joka sairastuu, heikko?

[QUOTE="alkup.";22614753]Kommettisi kertoo jo ettet tiedä asiasta niin yhtään mitään.

Ei masentuneella/itsemurhaa haluavalla ole mitään YHTÄ murhetta. Se on kokonainen elämä, elämän kokeminen, masennus, yksinäisyys.... Tuskin kovinkaan moni tappaa itseään YHDEN asian vuoksi. Se on ELÄMÄ. Ja sen kokeminen.[/QUOTE]

Ja? Eikö aikuinen ihminen jo tiedä, että vielä koittaa paremmat ajat. Olisikohan sinunkin isällesi jonkun pitänyt kertoa se? Kyllä kai sitä ahdistuu jos yksikseen murehtii...

Ymmärrän todellakin.
Olen silti ollut vihainen ja pettynyt miespuoliselle hyvälle ystävälleni, joka on hirttäytynyt. Toinen yhtä läheinen miespuolinen ystävä veti pillerein itseltään hengen, sekin oli pettymys ja olin hänellekin vihainen. Tai olen oikeastaan vieläkin sitä. :(

[QUOTE="alkup.";22614774]Ah, ja koska sulla on tälläinen kokemus masennuksesta, et voi ymmärtää niitä jotka on VIELÄ ENEMMÄN masentuneita...[/QUOTE]

YMMÄRRÄN jos ihminen on masentunut, mutta EN YMMÄRRÄ, jos ihminen tappaa itsensä. :) eikä minun tarvitsekaan. Saa kerätä ymmärrystä niiltä ketä sen "ratkaisun" ymmärtää ja hyväksyy..

[QUOTE="alkup.";22614774]Ah, ja koska sulla on tälläinen kokemus masennuksesta, et voi ymmärtää niitä jotka on VIELÄ ENEMMÄN masentuneita...[/QUOTE]

lisään vielä että SÄ koiet olleesi niin ja näin masis. mutta mitäs jos onkin jotain vielä syvempää kuin mitä sä koet?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22614783:
Ja? Eikö aikuinen ihminen jo tiedä, että vielä koittaa paremmat ajat. Olisikohan sinunkin isällesi jonkun pitänyt kertoa se? Kyllä kai sitä ahdistuu jos yksikseen murehtii...

Just. Älä ap provosoidu moisesta. Kommenteista päätellen tällä kyseisellä henkilöllä ei oo mitään hajua mistä se puhuu -voimia sulle :hugh:

[QUOTE="mma";22614781]Pakko kysästä, että onko sun mielestä ihminen, joka sairastuu, heikko?[/QUOTE]

Ei ihminen ketä sairastuu ole heikko. Enhän minä niin ole missään vaiheessa ole sanonut. Sairastuminen on normaalia meiltä jokaiselta. En vain tajua sitä asiaa, minkä takia joku ihminen tappaa itsensä. Asioihin löytyy varmasti jokin muukin ratkaisu, kun jaksaa vain etsiä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22614783:

No herranen aika, mitä jos ei koitakaan? Kuten sanoin jo aikaisemmin niin mitäs jos olet ollut jo 20v samassa jamassa. 20v!!!!!!! Pitääkä vielä jaksaa, taistella... Tai olkoot vuodet mitä vaan niin ei aina koita paremmat ajat. Se on ruusuilla tanssimista jos niin kuvittelee jokaisen kohdalle.

[QUOTE="alkup.";22614791]lisään vielä että SÄ koiet olleesi niin ja näin masis. mutta mitäs jos onkin jotain vielä syvempää kuin mitä sä koet?[/QUOTE]

En ole todellakaan noin sinisilmäinen mitä sä nyt ajattelet.

[QUOTE="aapee";22614825]Kyllä on ruusuinen kuvitelma sulla....[/QUOTE]

-.- No ompas ruusuinen kuvitelma juu. Mun ajatuksiin ei vaan yksinkertasesti mahdu sellainen asia, että kykenisin hyväksymään itsemurhan. En mitenkään pysty siihen, koska minulta on niin monta läheistä oman käden kautta mennyt.

-.- No ompas ruusuinen kuvitelma juu. Mun ajatuksiin ei vaan yksinkertasesti mahdu sellainen asia, että kykenisin hyväksymään itsemurhan. En mitenkään pysty siihen, koska minulta on niin monta läheistä oman käden kautta mennyt.

Niin, sää ajattelet että kaikki ne ihmiset on olleet vaan ITSEKKÄITÄ päättäessään oman elämänsä?

Ei, mä en millään tajua sitä. Kuten jo aikaisemmin sanoin, eri asia on kännipäissään tehdyt yhkäkkiset jutut. Mutta jos puhutaan jo vuosiakausia kuolemaa toivovan ihmisen tilanteesta, on tilanne ihan eri.

Mä ainakin pidän itsemurhan tehnyttä ihmistä täysin luuserina. Siihen masennukseen löytyy varmasti jokin keino, tai mihin tahansa ongelmaan löytyy aivan vitun varmasti jokin keino, millä saa asiat päiväjärjetykseen. Minulta on kuollut moni ystävä oman käden kautta, samoin sukulainen. Ja en vaan yksinkertaisesti ymmärrä, minkä takia joku ihminen luovuttaa tappamalla itsensä ilman, että yrittää korjata asioitaan. Ei ymmärrä.

Ehkä ihmiset, jotka tappavat itsensä, kokevat jo yrittäneensa kaikkensa korjatakseen asiansa. Masennus on siitä kavala tauti, ettei sairastunut oikeasti silä hetkellä osaa nähdä valoa tunnelin päässä.

[QUOTE="mä";22614829]Jos on alaikäisiä lapsia, niin siinä tapauksessa itsemurha on itsekästä. Ja syntihän se toki on muulloinkin.[/QUOTE]

No, vielä koittaa se päivä kun ne alaikäiset lapset on aikuisia ja ehkä ymmärtävät vanhempansa teon¨.

[QUOTE="alkup.";22614860]Niin, sää ajattelet että kaikki ne ihmiset on olleet vaan ITSEKKÄITÄ päättäessään oman elämänsä?

Ei, mä en millään tajua sitä. Kuten jo aikaisemmin sanoin, eri asia on kännipäissään tehdyt yhkäkkiset jutut. Mutta jos puhutaan jo vuosiakausia kuolemaa toivovan ihmisen tilanteesta, on tilanne ihan eri.[/QUOTE]

päässä heillä ainakin viiraa -.- joo. Olen katkera. Mutta onneksi minulla on lupa olla katkera. Ja kyllä. He ovat itsekkäitä.

[QUOTE="alkup.";22614872]No, vielä koittaa se päivä kun ne alaikäiset lapset on aikuisia ja ehkä ymmärtävät vanhempansa teon¨.[/QUOTE]

Ei ole sulla kyllä kaikki nyt kotona.. Tää koko alotus taitaa olla provo? :D

Yhteistyössä