Kumpi väärässä/sekopää. mä vai äitini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jojo";22599814]Mutta sinähän teit jo asian eteen jotakin: et jäänyt kuuntelemaan ripitystä lapsen kanssa vaan lähditte. Sehän oli jo paras osoitus lapselle, että ongelmia on olemassa, etkä sinä aio peitellä niitä, mielistellä ja muunnella lapsille sitten totuutta. Kotiin lähteminen oli juurikin se oikea veto. Sä osaat jo :)[/QUOTE]

Hyvä, kiitti.
Vaikka mä tunsin SILTI itteni hirviöksi.

Sinä et ainakaan ole tarinan sekopää...

Tiiän tuon ihmistyypin jota äitisi edustaa. Mun entinen ystävä on samanlainen.

Jos sovittiin, että nähdään kello 12 kaupalla, niin se meni kaupalle jo 11:30 jotta sai valittaa olevansa ihan jäässä, kun on taas joutunut odottamaan mua NIIIIIN kauan...ja mä olin paikalla tasan silloin kuin pitikin. Jos oltiin menossa heidän kyydillä jonnekin, ja hän lupasi tulla hakemaan kello 10, niin viimeistään 9:40 tööttäiltiin pihassa ja kun mentiin ulos 10 min sovittua aikaa aikaisemmin niin hän muka vitsinä totesi lapsilleen että "siis AINA noilla kestää niin kauan, aina niitä pitää odottaa!".

Hän kutsui meidät heille syömään, ja kun mentiin sinne sovittuun aikaan niin koko ruokailun ajan kuultiin miten kamalan kalliiksi tulee tarjota ruuat kaverin perheelle ja miten vaivalloistakin se on. Tai sitten hän siivosi ja teki kaikkea muuta koko ajan & huuteli meille että "syökää te vaan, ihan rauhassa....kai mäkin jossain vaiheessa ehdin haukata palan tai kaksi".

Jos hänen miehensä pääsi töistä kello 20 ja sanoi olevansa kotona joskus yhdeksän maissa, niin hän laittoi valmiiksi herkkuateriat jotka heitti roskiin varttia vaille yhdeksän, kirjoitti haukkumiskirjeen miehelleen/lähetti kirosanoja tulvivia tekstareita, ei vastannut puhelimeen kun mies yritti soittaa ja kertoa olevansa jo melkein kotona, ja teeskenteli nukkuvaa kun mies kello 21:15 tuli töistä ja piti mykkäkoulua viikon.

En tiiä oliko sillä hiekkaa etupyllyssä, lapsena liian pieni pipo & liian vähän leluja, vai mikä hitto sitä hiersi, mutta enää en yhtään ihmettele miksi niin moni hänen aikaisemmista ystävistään oli kuulemma ihan yhtäkkiä ja yllättäen katkaissut kokonaan yhteydepidon häneen. Ei vastanneet enää hänen tekstareihin ja hädintuskin moikkaavat jos tulevat jossain vastaan. Samaan ratkaisuun mäkin lopulta päädyin!

No pappa ei ees reissuun jakais lähtä, sen jalat ei kestä.
Enkä mä nyt tiiä, onko tääkään perhe lapsille normaali :rolleyes:
Vaikee itteään niin kattoo, että aiheuttaako jollain toiminnalla noille jotain vastaavia henkisiä kärsimyksiä.

Esim mulla on kauheen hirvee huumorintaju, lapset suuttuu mulle aina siitä.
Tyttö kerto mulle yks päivä, et "Liisalle ei saanu mennä leikkii, se oli tehny jotain tuhmaa" Mä että "jaa, se on sitte varmaan kotiarsestissa". Tyttö, et: "ei, kyl se koulussa tänään oli".
Mä nauroin niin paljon, et tyttö veti herneet ja meni omaan huoneeseen itkee.:(:laugh:

Ja vieras, JOO olis tarkoitus mennäkkin, matkan saan puoleen hintaan, kun on toi Silver-kortti Club Oneen. :p

Ei sillä saa ku 30 prossaa alea, on mullakin se. Kato huutonetistä taxos seteli siljalle, siinä on hyvät alet ellet viikonloppuna halua mennä.

Hyvä, kiitti.
Vaikka mä tunsin SILTI itteni hirviöksi.

