Jehovan todistajille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Jos konventtisali on "puhdas", siis ei esim. tauluja, koska se on maallista koristautumista. (saa korjata mahdollisesti väärin käsittämäni asiat), niin miksi Jehovan todistaja itse koristautuu koruihin?

Minä en paljoa asiasta tiedä, mutta tuttu Jehovan todistaja kertoi mulle tuon, että vältetään maallista koristatautumista.

Niin, no ehkä se on vain se, että sitä vain vältetään, mutta jos se ei onnistu, niin sitten voi käyttää korujakin ja oikein runsaasti.

Mielenkiinnolla kyselen, en tappelutarkoituksessa.

Olen huomannut että monet Jehovat ovat todella laitettuja, siistejä ja hyvin pukeutuvia. Ainakin ne jotka ovellamme käy. Mukaviakin ovat, aina ei kyllä ovi aukea :)

Mun äitini oli epävirallisesti jehovantodistaja, kastamaton siis. En kyllä ole kuullut tuollaisesta koristautumattomuudesta, eikös se ole lestadiolaisten juttuja ennemminkin? Ettei ois mennyt sulla nämä sekaisin?

Mun äitini oli epävirallisesti jehovantodistaja, kastamaton siis. En kyllä ole kuullut tuollaisesta koristautumattomuudesta, eikös se ole lestadiolaisten juttuja ennemminkin? Ettei ois mennyt sulla nämä sekaisin?

Niin kuin sanoin, en näistä asioista paljoa tiedä, mutta se tuttuni on kyllä Jehovan todistaja ja hän minulle näin kertoi.
Ja samalla kun kertoi, ihmettelin hänen korujaan (niitä on paljon!) En kyllä suutani kuitenkaan avannut kysyäkseni.

Ja esim. synttärilahjoja ei ostella. Mutta hän tekee niin, että ostaa lapsille lahjat ennen varsinaista syntymäpäivää, niin silloin ne eivät ole oikeita synttärilahjoja...

Tekopyhyyttä vai mitä tuollainen on?
Jos haluaa kuulua johonkin, niin miksi siihen pitää kuulua, jos ei kuitenkaan itse halua toimia lahkon vaatimalla tavalla?

Yhteistyössä