Mä olen ottanut jälkikasvun kera myös pari kertaa hatkat, kun meno alkoi mennä yli sen, mitä katsoin hyväksi lapsille. Alkoholi ei ole ongelma, mutta muu käytös. Lapsi on kyllä vielä niin pieni, ettei tajunnut asiasta suuremmin, mutta vanhemmat toivon mukaan tajusivat, enkä joudu toimimaan samoin montaa kertaa tästä eteenpäin. Ja jos tulee pakko, niin vaatteet ylle vaan ja menoksi, lapsen/lasten takia.

Oma isäni oli/on ihan samanlainen marttyyri. Lapsenakin keksi milloin minkäkin tekosyyn että sai peruttua jonkun lupaamansa asian. Esim. kerran perui luvatun ratsastusleirin, kun olin kaverin luona lakannut kynteni... Siinä sitten itkin ja raavin niitä lakkoja saksilla kynsistäni irti, mutta herra tyranni ei mieltään muuttanut.
Nykyään tekee samanlaisia ohareita pojalleni. Esim. jos ollaan puhuttu että mennään heillä käymään puolenpäivän aikoihin että ehtivät käydä moottorikelkalla ajamassa, mutta ollaankin 12.30 pihassa, niin ukki saattaa vaan todeta että eipä nyt ehditäkään kun kohta tulee pimeä. Lapsi itkee pettyneenä, johon vain todetaan että kun äitis ei kerran osaa olla ajoissa ja on tässä muutakin tekemistä.

Sinä et ainakaan ole tarinan sekopää...

Tiiän tuon ihmistyypin jota äitisi edustaa. Mun entinen ystävä on samanlainen.

Jos sovittiin, että nähdään kello 12 kaupalla, niin se meni kaupalle jo 11:30 jotta sai valittaa olevansa ihan jäässä, kun on taas joutunut odottamaan mua NIIIIIN kauan...ja mä olin paikalla tasan silloin kuin pitikin. Jos oltiin menossa heidän kyydillä jonnekin, ja hän lupasi tulla hakemaan kello 10, niin viimeistään 9:40 tööttäiltiin pihassa ja kun mentiin ulos 10 min sovittua aikaa aikaisemmin niin hän muka vitsinä totesi lapsilleen että "siis AINA noilla kestää niin kauan, aina niitä pitää odottaa!".

Hän kutsui meidät heille syömään, ja kun mentiin sinne sovittuun aikaan niin koko ruokailun ajan kuultiin miten kamalan kalliiksi tulee tarjota ruuat kaverin perheelle ja miten vaivalloistakin se on. Tai sitten hän siivosi ja teki kaikkea muuta koko ajan & huuteli meille että "syökää te vaan, ihan rauhassa....kai mäkin jossain vaiheessa ehdin haukata palan tai kaksi".

Jos hänen miehensä pääsi töistä kello 20 ja sanoi olevansa kotona joskus yhdeksän maissa, niin hän laittoi valmiiksi herkkuateriat jotka heitti roskiin varttia vaille yhdeksän, kirjoitti haukkumiskirjeen miehelleen/lähetti kirosanoja tulvivia tekstareita, ei vastannut puhelimeen kun mies yritti soittaa ja kertoa olevansa jo melkein kotona, ja teeskenteli nukkuvaa kun mies kello 21:15 tuli töistä ja piti mykkäkoulua viikon.

En tiiä oliko sillä hiekkaa etupyllyssä, lapsena liian pieni pipo & liian vähän leluja, vai mikä hitto sitä hiersi, mutta enää en yhtään ihmettele miksi niin moni hänen aikaisemmista ystävistään oli kuulemma ihan yhtäkkiä ja yllättäen katkaissut kokonaan yhteydepidon häneen. Ei vastanneet enää hänen tekstareihin ja hädintuskin moikkaavat jos tulevat jossain vastaan. Samaan ratkaisuun mäkin lopulta päädyin!

Wow.
Tuli tuttu tunne.
Mun porukat haki lapset kaupoille yks päivä. (lapsen synttärit tulossa) ja laitto tekstarin, että vähä ennen 9 hakevat.
8.15 auto pihassa ja mamma naama nyrpällään.
Jos sanoo jotain, niin olis sitte 8.45 ollu tossa...

[QUOTE="vieras";22599824]Ei sillä saa ku 30 prossaa alea, on mullakin se. Kato huutonetistä taxos seteli siljalle, siinä on hyvät alet ellet viikonloppuna halua mennä.[/QUOTE]

Tarkoitus olis hiihtolomalla su-ti mennä, kun mulla on loma.
Ja nyt meen "ulos" kun kuopus tulee kattoo jotain legojuttui

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä